Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisiin terveellisiin elämäntapoihin ajattelit sitoutua 2021? Minä aloitan:

Vierailija
04.01.2021 |

Vihdoinkin rupean jumppaamaan. Aloitan myös kahvinjuonnin ja lopetan myöhäisen herkuttelun. Olen todella sitoutunut joten uskon onnistuvani :) Mihin sinä panostat terveydessäsi 2021?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x viikossa lenkki ja 2x viikossa kuntosali, vähemmän sokeria ja alkoholia

Vierailija
2/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin. En siksi että olisi terveellistä, vaan siksi että vuodesta 2021 tulisi osaltani alusta asti yhtä paska kuin 2020. Valmistaudun siis ultimaattisella vitutuksella kohta räjähtävään lockdowniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tää vhh elämäntapa tänäkin vuonna käytössä. Joulunaikaan tuli vähän venytettyä makrojakaumaa hiilareiden suuntaan, mutta nyt on taas palattu normaaliin. Jos sitä uutena asiana alkais kävelemään pidempiä lenkkejä.

Vierailija
4/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta erossa pysyminen ja kuntoilu..keväällä 100kg pure muscle...

mies52v

Vierailija
5/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän pitkät yöunet ja hyvä unenlaatu. Teen kaikkeni, että ne onnistuvat.

Vierailija
6/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduta (on oikeasti terveellistä).

Hölkkää 5-7 kertaa viikossa kuten nytkin.

Aloitan jonkinlaisen kehonhuollon / venyttelyn 1 krt/vko. Voi kun päästäisiin jo rajoituksista.

Vähennän sokerin käyttöä.

Vierailija
7/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laihduta (on oikeasti terveellistä).

Hölkkää 5-7 kertaa viikossa kuten nytkin.

Aloitan jonkinlaisen kehonhuollon / venyttelyn 1 krt/vko. Voi kun päästäisiin jo rajoituksista.

Vähennän sokerin käyttöä.

Aika paljon hölkkää! Venyttele ihmeessä ettei teho kärsi kun lihakset lyhyinä ja kireinä

Vierailija
8/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teen joitain mielikuvaharjoituksia urheilusuorituksista? Riippuu siitä jaksanko.

Vierailija
9/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan lihotuskuurin. Olen merkittävän alipainoinen. Lääkärissä puututtiin painooni. Olen ollut masentunut, ruokahalu on ollut olematon ja olen harrastanut pakkomielteisesti liikuntaa. Yritän saada muutosta näihin. Sain lähetteen psyk. polille ja ravitsemusterapeutille.

Vierailija
10/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn: mitä tarkoitat terveellisillä elämäntavoilla ja kahvin juonnin kytköksillä?

Itse vähennän alkoholinkäyttöä, muuten olen elänyt aika terveellisesti tähänkin asti.

Vierailija
11/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa johon voin sitoutua 100% eli lupaan lihoa lisää! Muu ei onnistu.

BMI 37,1 tällä hetkellä

Vierailija
12/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mihinkään

Vierailija
13/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin varaslähdön joulukuun puolessavälissä menemällä päivystykseen itkemään syömisongelmiani. Olen tavannut lääkärin kerran ja käynyt juttelemassa normihoitajan kanssa. Nyt niillä on ollut lähetekeskustelu ja menen huomenna juttelemaan psykiatrisen hoitajan kanssa.

Sitoutuminen terveellisempään syömiseen tuntuu todella kaukaiselta, enkä ehkä sitä vielä haluakaan, koska lihominen pelottaa, mutta jospa ainakin sitoudun käymään siellä terapiassa.

nimim 'omena päivässä pitää lääkärin loitolla' ei pidä paikkaansa

Vierailija
14/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn: mitä tarkoitat terveellisillä elämäntavoilla ja kahvin juonnin kytköksillä?

Itse vähennän alkoholinkäyttöä, muuten olen elänyt aika terveellisesti tähänkin asti.

Kahvi on uskomaton terveysjuoma. Olen hieman kartoittanut omia riskejäni ja suvussani on ongelmina erityisesti muisti- ja maksasairaudet. Kahvinjuonnista on tehty laajoja ja pitkiä seurantatutkimuksia jotka ovat hyvin laadukkaita.

Tämä maksumuurin takana oleva hs juttu on hyvä

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005869048.html 

Aivan viimeisimpiä tieteellisiä löytöjä: metastaattista suolistosyöpää sairastavissa 11% parempi selviytyvyys kun joi yhden kupin kahvia, neljä kuppia niin selviytyvyys oli jo 36% parempi

https://www.nytimes.com/2020/09/22/well/live/drinking-coffee-tied-to-be…;

Julkaistu JAMA oncologyssa, ei mikään höpötutkimus. 

Vierailija
15/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on uskomaton terveysjuoma. Olen hieman kartoittanut omia riskejäni ja suvussani on ongelmina erityisesti muisti- ja maksasairaudet. Kahvinjuonnista on tehty laajoja ja pitkiä seurantatutkimuksia jotka ovat hyvin laadukkaita.

Tämä maksumuurin takana oleva hs juttu on hyvä

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005869048.html 

Aivan viimeisimpiä tieteellisiä löytöjä: metastaattista suolistosyöpää sairastavissa 11% parempi selviytyvyys kun joi yhden kupin kahvia, neljä kuppia niin selviytyvyys oli jo 36% parempi

https://www.nytimes.com/2020/09/22/well/live/drinking-coffee-tied-to-be…;

Julkaistu JAMA oncologyssa, ei mikään höpötutkimus. 

Kahvia karsastetaan protestanttis-eettisistä syistä; sen piristävä vaikutus luo sille demonisen maineen. Mutta totta tosiaan, ihan todella kovaa tieteellistä tutkimusta länsimaisista julkaisuista löytyy kyllä kahvista hurjasti. Syöpää inhiboiva, maksaterveyttä edistävä, muistia hellivä.. ja vielä hyvää ;) 

Vierailija
16/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa johon voin sitoutua 100% eli lupaan lihoa lisää! Muu ei onnistu.

BMI 37,1 tällä hetkellä

Mielestäni tämä tavoite on hyvä. Lopetat lihomisen. Lopetat sen epäterveellisen kierteen johon olet joutunut. Sehän on itse asiassa aivan erinomainen tavoite. Tsemppiä, toivon että onnistut yli odotusten.

Ap

Vierailija
17/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitän kuinka paljon tarvitsen unta ja pidän huolen että se toteutuu arjessakin

Se on ollut se suurin este hyvinvoinnille, jatkuva univaje

Siitä on hyvä jatkaa

Vierailija
18/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan lihotuskuurin. Olen merkittävän alipainoinen. Lääkärissä puututtiin painooni. Olen ollut masentunut, ruokahalu on ollut olematon ja olen harrastanut pakkomielteisesti liikuntaa. Yritän saada muutosta näihin. Sain lähetteen psyk. polille ja ravitsemusterapeutille.

Kuulostaa järkevältä. Turha miettiä liikaa ruokaa ja miten tulet siinä "normaaliksi", koska eiköhän tuo ruoka-asia ole oire sille oikealle ongelmalle, joka sitten otetaan käsittelyyn terapiassa. Siihen ruoka-asiaan sitten tulee varmasti järkeä pikku hiljaa kun vaan alat vaan pitämään itsestäsi parempaa huolta. Olemme itsemme parhaita ystäviä - ainakin meidän pitäisi olla! Anna itsellesi iso halaus joka päivä. Olet tärkeä ja kaikki järjestyy, pala palalta. Kiire ei ole mihinkään.

ap

Vierailija
19/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sitoutumiset sovi. Jos jotain päätän, hinku elää juuri päinvastoin kasvaa toiseen potenssiin. Toivon silti, että ensi vuonnakin tulee käveltyä 5000 kilometriä. 

Vierailija
20/30 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin tupakoinnin. En siksi että olisi terveellistä, vaan siksi että vuodesta 2021 tulisi osaltani alusta asti yhtä paska kuin 2020. Valmistaudun siis ultimaattisella vitutuksella kohta räjähtävään lockdowniin.

Nyt on asenne kohdillaan 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän