Äiti maksaa kotona käynnistä
Miehen äiti tyrkyttää aina rahaa kun käymme siellä. Ei usko että emme tulleet rahan takia, vaan ihan näkemisen ilosta. Keskustelimme tästä taas sunnuntaina ja mieheni sanoi, että ilmeisesti hänen toinen veli käy kotona vain rahapulassaan. Myös sisko kuulemma ottaa rahaa kun käy. Jos käyttää terveyskeskuksessa tai kaupassa, ottaa siitäkin äidiltään bensarahaa. Aikamoista, onko muilla tämmöisiä kokemuksia?
Kommentit (16)
Minä annan lapsilleni 50 e jokaisesta kotonakäynnistä siihen asti, kunnes tienaavat enemmän kuin minä.
Jotkut lapset "opettavat" vanhempansa siihen että vierailutahti ja lastenlasten näkeminen suhteutetaan saatavan taloudellisen avun määrään. (Teidän tapauksessa ei varmaan tästä kysymys.)
Vanhempi saa antaa lapselleen rahaa, jos haluaa. Me ostetaan lapsille matkalippuja heidän käydessään. Muuten rahaa annetaan vain jouluna ja syntymäpäivänä. Isompi ilo lapsille on rahasta kuin meille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan lapsilleni 50 e jokaisesta kotonakäynnistä siihen asti, kunnes tienaavat enemmän kuin minä.
Minäkin, vaikka tienaavat enemmän kuin minä, tienaan itselleni tarpeeksi ja perintöä jää sen verran että saavat minut hautaan, tietävät tämän.
Jos ei mitään rahaa anna, leviää tieto, että on tyhmä ja pihi.
Tee niin tai näin, aina väärin
Mikä sitten olisi näppärämpi tapa siirtää rahaa lapsille ilman veroja? Minä annan aina lapsille satkut käteen, samoin minä sain aikanani vanhemmiltani. Jouluna viisisatadet. Mummoni vastaavasti maksoi vanhempieni isoja laskuja (kuten lämmitysöljy tms.).
Kuulostaa että sisko ei tarvisi rahaa jos hänellä on palkka ja auto (vai onko minimipalkka?). Onko veljellä välimatkaa ja käynti osuu aina samaan vahingossa, vai onko välinpitämätön? Onko väärinkäsityksiä vai muu kyseessä. Joskus joidenkin vanhemmat ovat lapselle vaikeita luonteeltaan, jolloin aikuiset lapset eivät uskalla olla enemmän tekemisissä, vaikkei tuossa tapauksessa se ole syynä varmaan.
Että minä inhoan tuota rahan tyrkyttämistä. Joskus täytyy sanoa hyvinkin rumasti, kun muuten eivät usko.
Vanhat ihmiset osoittaa sillä tavalla kiitollisuuttaan siitä, että välität. Rahan torjuminen on loukkaus.
Mun mummi oli myös rahan tyrkyttäjä. Ja kertoili, miten muut ”ottavat” maksua siitä ja tästä, vaikka totuus oli, että itse tyrkytti kaikille. Välillä oikein harmitti miettiä, mitä minusta puhuu, että mistä syystä minä ”otin” maksun.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset osoittaa sillä tavalla kiitollisuuttaan siitä, että välität. Rahan torjuminen on loukkaus.
En osoita sillä kiitollisuutta, olen aikoinaan ollut pienten lasten vanhempi, jolla oli hyvät tulot ja h... tin moiset velat, asunto-, auto ja opintolaina ja kotikin tarvitsi muutakin tavaraa kuin patjat lattialla, vaikka perheen tulot olivat hyvät olivat menotkin suuret. Nyt tulot ovat kohtuulliset ja menot pienet, miksi en antaisi lapsilleni, joilla on sama tilanne kuin itsellä 30v sitten? Ihan ilman kiitollisuutta siitä, että tulevat, en toki anna joka kerta, samoin kuin en vie tuliaisia lastenlapsille joka kerta kun vierailen, en halua että lastenlapset pitävät mummia lahja-automaattina.
Isäni tyrkyttää aina kaikenlaista itselleen ylimääräistä tavaraa, ihan arvokastakin ja käyttämätöntä, mutta minulle myös tarpeetonta. Ikävää kieltäytyä kaikesta ja välillä otan vastaan jotain mitä en todellakaan tarvitse vain siksi, että en kehtaa kieltäytyä kaikesta.
Viimeksi kun kävin, päätin, etten mene vähään aikaan, kun harmittaa se tyrkyttäminen.
Ehkäpä vanhempasi joutuvat oikeasti jelppaamaan joitakin sisaruksia rahallisesti ja tasapuolisuuden vuoksi haluavat antaa myös muille saman verran, ei sitten tule myöhemmin jälkikasvulle riitaa vanhempien kuppaamisesta.
Moni vanhempi haluaa auttaa lapsiaan. Antaa joskus rahaa, maksaa jonkun laskun heidän puolestaan tai ostamalla heille jotain. Niin minäkin olen tehnyt muutaman vuoden, kun ovat lähteneet omilleen. Vanhin pärjää jo itsenäisesti. Keskimmäinen myös aika hyvin.
Moni vanhempi haluaa auttaa lapsiaan. Antaa joskus rahaa, maksaa jonkun laskun heidän puolestaan tai ostamalla heille jotain. Niin minäkin olen tehnyt muutaman vuoden, kun ovat lähteneet omilleen. Vanhin pärjää jo itsenäisesti. Keskimmäinen myös aika hyvin.
Minkä ikäinen miehesi äiti on? Pyydä miestäsi juttelemaan asiasta äitisi kanssa, jos äiti on järjissään. Varautukaa kuitenkin siihen, että teidän pitää tästä lähtien kuskata miehen äitiä asioilleen...