Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki siinä on, että synnytyspelkoa ALETAAN hoitamaan niin myöhäisessä vaiheessa raskautta?

Vierailija
07.01.2021 |

Sain juuri ajan pelkopolille, KUUKAUTTA ennen laskettua aikaa. Siinä vaiheessahan se on hyvä vasta aloittaa tuo homma.

Mikä idea? 5kk raskaana ja terkkari ei olisi viime kerralla edes halunnut vielä laittaa lähetettä menemään, teki sen kuitenkin kun aloin itkemään.

Ennaltaehkäisevä hoito on kai tuntematon käsite.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, tää korona tilanne valitettavasti on vaikuttanut hurjasti terveyspalveluiden toimintaan.

Vierailija
2/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mut lähetettiin pelkopolille jo ennen raskauden puoltaväliä. Ihan turhaa sontaa se oli. Sektion sain hirveän tappelun jälkeen. Eikä kaduta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoito pitäisi aloittaa Viimeistään kun kuukautiset alkavat.

Vierailija
4/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, tää korona tilanne valitettavasti on vaikuttanut hurjasti terveyspalveluiden toimintaan.

Ei paljon auta jos lapsi päättää syntyä kuukauden etuajassa

Vierailija
5/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei pelkopoli auttanut, vaikka sinne ajoissa pääsinkin. Tai miten sen ottaa? Synnytin alakautta joten järjestelmän silmissä varmaan auttoi. Kuitenkin synnytyksessä vajosin omaan maailmaani eikä siellä sinä päivänä ollut pelkoa ja kaikki menikin ihan hyvin. Tein yksityiskohtaisen synnytyssuunnitelman ja valitsin yliopistollisen sairaalan, jossa apu on tarvittaessa lähellä, vaikka suurin osa kävi Oulaskankaalla, jossa ei ollut lähtökohtaisesti edes lääkäriä paikalla. Eihän se suunnitelman mukaan mennyt, mutta se ei haitannut. Oli kuitenkin tosi hyvä, että se oli tehty ja silloisen miehen kanssa myös puhuttu asiasta, niin vaikka itse olin niin syvällä siellä omassa maailmassani, että vastasin kaikkiin kysymyksiin joo, mies osasi vähän suomentaa, että mitä se joo ehkä tarkoittaa.

Tsemppiä ja voimia sinulle! Jokin muu keskusteluapu tai vertaistuki saattaa auttaa myös! Ja se on sun keho, sulla on oikeus valita sektio, jos se tuntuu turvallisemmalta. On myös ihan normaalia pelätä. ❤️

Vierailija
6/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä myöhempään jätetään se tappelu sektiosta niin useampi joutuu tussun kautta synnyttämään vasten tahtoaan.

Vierailija
7/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion saa halutessaan, synnytyspelko on hyväksytty syy suunnitellulle sektiolle.

Pahinta on kuitenkin se jos pelkää oikeasti sekä sektiota että alatiesynnytystä. Molempia pelkään yhtä paljon. No enpä ole edes raskaana.

Tsemppiä sinulle ap, toivottavasti saat avun ja pelko helpottaisi kaikesta huolimatta.

Vierailija
8/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille synnytyspelkoisille hypnosynnytyskurssia. Käytiin miehen kanssa ja kammoni synnytystä kohtaan vaihtui uteliaisuudeksi sitä kohtaan, miten hienosti naisen keho on luotu toimimaan. Opin hengittämään oikein ja rentouttamaan itseni, mikä edesauttoi synnytyksen oikeanlaista etenemistä.

Synnytys sujui hyvin ja olen käyttänyt samaa rentoutustekniikkaa jälkeenpäin niin hammaslääkärissä kuin vaikeissa gynetutkimuksissakin. Tämän tulisi olla tarjolla kaikille raskaana oleville jo varhaisessa vaiheessa. Vähentäisi varmaan komplikaatioita kun mieli ja keho toimii yhdessä eikä toisiaan vastaan (pelko/jännitys/lihaskireys/kipu).

Vierailija
9/9 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille synnytyspelkoisille hypnosynnytyskurssia. Käytiin miehen kanssa ja kammoni synnytystä kohtaan vaihtui uteliaisuudeksi sitä kohtaan, miten hienosti naisen keho on luotu toimimaan. Opin hengittämään oikein ja rentouttamaan itseni, mikä edesauttoi synnytyksen oikeanlaista etenemistä.

Synnytys sujui hyvin ja olen käyttänyt samaa rentoutustekniikkaa jälkeenpäin niin hammaslääkärissä kuin vaikeissa gynetutkimuksissakin. Tämän tulisi olla tarjolla kaikille raskaana oleville jo varhaisessa vaiheessa. Vähentäisi varmaan komplikaatioita kun mieli ja keho toimii yhdessä eikä toisiaan vastaan (pelko/jännitys/lihaskireys/kipu).

Tämä! Itse pelkäsin sekä alatiesynnytystä että sektiota. Tutustuin hypnosynnytykseen, ja päädyin myös vesisynnytykseen - ihan älyttömän hieno kokemus! En olisi ikinä uskonut, jos joku olisi minulle vaikka 5 vuotta sitten kertonut, että tulen synnyttämään täysin ilman lääkkeitä - omasta tahdostani!

Eniten pelkäsin lapsen juuttumista synnytyskanavaan, repeämistä, episiotomiaa ja imukupin käyttöä. No, MITÄÄN näistä ei tapahtunut! Kokemus oli juuri niin ällöttävän voimaannuttava, kuin kaikissa luomusynnytystä suitsivissa foorumeissa puhutaan.

Näitä aktiivisen synnytyksen metodeja tulisi opettaa neuvolassa ja hyvissä ajoin. Pelkopoli oli - ainakin itselleni - yhtä tyhjän kanssa. Siellä vaan koitettiin "pakottaa" alatiesynnytykseen, ja ne argumentit oli todella outoja, tyyliin "ei repeämistä tarvii pelätä, saat sellaiset lääkkeet ettet tunne sitä ja KAIKKI ensisynnyttäjät repeää" - ööhh, bullshit! Minä en revennyt, enkä ole ainoa joka on selvinnyt näin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan