Onko Cola ainoa ihmisen itse keksimä maku?
Colaa ei löydy luonnosta ja äkkipäätä ei tule muita makuja mieleen.
Kommentit (32)
Kinkun ja ananaan häiriintynyttä makuyhdistelmää ei takuulla esiinny luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mut sillä ei taida olla omaa nimeä ja saattaahan joku villipossu jossain etelän saarillä syödä ananaan viljelypellon tyhjäksi, jolloin on ihan luonnostaan anaan makuista kinkkua jos tuon possun pistää grilliin.
Grillimauste? Curry? Vai minkä lasket mauksi?
Vierailija kirjoitti:
Salmiakkia ei kasva missään.
Ei tietenkään kasva kun se ei ole mikään kasvi. Vaan minäpä löysin toissaviikolla salmiakinpesän meidän takametsästä! Vähän erästä irrallisen näköistä sammalmätästä nostin niin heti pölähti parvi salmiakkeja lentoon sen alta!
eiköhän esimerkiksi batterykin ole keksitty eikä sitä kasva puissa, jos juomia mietitään. Sitten syötävistä tulee mieleen ainakin marsipaani, vaahtokarkki, maitosuklaa, ketsuppi, limppu, graavikala, juustot jne.
Eikös kaikki eläimet maista asioita vähän eritavalla joten kaikki maut on silloin ihmisen omia "keksintöjä".
Cola on "yhdistelmä erilaisia yrttejä"...
Kolapähkinää on ilmeisesti alun perin ollut coca-colassa.
Vierailija kirjoitti:
Anis on salmiakin korvike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aitoa salmiakkia ei voi valmistaa ilman lakritsaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolapähkinää on ilmeisesti alun perin ollut coca-colassa.
Jep. Coca-colan nimi tulee siitä, että alkuperäisessä reseptissä käytetään kokan lehtiä (coca) ja kolapähkinöitä (cola).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito salmiakki on ammoniakin ja kloorin kemiallinen yhdiste. Ammoniumkloridi nimeltään.
.
Sinne karamelliosioon voi sitten laittaa ananasta, päärynää tai sitä lakritsaa...
Vierailija kirjoitti:
Eikä pitäisi löytyä monenkaan mielestä pitsasta mutta itse tykkään. tykkään muistakin käpyhedelmäyhdisteistä kpska varsinaista ananaata kui nananananastakaan ei ole oikeasti muualla olemassa kuin suomessa? vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lakritsi valmistetaan mm. lakritsijuuresta, joka sen maun antaa.
Tuntemani ihminen söi ensimmäistä kertaa elämässään aikuisena kirsikan, ja sanoi että hei, ei maistu yhtään kirsikalta. Niin, se kirsikkaesanssikarkki ja oikea kirsikka ei maistu yhtään samalta. Olen myös itse syönyt "orvokinmakuisia" karkkeja, mutta suuresti epäilen että orvokin kukinto maistuisi samalta.
Colan maku = hapan+makea+ihan hitunen karvautta + nenässä aistittavat aromit (esim kanelista)