Minkä ikäiselle tytölle korvakorut?
Eli mikä olisi sopiva ikä laittaa korviin reiät?
Minkä ikäisiä teidän tytöt ovat olleet kun ovat saaneet korvikset ja onko ollut minkalaisia "ongelmia"?
Kommentit (26)
Mun mielestä hyvä olisi siinä 6-8 vuotiaana.
Sitten kun tyttö itse haluaa ja suurinpiirtein ymmärtää että se voi vähän sattua. Ja reiät ehdottomasti ammattitaitoisella lävistäjällä!
Omani sai 5-vuotiaana. Nyt 12-vuotiaana sai toiset.
Meidän prinsessa sai jo viime keväänä kun täytti 6.
Kun kykenee itse huolehtimaan parantuvien lävistysten hoidosta. Pelkkä "mut ku mä haluuuuun" tai "kaikilla muillakii on" ei riitä vielä.
P.S. Suosittelen lävistäjällä asianmukaisella neulalla tehtäväksi. Neula työntää kudosta sivuun, kun "ammuttavat" korut repivät ja aiheuttavat huomattavasti enemmän vaurioita, jolloin paraneminen on hidasta.
Joskus siinä 7v olis musta hyvä kun jo enemmän tajuu ekaluokkalaisena.
Kunhan ei vauvalle. Ihmisen pitää niitä itse haluta, eikä äidin.
16v saattaa olla sopiva. Riparin jälkeen vasta kuitenkin.
Meidän 11v haluisi muttei saa. Inhoan lävistyksiä. Ottakoon sitten aikuisena.
18-vuotiaalle.
Minäkin halusin joskus 6-vuotiaana korvikset, ja äitini lupasi että saan ne seuraavalla kaupunkireissulla. Sitten kaupunkireissulla en enää halunnutkaan korviksia, enkä enää koskaan sen jälkeenkään. Olisi todella inhottavaa, jos olisin silloin saanut korvikset, nyt minulla olisi rumat reikäiset korvanlehdet. Ei lapsi voi tietää haluaako hän oikeasti korvakorut vai ovatko ne vain hetken huuma.
Vierailija kirjoitti:
Iranissa jo 1v.
Espanjassa vastasyntyneille tytöille laitetaan korvakorut jo synnytyssairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kykenee itse huolehtimaan parantuvien lävistysten hoidosta. Pelkkä "mut ku mä haluuuuun" tai "kaikilla muillakii on" ei riitä vielä.
P.S. Suosittelen lävistäjällä asianmukaisella neulalla tehtäväksi. Neula työntää kudosta sivuun, kun "ammuttavat" korut repivät ja aiheuttavat huomattavasti enemmän vaurioita, jolloin paraneminen on hidasta.
Minusta tuo on vähän hölmö sääntö, alaikäisen kohdalla kaikki on kuitenkin oikeasti vanhemman vastuulla, etkä voi edes etukäteen tietää huolehtiiko lapsi korviksista vai ei. Turhaa sanahelinää. Pikemminkin ottaisin sellaisen kannan, että korvisten kanssa yhdessä harjoitellaan niistä huolehtimista ja samalla muitakin hygieniajuttuja.
Minun mielestäni korvikset ovat ihan turha juttu enkä ole koskaan tajunnut mitä hienoa lävistetyissä korvissa on.
Minun mielestäni korvikset ovat ihan turha juttu enkä ole koskaan tajunnut mitä hienoa lävistetyissä korvissa on.
Entäs pojalle? Mietityttää vaan, että se on aika epistä kun vaan tytöt saa.
Meillä sai kymmenvuotiana. Kinusi kauan kun kavereillalkin oli. Tyttö on nyt 13v.