15v ja Leponex
Onko tässä yhdistelmässä mitään järkeä? Diagnoosini on eräs psykoosisairaus
Kommentit (26)
Jos on lievemmät psykoosilääkkeet kokeiltu, eikä mikään muu tehoa, niin on.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lievemmät psykoosilääkkeet kokeiltu, eikä mikään muu tehoa, niin on.
Mulla on vaan kokeiltu Risperdalia ja Abilifytä.
Ei missään tapauksessa.Leponex on erittäin vaarallinen lääke.
Tämä lääke olisi jo pitänyt poistaa käytöstä kokonaan.
-a- kirjoitti:
Millä perusteella? Kyseessä on tehokkain mutta väärin käytettynä vaarallinen lääke.
Otetaanko sulta verikokeet? Toivottavasti jos Leponexiä käytät... tsemppiä pieni
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kysyä lääkäriltä?
Lääkärit tykkää määrät lääkkeitä.
Täällä ei ole asiantuntijoita. Täällä ei ole lääkäreitä. Täällä on vain maallikoita.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko sulta verikokeet? Toivottavasti jos Leponexiä käytät... tsemppiä pieni
Leponex lääkityksen kanssa on aina säännölliset leponex-labrat. Joskus Leponex on ainoa toimiva lääkitys psykoosisairauksiin. Ja kun vaihtoehdot ovat lääkitys tai psykoosi, niin totta kai valitaan lääkitys. Oikealla annostuksella erittäin toimiva lääke.
Mielestäni (oman kokemukseni perusteella) vaikeassa paikassa Leponexin käyttö voi olla väliaikaisesti perusteltua, mutta tilanne jossa lääkitys jätetään tosi nuorella ihmisellä "päälle varmuuden vuoksi" on haitallinen.
Mä oon syönyt Leponexia 10 vuotta, se aloitettiin kun olin 7. luokkalainen. Viime vuonna vihdoin aloitettiin lääkityksen hidas, 1,5 vuotta kestävä purkaminen, vaikka toivoin sitä ensimmäistä kertaa jo 8 vuotta sitten. Nyt kun annosta on laskettu 1/3 alkuperäisestä pahat vieroitusoireet ovat alkaneet. Paha olo, sydän hakkaa, en saa nukuttua, päätä särkee ja kuin olisi jatkuvassa krapulassa päivätolkulla. Mitään psykoosioireita en ole saanut, päinvastoin voin henkisesti paremmin kuin koskaan lääkityksen aikana. Olen miettinyt useaan otteeseen, miksi ihmeessä olen syönyt vahvaa psykoosilääkettä näin pitkään, kun ensimmäisen vuoden jälkeen siitä on ollut ehdottomasti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
-a- kirjoitti:
Millä perusteella? Kyseessä on tehokkain mutta väärin käytettynä vaarallinen lääke.
Tämä lääkitys on lisännyt itsemurhariskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leponex lääkityksen kanssa on aina säännölliset leponex-labrat. Joskus Leponex on ainoa toimiva lääkitys psykoosisairauksiin. Ja kun vaihtoehdot ovat lääkitys tai psykoosi, niin totta kai valitaan lääkitys. Oikealla annostuksella erittäin toimiva lääke.
;(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-a- kirjoitti:
Tämä lääkitys on lisännyt itsemurhariskiä.
Monet psyykenlääkkeet, jopa yleisimmät masennuslääkkeet lisäävät itsemurhariskiä. Lääketiede on haastavaa haittojen ja hyötyjen punnitsemista.
Noin 25 prosentilla klotsapiinin käyttäjistä esiintyy ummetusta, joka saattaa johtaa hengenvaaralliseen paralyyttiseen suolitukokseen, paksunsuolen laajentumiseen, kuolioon tai suolen puhkeamiseen.
Lähes prosentti potilaista sairastuu jyvässolukatoon eli agranulosytoosiin, jossa elimistöä puolustavien valkosolujen määrä laskee niin matalalle tasolle, että he voivat sairastua kuolettaviin infektioihin.
Up