Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä sekosi, miten autan?

juutuubi sekotti pään?
05.01.2021 |

Heippa. Hyvä ystäväni on viimeiset puoli vuotta kertonut suuresta mullistuksesta ja on odottanut joulua ja tammikuuta kuin lottovoittoa. Olemme kaverin kanssa yrittäneet palauttaa häntä järkiinsä kuskaamalla häntä pizzalla, ravintoloissa, juttelemalla elämästä ja mitä me olemme. Hän toistelee vain jotain soopaa muuttuvasta maailmasta.
Siis perus-olemukseltaan edelleen naurava, vitsejä ymärtävä oma itsensä, mutta muutamat asiat huolestuttavat, esim Trumpin kannatus, sairaalloinen kiinnostus astrologiaan, pydamideihin ja johonkin valoon. Onko jollain kokemusta miten saisimme hyvän ystävän taas maan pinnalle?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun pidät ystävästäsi huolta. Usko kuitenkin kun kerron, ystävälläsi ei ole mitään hätää, hän on pääsemässä irti materian kirosta, nousten henkiseksi opastajaksi, ehkä hän jo huomenna auttaa sinua.

Vierailija
22/33 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväsi mies? Kuulostaa mieheltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa tolleen, ihan normaalisti. Ehkä se menee ohi tai sitten ei. Hän on voinut löytää jotain maagista omaksi elämännuorakseen, ja niin kauan kun siitä ei ole haittaa muille eikä hänelle itselleen, on se vain hyväksyttävä. Sitten jää enää nähtäväksi, kuinka paljon tuo vaikuttaa hänen persoonaansa ja olemiseensa, että kestääkö ystävyys sen vai ei.

Tuskin mitään vakavaa, hyvähän se on, jos hän on keksinyt jotain merkityksellistä ja itselleen tärkeää.

Vierailija
24/33 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän vuoden jaksatte, loppuvuonna kaikki on selvää loka-marraskuussa. Silloin voit kysyä ystävältäsi neuvoa. Kaikkea hyvää sinulle ja ystävällesi. Tuollaisia ystäviä pitäisi olla kaikilla.

Vierailija
25/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen entinen flat eartheri joka sekosi toki myös muihin qanon-teemoihin joitakin vuosia sitten, en ole enää. olisin voinut oikeasti pilata elämäni ja kaikki ihmissuhteeni ihan totaalisesti ellen olisi päässyt ulos pikku psykoosistani. ensinnäkin on hyvä tiedostaa että noi salaliittovideot vastaa ja täyttää monet tarpeet: yhteisöllisyys, kuuluminen joukkoon, kokemus siitä että nyt olen hallinnassa, kaikki langat ovat käsissäni. mutta lopulta kaikki mitä muut ihmiset sanoivat suodattuivat oman todellisuuskiikarini läpi. minua auttoi, kun eräs ystäväni jota pidän auktoriteettinä (eli tiedän hänen olevan looginen, viisas ja kaikin puolin hyvin järkevä) alkoi käydä kanssani keskusteluja tyynessä mielentilassa, joissa jaksoi keskustella kanssani niin että sain tuoda uskomuksiani esiin, ja hän toimi kanssani käyttäen järkeä, tunnettuja faktoja, valistamalla hienovaraisesti. aloin vähitellen ymmärtää itse, että olen lopulta sivistymätön idiootti, ja aloin lopulta kiinnostua ja löytää ihmeellisyyttä maailman tieteellisestä versiosta ja sen historiasta, se kaikki alkoi tutua yhtä kutkuttavalta ja ihmeelliseltä ja uteliaisuutta herättävältä, kuin se toinen psykoottinen litteän maan versiokin. samoin vampyyrieliitin sijaan maailmantalous ja politiikka alkoivat tuntua sellaisinaan hyvin kiinnostavilta, ja pikku hiljaa sivistämällä itseäni pääsin ulos kuplastani takaisin tähän todellisuuteen. olen ikuisesti kiitollinen tälle kärsivälliselle ystävälle, joka jaksoi käydä keskusteluja kanssani pitän oman suuttumuksensa ja turhautumisensa omana tietonaan. antaisin sinulle siis ohjeeksi olla kärsivällinen, ole ystävä, ja jos vaan jaksat näiden aiheiden tullessa esiin, kysyä rohkeasti kyseenalaistavia kysymyksiä. älä vaadi, älä tähtää siihen että yrität saada jotain aikaan, kohtaa hänen ajatuksensa järjellä ja pyri kyseenalaistamaan. huomaa kun hän puhuu itsensä pussiin (se tapahtuu kyllä jossain kohtaa koska niissä jutuissa ei oikeasti ole logiikkaa). jos viettää paljon aikaa vain omien ajatusten kanssa, ne tuntuvat ihan järkeviltä, mutta itsekin huomasin kyllä miten dorkilta ne kuulostivat kun joku aidosti kyseli multa niistä. anna hänen oivalluksensa tulla itsekseen, itse olisin vaan ruvennut puolustelevaksi jos olisin vähääkään huomannut jonkun yrittävän vaikuttaa minuun. 

Vierailija
26/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivopesty

Vierailija
27/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen entinen flat eartheri joka sekosi toki myös muihin qanon-teemoihin joitakin vuosia sitten, en ole enää. olisin voinut oikeasti pilata elämäni ja kaikki ihmissuhteeni ihan totaalisesti ellen olisi päässyt ulos pikku psykoosistani. ensinnäkin on hyvä tiedostaa että noi salaliittovideot vastaa ja täyttää monet tarpeet: yhteisöllisyys, kuuluminen joukkoon, kokemus siitä että nyt olen hallinnassa, kaikki langat ovat käsissäni. mutta lopulta kaikki mitä muut ihmiset sanoivat suodattuivat oman todellisuuskiikarini läpi. minua auttoi, kun eräs ystäväni jota pidän auktoriteettinä (eli tiedän hänen olevan looginen, viisas ja kaikin puolin hyvin järkevä) alkoi käydä kanssani keskusteluja tyynessä mielentilassa, joissa jaksoi keskustella kanssani niin että sain tuoda uskomuksiani esiin, ja hän toimi kanssani käyttäen järkeä, tunnettuja faktoja, valistamalla hienovaraisesti. aloin vähitellen ymmärtää itse, että olen lopulta sivistymätön idiootti, ja aloin lopulta kiinnostua ja löytää ihmeellisyyttä maailman tieteellisestä versiosta ja sen historiasta, se kaikki alkoi tutua yhtä kutkuttavalta ja ihmeelliseltä ja uteliaisuutta herättävältä, kuin se toinen psykoottinen litteän maan versiokin. samoin vampyyrieliitin sijaan maailmantalous ja politiikka alkoivat tuntua sellaisinaan hyvin kiinnostavilta, ja pikku hiljaa sivistämällä itseäni pääsin ulos kuplastani takaisin tähän todellisuuteen. olen ikuisesti kiitollinen tälle kärsivälliselle ystävälle, joka jaksoi käydä keskusteluja kanssani pitän oman suuttumuksensa ja turhautumisensa omana tietonaan. antaisin sinulle siis ohjeeksi olla kärsivällinen, ole ystävä, ja jos vaan jaksat näiden aiheiden tullessa esiin, kysyä rohkeasti kyseenalaistavia kysymyksiä. älä vaadi, älä tähtää siihen että yrität saada jotain aikaan, kohtaa hänen ajatuksensa järjellä ja pyri kyseenalaistamaan. huomaa kun hän puhuu itsensä pussiin (se tapahtuu kyllä jossain kohtaa koska niissä jutuissa ei oikeasti ole logiikkaa). jos viettää paljon aikaa vain omien ajatusten kanssa, ne tuntuvat ihan järkeviltä, mutta itsekin huomasin kyllä miten dorkilta ne kuulostivat kun joku aidosti kyseli multa niistä. anna hänen oivalluksensa tulla itsekseen, itse olisin vaan ruvennut puolustelevaksi jos olisin vähääkään huomannut jonkun yrittävän vaikuttaa minuun. 

täh , psykiatrian polilla saat kunnon mömmöt

Vierailija
28/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täh , psykiatrian polilla saat kunnon mömmöt

ei välttämättä tarvita mitään kunnon mömmöjä, etkö huomannut kun selitin mikä auttoi? 

Vierailija
29/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti ystävä ei tee mitään laitonta. Kauan olette tunteneet? Innostuuko helposti jostain jutuista muutenkin?

En usko, että lääkäri tekee mitään jos kertoo Trumpin kannatuksesta tai jostain hölynpölyuskomuksista. Uskoo moni raamatun kertomuksiinki.

Vierailija
30/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus aloittajalta:

"... muutamat asiat huolestuttavat, esim Trumpin kannatus, sairaalloinen kiinnostus astrologiaan, pydamideihin ja johonkin valoon. Onko jollain kokemusta miten saisimme hyvän ystävän taas maan pinnalle?"

Oikeasti? Rinnastatko legitiimin poliittisen mielipiteen astrologiaan?

"The Orange Man Bad" -mantra?

Lisää aloittajalta:

"... Olemme kaverin kanssa yrittäneet palauttaa häntä järkiinsä kuskaamalla häntä pizzalla, ravintoloissa, juttelemalla elämästä ja mitä me olemme."

Oikeasti? Pizzalla? Onko kaverisi hanhi, pakkosyötettävä rasvamaksaksi?

"Mitä ME olemme?" Tosi outoa... Keistä "meistä" puhut? Teistä kavereista vai ihmisistä yleensä?

Ja kerropa muuten minullekin, keitä me ihmiset sitten ollaan.

"... soopaa muuttuvasta maailmasta."

"Uusi normaali" ei siis koske aloittajaa ja sen jämptejä kavereita?

"... Siis perus-olemukseltaan edelleen naurava, vitsejä ymärtävä oma itsensä,..."

Kenestä teistä on syytä huolestua?

PS. Taitaa nauraa teille, tää teidän kaveri. Ravistelee huvikseen.

Vierailija
31/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on itsemääräämisoikeus

Vierailija
32/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa varmasti itselleen voiman tunnetta kokiessaan ”tietävänsä” jotain mitä muut eivät ”tajua”. Varmasti salaliittoteoriat auttavat häntä Koronan aiheuttamassa paniikissa. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että heille on tyypillistä etsiä teorioita ja selityksiä, ja vaikea ottaa maailmaa vastaan sellaisena kuin se on. Kannustan pysymään keskusteluissa tyynenä ja ovelasti ohjaamaan ystävä katsomaan omia teorioitaan kriittisesti.

Vierailija
33/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa varmasti itselleen voiman tunnetta kokiessaan ”tietävänsä” jotain mitä muut eivät ”tajua”. Varmasti salaliittoteoriat auttavat häntä Koronan aiheuttamassa paniikissa. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että heille on tyypillistä etsiä teorioita ja selityksiä, ja vaikea ottaa maailmaa vastaan sellaisena kuin se on. Kannustan pysymään keskusteluissa tyynenä ja ovelasti ohjaamaan ystävä katsomaan omia teorioitaan kriittisesti.

Trumpin kannatus on salaliittoteoria. Ruksi.

[Kaverin] Vaikeudet ottaa koronainen maailma vastaan. Ruksi.

Tuputtaa omaa maailmankuvaa eli tyypillisesti kieltää toisen oma ajattelu. Ruksi.

Oma ylemmyys eli että "mä haluun auttaa harhaista joka ei mutku-mä". Ruksi.

Kaikilla on oikeus olla oma itsensä ja kehittyä, kunhan ovat ja pysyvät kuin mä. Ruksi.

Itsehän tiedän, miten asiat oikeesti on. Ruksi.