APUA! Uudelle lääkärille meno jännittää
Ääk voitteko kannustaa jotenkin.
Ihan älytön ja ei järjellinen pelko ja jännitys siis kyseessä, jännitän uudelle lääkärille menoa.
Vanha vaiva mutta uusi lääkäri. Pelottaa että jännityksen vuoksi en onnistu hoitamaan asiaani.
Kärsiikö kukaan muu tällaisesta ?
Miten pystyn pysymään asiassa /kertomaan asiani. Pelottaa ja jännittää ja mm pelko että lääkäri nauraa minulle /pitää nolona eli sosiaalisen tilanteen pelko kyseessä.
Jotain nopeita apuja ja tukea kaipaisin!!
Kommentit (18)
Lääkärinä sitä näkee niin monen näköistä ja oloista sukankuluttajaa, että ei varmasti naura, ei ainakaan jos yhtään ammattitaitoa ja etiikkaa on.
Kirjaa ainakin oleellisimmat asiat paperille muistiin, niin ei unohdu kertoa vastaanotolla!
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä sitä näkee niin monen näköistä ja oloista sukankuluttajaa, että ei varmasti naura, ei ainakaan jos yhtään ammattitaitoa ja etiikkaa on.
Kiitos, tämä lohdutti hieman! ❤️
En ymmärrä miksi jännittää niin paljon että tuntuu että pyörryn /itken siellä. No sitten jos itken, itken. Vaikka asia sinänsä en itkemistä kyllä vaadi..
Vierailija kirjoitti:
Kirjaa ainakin oleellisimmat asiat paperille muistiin, niin ei unohdu kertoa vastaanotolla!
Totta, kirjoitan ylös. Koska unohtuu varmasti muuten.
En ymmärrä miten kärsin tällaisista peloista. Työni puolesta esiinnyn paljon . Mutta oma elämä kun kyseessä niin tällaisia ahdistuksia.
Kirjoitan asiat ylös ja leikin että olen töissä .jos se auttaisi
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kärsin tällaisista peloista. Työni puolesta esiinnyn paljon . Mutta oma elämä kun kyseessä niin tällaisia ahdistuksia.
Ei sulla mitään oikeita pelkoja ole, jos on sosiaalisten tilanteiden pelko niin se ei todellakaan pysty esiintymään, voin kertoa kokemuksestani.
Hei ap, täällä kohtalotoveri eli et ole yksin asian kanssa.
Omalla kohdalla lääkärissäkäynti hoituu aina itkun kanssa. Ihan sama mikä asia. Itku johtuu jännityksestä ja siitä hirvittävästä v*tutuksesta, kun omaa itseä pitää avata millään tavalla tuntemattomalle ihmiselle PAKOSTA.
En siis osaa auttaa sinua, mutta lähetän paljon myötätuntoisia ajatuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tämä lohdutti hieman! ❤️
En ymmärrä miksi jännittää niin paljon että tuntuu että pyörryn /itken siellä. No sitten jos itken, itken. Vaikka asia sinänsä en itkemistä kyllä vaadi..
Ajattele tämäkin niin päin, että se on vain vielä uskottavampaa, jos oikeasti pyörryt tai itket siellä. Ei siinä mitään. Lääkärissä on osattu varautua myös niihin pyörtyileviin potilaisiin.
Nimimerkillä kokemusta on :)
Jos et ole vielä hommannut reseptiä propraliin ja bentsoihin niin nyt on aika mainita siitä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla mitään oikeita pelkoja ole, jos on sosiaalisten tilanteiden pelko niin se ei todellakaan pysty esiintymään, voin kertoa kokemuksestani.
Totta, mutta jokin omituinen pelon muoto tämä sitten on .. jotenkin liittyy siihen sosiaaliseen tilanteeseen lääkärin kanssa!! Ihan kädet hikoaa ja tuntuu että jalat menee veteläksi kun jännittää niin kovasti! Älytöntä , tiedän.
Kirjoita lapulle asiat, niin muistat ne sitten paikan päällä. Minulla tuohon jännittämiseen ja ahdistuneisuuden yleensä auttaa sen ääneen sanominen, eli kertoisin lääkärille että tilanne ei ole sinulle helppo tai luonteva. Ammattitaitoinen lääkäri osaa silloin lähteä ns. viemään keskustelua, esittää enemmän kysymyksiä eikä odota sinun oma-aloitteisesti kertovan.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, täällä kohtalotoveri eli et ole yksin asian kanssa.
Omalla kohdalla lääkärissäkäynti hoituu aina itkun kanssa. Ihan sama mikä asia. Itku johtuu jännityksestä ja siitä hirvittävästä v*tutuksesta, kun omaa itseä pitää avata millään tavalla tuntemattomalle ihmiselle PAKOSTA.
En siis osaa auttaa sinua, mutta lähetän paljon myötätuntoisia ajatuksia!
Voi ei, kuulostat niin minulta . En varmaan pysty olemaan itkemättä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita lapulle asiat, niin muistat ne sitten paikan päällä. Minulla tuohon jännittämiseen ja ahdistuneisuuden yleensä auttaa sen ääneen sanominen, eli kertoisin lääkärille että tilanne ei ole sinulle helppo tai luonteva. Ammattitaitoinen lääkäri osaa silloin lähteä ns. viemään keskustelua, esittää enemmän kysymyksiä eikä odota sinun oma-aloitteisesti kertovan.
Just tällaisen asian sanominen alkuun on semmonen mikä saa itkemään ! Ei helvetti.. no mentävä se vaan on.
Lappu kourassa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko ja se näkyy eri asioissa, mutta esiintyminen ei ole yksi niistä. Pystyn siis esiintymään ihan suht rohkeasti vaikka se jännittääkin, mutta saatan saada paniikkikohtauksen kaupan kassalle menemisestä tai vaikka ap:n kaltaisesti uudelle lääkärille menemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko ja se näkyy eri asioissa, mutta esiintyminen ei ole yksi niistä. Pystyn siis esiintymään ihan suht rohkeasti vaikka se jännittääkin, mutta saatan saada paniikkikohtauksen kaupan kassalle menemisestä tai vaikka ap:n kaltaisesti uudelle lääkärille menemisestä.
Esiintymisenhän pitäisi olla kaikkein pahin kun siinä moni ihminen tuijottaa esiintyjää.
Mul ei o diagnosoitu mitää ku ei o rahaa men läääkäreil, syrjäydyin
Ap ei vastannut että onko sulla käytössä propral ja bentsot?
Kyseessä vielä mieslääkäri ja jostain syystä jännitän mieslääkäreitä enemmän.
Ja vaiva on sellainen että pakko kertoa omista kokemuksista että ei mikään ulospäin sinänsä näkyvä . Että en voi olla vain tuppisuuna.