Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahjaraha ja toimeentulotuki

Vierailija
07.01.2021 |

Sain eilen tililleni summan joka vaikuttanee saamaani toimeentulotukeen. Kysymys olisi että pitääkö minun palauttaa tammikuulta saatua tukea vai vaikuttaako se vasta helmikuun tukeen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa palauttaa suosiolla muuten joudut vaikeuksiin 

Vierailija
2/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa huomioidaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos kysyisit Kelalta? Eli siis sieltä, jossa tämä asia OIKEASTI tiedetään.

Vierailija
4/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttanee helmikuun tukeen. 

Vierailija
5/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon?

Vierailija
6/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa helmikuun tukeen. Paljonko sait? 50e/kk on raja.

Vierailija
7/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatte rahaa lahjaksi niin pyytäkää vaikka lahjakorttina jolloin ei vaikuta tukiin.

Vierailija
8/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse palauttaa tukea, se miinustetaan seuraavan kuun tuesta. Tai palauta antajan tilille ja pyydä fyysisenä rahana, voi mennä lainasta.

Ota aina käteisellä.

Vierailija
9/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin kivaa ja reilua että lahjaraha leikataan pois. Muutenhan sitä rikastuisi.

Vierailija
10/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käteisellä lahjarahat, mekin saimme mieheni kanssa 800e joululahjaksi. Lisäksi mieheni isovanhemmilta tulee nk. "ennakkoperintönä" 400e/kk, mutta sekin aina käteisenä.

Vierailija
11/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisenä aina kaikki lahjarahat niin ei tarvitse jälkikäteen pohtia!

Vierailija
12/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka paljon sait lahjarahat?

Vierailija
13/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse palauttaa tukea, se miinustetaan seuraavan kuun tuesta. Tai palauta antajan tilille ja pyydä fyysisenä rahana, voi mennä lainasta.

Ota aina käteisellä.

Ei auta, vaikka palauttaisi rahan.  Se on siellä saatuna rahan kuitenkin pankkitilillä ja näkyy tiliotteessa.  

En usko sen menevän lainasta.  No ainakin pitäisi sitten soittaa sinne Kelaan ja selittää tilanne, riippuu virkailijasta, tai en tiedä saako virkailijakaan tehdä mitään poikkeuksia määräyksistä.  Mitään ei toimeentulotukea saavalle kannata laittaa tilille.  Selvänä rahana ainoastaan.  Se viisikymppiä on mahdollista laittaa tilille ilman seuraamuksia.  

Toimeentulotukea saavat ei siis saisi saada rahaa yhtään mistään muualta, ei lahjaa eikä mitään.  Muistelisin lukeneeni, että arpajaisvoiton tai vastaavan saisi pitää, mutta en ole varma.

Vierailija
14/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laina kyllä joskus huomioitu. Olikohan 90 euroa. 

On ollut näkyvillä, että olen palauttanut rahan ja maininnut siitä hakemuksessa. 

Vierailija
15/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut näkyvillä, että olen palauttanut rahan ja maininnut siitä hakemuksessa. 

Siis tarkoitin, että huomioitu niin, että sitä ei vähennetty toimeentulotuesta.

Vierailija
16/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti laittaa lahjarahaa työttömän tilille.

Sehän miinustetaan automaattiesti pois.

Vierailija
17/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka idiootti laittaa lahjarahaa työttömän tilille.

Sehän miinustetaan automaattiesti pois.

Esim. ihminen, joka ei ole ikinä ollut työttömänä. Ei tule ajatelleeksi tuollaista. Itsekin jouduin tämän kertomaan äidilleni, joka on koko ikänsä ollut töissä.

Vierailija
18/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet velkakirjan tuon lahjoittajan kanssa ja toimitat sen Kelalle. Sitten maksat summan takaisin ja kerrot, että sinulle voi antaa vain käteistä.

Vierailija
19/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota aina käteisellä.

Ei auta, vaikka palauttaisi rahan.  Se on siellä saatuna rahan kuitenkin pankkitilillä ja näkyy tiliotteessa.  

En usko sen menevän lainasta.  No ainakin pitäisi sitten soittaa sinne Kelaan ja selittää tilanne, riippuu virkailijasta, tai en tiedä saako virkailijakaan tehdä mitään poikkeuksia määräyksistä.  Mitään ei toimeentulotukea saavalle kannata laittaa tilille.  Selvänä rahana ainoastaan.  Se viisikymppiä on mahdollista laittaa tilille ilman seuraamuksia.  

Toimeentulotukea saavat ei siis saisi saada rahaa yhtään mistään muualta, ei lahjaa eikä mitään.  Muistelisin lukeneeni, että arpajaisvoiton tai vastaavan saisi pitää, mutta en ole varma.

Ei huomioida, jos sen palauttaa. Olen itsekin joutunut joskus tekemään niin. Kaikki lahjoitukset käteisenä! Tai sitten jonkun luotettavan tuttavan tilin kautta, jos ei käteisenä onnistu.

Vierailija
20/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheillä 90e yksin asuvilla 50e