Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolo vaiva.....virtsan karkailu kun synnytyksestä jo vuosia. Ylipainoa on ja psyyken lääkitys.

Vierailija
07.01.2021 |

Synnytyksestä yli 10v ja kävin joskus vaivasta gynekologilla ja sanoi vaan että syvien vatsalihasten jumppaa. En oikein ole saanut sillä vaivaa yhtään kuriin. En kehtaa lääkärille mennä. Laittavat päänvaivojen piikkiin. En ole työterveyden piirissä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kuulat. Itse ostin joskus apteekista kuulat ja jumppasin niiden kanssa. Olen tosi huono jumppaamaan muuten, mutta tuo oli ihan ok juttu.

Vierailija
2/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus

Lääke vaihtoon

Treeni, sekä lantionpohjan että korsetin (esim. pilates)

Ja mene rohkeasti lääkärille, vaivassa ei ole mitään hävittävää! Voit saada lähetteen fysioterapeutille, joka auttaa treenin kanssa.

Tsemppiä ap, et ole yksin eikä sinulla ole mitään hävettävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke?

Virtsankarkailu on niin yleistä, että ei todellakaan mene mt-ongelmien piikkiin. Sitä ei kannata pelätä ainakaan.

Vierailija
4/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tilananteita, joissa mikään määrä jumppaa ei auta, kaikki venyneet kudokset kun ei ole lihaksia. Tällöin ns. nauhaleikkaus, joka on päiväkirurginen toimenpide, voi hoitaa vaivan pois päiväjärjestyksestä. 

Vierailija
5/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös tilananteita, joissa mikään määrä jumppaa ei auta, kaikki venyneet kudokset kun ei ole lihaksia. Tällöin ns. nauhaleikkaus, joka on päiväkirurginen toimenpide, voi hoitaa vaivan pois päiväjärjestyksestä. 

Juuri näin, siksi on tärkeää mennä lääkäriin.

Vierailija
6/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 27 vuotias kahden lapsen äiti ja käytän päivittäin tenaa kyseiseen vaivaan, joten on meitä muitakin, ei ole mitään noloa. Mene lääkäriin niin saat lähetteen fyssarille, mulla tällä hetkellä kuntoutus menossa. Saat treeniohjeita ja eri vempeleitä kokeiluun. Fyssari myös osaa sanoa onko vaiva treenattavissa vai auttaako pelkästään kirurgia.

Vierailija
7/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lantiopohjan laskeuma+lihavuus tekee sen että sisäelimillä ei ole läskin takia tilaa toimia normaalisti.

Laihdutus ja jumppa eli jännitä-rentouta persereikää sarjoina kuten muutakin jumppaa.

Vierailija
8/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia, mutta hoidettavissa jumpalla tai pahimmassa tapauksessa leikkauksella.

Itsellä 1 synnytys 7 vuotta sitten enkä enää pysty esim pomppimaan trampoliinilla ilman että tulee pissat housuun. Se tapahtuu vaikka olisi juuri käynyt vessassa. Myös joskus yskiessä lirahtaa jos rakko on täynnä. Jumppaan tuota aluetta laiskahkosti, jotta ei nyt ainakaan pahenisi. Ei tällä hetkellä häiritse arkea mitenkään.

Vierailija
9/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusihousut

Vierailija
10/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL käytä vaippoja

Vierailija
11/17 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geishakuulista apua?

Vierailija
12/17 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle tuosta soitetaan? Ihan terveyskeskukseen vai johonkin ehkäisyneuvolaan? Oon jo monta vuotta kärsinyt vaivasta ja haluan eroon siitä.

Ap

Vierailija
13/17 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin tot-leikkaus 7 vuotta synnytyksen jälkeen. Rupesi olemaan sellainen vaiva, että mitkään tenat ei riittäneet. Ihana leikkaus, nyt 7 vuotta jo siitä ja ei ole vaivoja. Joskus jos rakko on ihan täysi, ja tulee aivastus, niin silloin saa jännittää, mutta muuten ei. Ennen leikkausta tuli suunnilleen joka askeleella kun käveli.

Ota yhteys terveyskeskukseen.

Vierailija
14/17 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelle tuosta soitetaan? Ihan terveyskeskukseen vai johonkin ehkäisyneuvolaan? Oon jo monta vuotta kärsinyt vaivasta ja haluan eroon siitä.

Ap

Mä sanoisin, että kannattaa mennä virtsaamisvaivoihin erikoistuneelle fysioterapeutille, eli fyssarille, jolla on erityisalueena uroterapia. Tällaiselle fyssarille voit saada lähetteen ihan tavalliselta yleislääkäriltä. Mutta jos haluat, että gyne tarkistaa, niin varmasti kannattaa sitten käydä gynellä.

Vierailija
15/17 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaalia, mutta hoidettavissa jumpalla tai pahimmassa tapauksessa leikkauksella.

Itsellä 1 synnytys 7 vuotta sitten enkä enää pysty esim pomppimaan trampoliinilla ilman että tulee pissat housuun. Se tapahtuu vaikka olisi juuri käynyt vessassa. Myös joskus yskiessä lirahtaa jos rakko on täynnä. Jumppaan tuota aluetta laiskahkosti, jotta ei nyt ainakaan pahenisi. Ei tällä hetkellä häiritse arkea mitenkään.

Ei ole normaalia. Tai on, mutta sen ei kuuluisi olla niin. On oire jostain viasta ja pahenee vain iän myötä. Monesti lantionpohjalihaksista ja syvistä vatsalihaksista kyse, mitkä saa treenattua itse kunhan vain tietää mitä lihaksia treenata ja miten. Aiheuttavat myös mm. selkävaivoja jne eli kannattaa hoitaa itsensä kuntoon.

Äitiysfyssarilla kannattaa käydä edes kerran. Maksaa ehkä hieman, mutta on sen arvoista. Kunhan jaksaa nähdä vaivaa itsensä kuntouttamiseen.

Vierailija
16/17 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/17 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei sitten jumpat auta, vaan leikkaus ainoa joka tehoaa. Tietenkin pitää kokeilla ensin jumppaa, mutta jos se ei auta, niin et ole ainoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi