Minä päivinä postia nyt jaetaankaan?
En ole pysynyt perässä, eikä googlekaan ollut ystäväni kun koetin selvittää minä päivinä posti nykyään jakaa Stadissa postia. Odotan nimenomaisesti postin jakamaa kirjettä, mutta sekoittaa kun välillä tulee jotain postia monta kertaa päivässä muidenkin toimijoiden jakamana ja välillä joinain päivinä posta ei jaeta ollenkaan, vaan en nyt muista minä päivinä. Välillä posti jaetaan vasta myöhään illalla, mutta tästä en ole varma onko silloin asialla posti vai joku muu.
Kommentit (25)
Ma, ke ja to, sekä ainakin Tampereella (ja olettaisin myös muissa isommissa kaupungeissa) perjantaina kulkee tärkeämpää postia, esim. sairaalan kirjeitä.
Työpäivisin jaetaan Helsingissä. Tiistaina ei jaeta kaikkia lähetyksiä (mm. kirjeet). Lisätiedot tästä: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/postin-jakelu
Kuten sanoit, myös muut toimijat voivat jakaa postia kuin Posti.
Ei tässä pysy enää perässä. Kävin marraskuun lopulla mammografiassa, odotin tuloksia viimeistään jouluksi. Viime viikolla kolahti postiluukusta klo 13.00 kirje, jossa minua pyydettiin jatkotutkimuksiin samana päivänä klo 13.30. Onneksi olin etätöissä, ja ehdin soittaa ja siirtää ajan. Luokatonta touhua. Näissä voi olla tärkeistä asioista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Työpäivisin jaetaan Helsingissä. Tiistaina ei jaeta kaikkia lähetyksiä (mm. kirjeet). Lisätiedot tästä: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/postin-jakelu
Ja tarkennan vielä, kun huomasin muutaman vastanneen kolmipäiväisen jakelun.
Mikäli odotat nimenomaan kirjettä, on Postilla yleispalveluvelvoitteen mukaisesti viisipäiväinen jakeluvelvollisuus (pois lukien arkipyhät).
Neljänä arkipäivänä, ei tiistaisin. Vuoden päästä siirrytään siihen, että ei myöskään perjantaisin.
Vappuaattona, Juhannusta eedeltävällä viikolla maanantaina sekä arkipyhien aattoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tarkennan vielä, kun huomasin muutaman vastanneen kolmipäiväisen jakelun.
Mikäli odotat nimenomaan kirjettä, on Postilla yleispalveluvelvoitteen mukaisesti viisipäiväinen jakeluvelvollisuus (pois lukien arkipyhät).
Yksityisen ihmisen lähettämä kirje kyseessä. Eli näitten pitäisi vissiin sitten kulkea paremmin kuin muun postin? Tämä olis voinut olla perillä jo viime vuoden puolella, mutta ei ollut ja siksi vähän odottelen ehtisikö vaikka tällä viikolla tulla.
Näemmä joku postin suurjehu on keksinyt mielestään loistoidean siirtymisestä kaikessa postissa yöjakeluun tulevaisuudessa. En kyllä kestä jos joka yö saa herätä kun laskut kolisee luukusta sisään. Tämän takia kun en mitään sanomalehtiäkään tilaa, kun en tahdo herätä kolinaan.
Postia jaetaan maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin, sattumanvaraisiin osoitteisiin.
Jos kuitenkin sinulle on tulosa jokin tärkeämpi kirje tai vaikkapa ilmoitus toimipaikasta noudettavasta postilähetyksestä, Postin käytäntö on nykyisin tipauttaa kirje tai ilmoitus jonkun ihan muun postilaatikkoon tai ihan vaan pientä positiivista kavereiden kesken källiä tehdäkseen, hukata kirje kokonaan.
Olen ihan pihalla tästä. Osaan arvata.
Joskus tulee postia, paketteja en edes yritä tilata kotiin.
-Ma, Ke, Pe
-Ti,To
-Ma,Ke,Pe
-Ti,To
-Ma,Ke,Pe
-Ti,To
...
...
Vierailija kirjoitti:
-Ma, Ke, Pe
-Ti,To
-Ma,Ke,Pe
-Ti,To
-Ma,Ke,Pe
-Ti,To
...
...
Mistä tietää KUMPI. KUMPI?
Tänään jaetaan.
Jos ei tänään niin huomenna on jakopäivä.
Jakoraon näet kun levität reidet levälleen peilin edessä.
Ma, ti, ke, to, pe. 3x viikossa päivät vaihtuu ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Ma, ti, ke, to, pe. 3x viikossa päivät vaihtuu ainakin meillä.
Ohhoh. Eli päivät voivat vaihtua?
Joo kyllä niitä mainoksia tulee joita kutsutaan postiksi.
Ihme pelleilyä postilta. Voisivat jakaa ma,ke,to,pe
Tänään tuli. En tiedä nykyään päivistä kun tuntuu tulevan miten sattuu ja milloin sattuu.
Milloin huvittaa =/.