Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osallistu ollenkaan lapseensa

Vierailija
08.01.2021 |

Lapsi täytti neljä, eikä mies ole oikeastaan koskaan juuri osallistunut lapseensa, ei edes vauva-aikana. On lapsen kanssa jos pakotan, mutta silloinkin haluaa olla vain mahdollisimman lyhyitä aikoja (jos esim. käyn jossain, niin aina miehen kommentti on "äkkiä sitten"). Oma-aloitteisesti ei ole lapsen kanssa oikein ikinä, edes hetkeä. Kun yritän puhua aiheesta, niin aina hänellä on jokin syy, johon vetoaa, mutta minun mielestä ne on tekosyitä (ne on sellaisia, että "on kiire, väsyttää eikä pysty, nyt ei pysty, on muuta ajateltavaa, nyt ei halua että häiritään jne). Mitään kunnollista keskustelua asiasta ei synny, koska mies vetoaa noihin syihin ja väittää niitä tärkeiksi ja todellisiksi kun ne kyseenalaista.

Olen jäänyt tähän suhteeseen, koska olen toivonut, että mies alkaisi olemaan lapsensa kanssa. Minulle on useampi ihminen neuvonut, että "miehet ei usein osaa olla vauvojen kanssa mutta ovat sitten paljon lapsen kanssa kun lapsi kasvaa". Tätä olen uskonut ja odottanut, mutta kauanko pitää vielä odottaa...? Hän halusi lapsia ja perheen ja ennen kuin saatiin lapsi niin hän vaikutti todella lapsirakkaalta, halusi hoitaa kavereidenkin pieniä lapsia jne.

Onko muilla tällaista? Mikä ihme neuvoksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
2/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mies, wääwäääääääää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon auta mikään. Mun ex on samanlainen. Halusi kovasti lapsen, mutta kun lapsi syntyi niin joku muuttui ja miehen kiinnostus ei ikinä konkretisoinut. Tekosyitä oli joka lähtöön, mutta kaikki johti siihen, että ei voinut olla lapsensa kanssa. Pakkasin omat ja lapsen kamat, kun lapsi oli 3 ja mies ei kysellyt perään vuosiin. Kun lapsi oli 12 mies halusi olla lapsen elämässä mukana.

Vierailija
4/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha mies, wääwäääääääää

Onko pakko kommentoida mitään, jos ei mitään viisaampaa osa sanoa kuin tuo.

Vierailija
5/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mies haluaa olla sen lapsen kanssa vasta sitten isompana, kuten tuossa yllä joku kertoikin. Näin kävi mun ystävälle myös, vauva- ja lapsiaikana ei minkäänmoista otetta lapsiin, vasta kouluiässä alkoi viihtymään niiden kanssa.

Vierailija
6/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se mies haluaa olla sen lapsen kanssa vasta sitten isompana, kuten tuossa yllä joku kertoikin. Näin kävi mun ystävälle myös, vauva- ja lapsiaikana ei minkäänmoista otetta lapsiin, vasta kouluiässä alkoi viihtymään niiden kanssa.

Isompana? Kuinka isona? Kuinka kauan lapsen pitää vielä odottaa, että isää kiinnostaa? 

Ap

Vierailija
7/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu?

Yhteinen elämä, yhteinen koti, yhteiset lapset. Yhteinen vastuu ja myös ilo minkä oma perhe sekä lapset suo. Siinä vaaditaan työtä, itsensä jättämistä toiseksi ja unettomia öitäkin välillä. Se rakkaus on kaiken arvoista. Tossa yhtälössä vapaamatkustajia kaivata. Olis äkkiä loinen vellihousu ulkoruokinnassa eikä takas tulemista. 

Vierailija
8/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse haluat?

Mieti ja toimi sitten sen mukaan. Mies ei todennäköisesti koskaan halua olla lapsen kanssa, mutta erossa haluaa lähihuoltajuuden.

Vierailija
9/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi neljävuotias ei ole päivähoidossa? 

Aloittaja makaa edelleenkin kotona? 

Tietenkin lapsi on päiväkodissa. MIstä päättelit että ei olisi? Oikeasti et päätellyt sitä mistään, vaan kunhan halusit päästä haukkumaan minua.

Ap

Vierailija
10/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut tilaisuutta? Vai oletko ollut koko ajan vieressä ohjailemassa ja säätelemässä? Jättääkö hoitamatta, jos lähdet tyttöjen kanssa viikonlopuksi vaikka kylpylään?

Vierailija
11/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattanee vielä yrittää. Otat vähän omaa aikaa ja auta keksimään kaksikolle yhteistä "kivaa" tekemistä siksi aikaa. Eli siis jätät miehen lapsen kanssa useammin. Ja koittakaa yhdessä keksiä kivaa tekemistä. Meillä esim. 3 vuotia on todella innostunut lumitöistä ja formulakisoista...Niitä sitten papan kanssa tekee ja katsoo (pappa siis muuten huono lasten kanssa, mutta loistava kun ollaan hänen mukavuusalueella...)

Vierailija
12/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isompana? Kuinka isona? Kuinka kauan lapsen pitää vielä odottaa, että isää kiinnostaa? 

Ap

Mistäs minä tiedän, varmuudella, sun miehes ei välttämättä haluakaan koskaan olla lapsenne kanssa tekemisissä.

Lapsi nyt joutuu odottamaan just niin kauan kuin tilanne muuttuu, eli 5vuotta tai ikuisuuden, ehkä jotain siltä väliltä.

Vierailija
13/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esim yhteisen harrastuksen myötä.

Vierailija
14/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, miten aikuinen ihminen voi olla niin avuton, ettei osaa omia vauvojaan tai lapsiaan hoitaa. Ei se kovin kummoisia lahjoja vaadi.

Vierailija
15/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä?!? Saako äitikin odottaa, että kiinnostus lapseen herää vaikkapa yhteisen harrastuksen myötä? Mitäs siihen asti tehdään, jos ketään ei kiinnosta?

Vierailija
16/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele vaan lähde siitä ovesta ulos. Hanki esim harrastus.

Vierailija
17/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä taas halusi olla kanssani, kun olin pieni, mutta se lakkasi sitten kokonaan. En ole kiinnostanut häntä sen jälkeen, kun täytin kymmenen. 

Vierailija
18/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä?!? Saako äitikin odottaa, että kiinnostus lapseen herää vaikkapa yhteisen harrastuksen myötä? Mitäs siihen asti tehdään, jos ketään ei kiinnosta?

Saa. Tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria, joilta puuttuu se kodin turva ja hoiva kokonaan.

Vierailija
19/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole meillä tuollaista. Miten ihmeessä suostutte? Hyi mitä äijiä viitsittekin ottaa lastenne isiksi.

Vierailija
20/27 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kamalaa että jotkut voivat olla niin tunnekylmiä ettei edes järki sano että lapsen kanssa pitää viettää aikaa.

Kyllä mä voin näin anonyymisti myöntää että kun vauva oli ihan pieni, niin järkihän se oli joka puhui että vauvasta täytyy pitää huolta. Sitten ajan kanssa rakkaus syveni sitä kohtaan kun vuorovaikutusta alkoi olla enemmän ja enemmän.

Outo ajatusmaailma ettei pieni vauva tai teillä jo lapsi kiinnosta toista vanhempaa ja ettei pysty edes järkeistää tilannetta. Sieltähän ne yhteiset sävelet löytyy kunhan vain asian eteen tekee "töitä" (sitaateissa koska ei oman lapsen kanssa olemisen pitäisi työtä olla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi