Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten äänet kerrostalossa

Vierailija
10.01.2021 |

Minkä verran kerrostaloasukkaan tulee kestää ns normaaleja ääniä naapuriasunnoista?
Perheemme 8v lapsi on erittäin tempperamenttinen ja saa edelleen muutamia kertoa viikossa ns raivokohtauksia, eli suuttuessaan huutaa ja raivoaa joitakin minuutteja. Nämä tapahtuvat 7-23 hiljaisuuden ulkopuolella, eli päivän aikana. Naapurissamme asuu vanhoja ihmisiä, jotka ovat alkaneet paukuttaa aina kun meillä on ns raivari päällä. Yöllä tai aikaisin aamulla/myöhään illalla ei meillä metelöidä, ellei nyt kissa pudota jotain tms satunnaista mille ei voi mitään.
Mietin, että mitä tälle voisi tehdä? Voiko tästä koitua meille jotain "virallista" haittaa/uhkaa?
Naapurit eivät ole sanoneet meille facetoface mitään. Eikä isännöitsijältäkään ole ole tullut huomautuksia. Talo on vanha ja täällä asuu paljon ns alkuperäisiä asukkaita(vanhuksia), lapsiperheitä vain muutama.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ilmoitus naapurien jatkuvasta paukuttelusta.

Vierailija
2/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä voidaan tehdä lasu, joka tarkoittaa sitä, että teidät kutsutaan ensiksi ns. alkukuulusteluun sosiaalivirastoon ja sen jälkeen perhetyöntekijät tekevät (usein ennalta ilmoittamattomia) käyntejä kotiinne missä kasvatuskäytäntöjä tarkkaillaan. Vakavampien huolenaiheiden tullessa ilmi saatetaan myös harkita sijaishuollon toimenpiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille lapselle, että tuollainen käytös ei vaan sovi enää kouluikäisille.

Vierailija
4/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ei minua huoleta, kyllä tänne saa tulla katsomaan millaista meillä on ja miten lapsia kasvatetaan.

Lähinnä huolestuttaa, ettei naapurit ala muuten vaikeuttaa asumista. He ovat melko äänekkäitä itsekin, olen ajatellut että käyttävät apuvälineitä, eivät saa nukuttua öisin jne. Minua ei haittaa päivän aikana kuuluvat äänet mitä kuuluu ja lapset eivät onneksi herää vaikka aamuöisin kuuluu ääniä ja esim pesukoneen ääntä. Teen etätyötä kotona ja tidellakin välillä tuntuu, että naapurit tulee seinästä läpi kun yritän keskittyä työntekoon. :D

Olen kyllä keskustellut lapsen kanssa asiasta ja hän ymmärtää sen. Mutta ei vielä osaa hallita käytöstään niin hyvin, että jokaisen pettymyksen osaisi kohdata ns fiksusti.

Ap

Vierailija
5/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin lapsella on temperamentti, on hiljainen ja rauhallinen.

Vierailija
6/6 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tylsään rusinanmakuiseen elämään kyllästyneitä vanhuksia. Älä välitä.

Häätöä tms. et lapsen äänistä saa.