Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilisitkö masennusta näillä oireilla?

Vierailija
03.01.2021 |

Mikään ei kiinnosta, kaikki tuntuu tylsältä ja vaivalloiselta.
Voisin nukkua koko päivän ja joskus nukunkin. Ajoittain toisaalta myös nukahtamisongelmia ja paljon painajaisia.
En jaksa käydä suihkussa joka päivä, hyvä jos joka toinen.
Seksuaaliset halut aika minimissä.
Elämällä ei tunnu olevan mitään merkitystä.
Kodin siisteys on vähän niin ja näin, en jaksa siivota kovinkaan usein tai pestä aina pyykkiä vaikka tarvitsisi.
En suunnittele tulevaisuutta ollenkaan, koska tuntuu ettei silläkään ole mitään väliä.

Itse siis epäilen masennusta, mutta en tiedä mitä sillekään voisi tehdä. Jokainen päivä on ihan samanlainen, tappavan tylsä...

Kommentit (14)

1/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo selvittänyt itsellesi että se on masennusta . Todennäköisesti saisit lääkityksen jos hakeutuisit hoitoon

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
2/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatari !!! Töihin siitä täi !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus

Vierailija
4/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkevä Siili kirjoitti:

Olet jo selvittänyt itsellesi että se on masennusta . Todennäköisesti saisit lääkityksen jos hakeutuisit hoitoon

En halua mielialalääkkeitä, olen nähnyt vierestä millaiseksi zombiksi ja miten lihavaksi ihminen muuttuu kun käyttää niitä.

Ap

Vierailija
5/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuus

Voi olla tämäkin. En ole tosin aina näin laiska ollut ja joskus vielä oli myönteinen kuva tulevaisuudesta ja itsestäni. Ehkä tämä on sitä realismia sitten.

Ap

Vierailija
6/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan vielä huolehtia omasta ja kodin siisteydestä mutta esimerkiksi joulun ja uudenvuoden aikaan masennun aina niin etten meinaa päästä sängystä ylös ennen iltapäivää ja pitää pakottaa itsensä syömään edes jotain ja vaikka lenkille. Voisin nukkua ihan loputtomiin eikä mikään motivoi mihinkään tai mistään en kykene enää innostumaan. Yksinkertaisesti mikään ei kiinnosta. Terapiaan haluaisin mutta lääkkeitä en haluaisi. Ne hoitaa vaan oireita, ei itse syytä. Aiemminkin olen käynyt terapiassa mutta viimeisin terapeutti oli niin surkea että päädyin valehtelemaan että voinkin jo paremmin enkä enää mennyt.

Vierailija
7/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei maailmassa tapahdu mitään mielenkiintoista. 95 % elämästä on tyhjänpäiväistä paskaa. Eikä sille asialle oikeastaan voi mitään.

PS. Lapsia EI kannata hankkia. Niiden kanssa elämä vasta paskaa onkin. Menetät viimeisetkin oman elämäsi rippeet.

Vierailija
8/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkevä Siili kirjoitti:

En halua mielialalääkkeitä, olen nähnyt vierestä millaiseksi zombiksi ja miten lihavaksi ihminen muuttuu kun käyttää niitä.

Ap

Oletko täysin varaton, vai voitko sijoittaa terveyteesi hieman? Hankkiudu kelan kuntouttavaan psykoterapiaan yksityisen psykiatrin kautta. Itse tein näin, ahdistuksen takia. Lääkkeitä ei ehdotettu missään vaiheessa. En ole suurituloinen, päin vastoin. Eikä kaduta lainkaan. Yksi parhaita päätöksiä elämässäni.

Voimia!

Vierailija
9/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee netti testejä, vaan hakeudu psyykalle/terapeutille, tehkää testi ja tosiaan älä ota lääkitystä. Se muuttaa ihmisen tosiaan zombiksi, ja itseasiassa kun lopetat lääkityksen, niin kuulema masennuksen tyyppisiä oireita tulee. Ne vasta olotilaa ovat kovasti muuttamaan ovat, eli älä sorru niihin jos et aivan pohjalla kuitenkaan ole.

Tosiaan kuitenkin, hae psyykalle tai terapeutille ja selvität pääsi, ja älä harrastamaan jotain liikuntaa. Vedä aamusta itsesi ulos joka aamu, ja mene 30min kävelylle. Ja illalla toinen 30min kävely.

Jos kavereita, ole enemmän tekemisissä ja pyydä jotain vaikka apuun siivoamaan läpikotaisin kämppä, ja sen jälkeen tsemppaat joka viikko kerran viikossa pyyhkimään hyllyistä pölyt.

Korjaa joka päivä roskat, ja ajattele että on kivempaa olla puhtaassa kämpässä.

Käy joka toinen päivä suihkussa, ja tsemppaat siten itseäsi, että raikkaampi olo ja seuraavana päivänä ei tarvitse käydä.

Vierailija
10/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Alkoholi?

Vierailija
11/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap[/quote]

Noi on aivan selvät oireet masennukselle ja lääkityksen tarpeelle. Lääkkeitä on nykyään erilaisia ja lääkitys voi olla esim. yhden vuoden mittainen, ei siis loppuelämän lääke. Ei tuossakaan ole mitään järkeä, että jättää hoitamatta. Sun kannattaisi mennä yksityislääkäriin psykiatrin vastaanotolle, ei siis terveyskeskukseen. Terveyskeskuksesta määrätään kaikille sama lääke ja usein se, joka alkaa lihottamaan. Sä tarviit aktivoivan lääkkeen.

Vierailija
12/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkevä Siili kirjoitti:

Ap

Oletko täysin varaton, vai voitko sijoittaa terveyteesi hieman? Hankkiudu kelan kuntouttavaan psykoterapiaan yksityisen psykiatrin kautta. Itse tein näin, ahdistuksen takia. Lääkkeitä ei ehdotettu missään vaiheessa. En ole suurituloinen, päin vastoin. Eikä kaduta lainkaan. Yksi parhaita päätöksiä elämässäni.

Voimia!

En ole täysin varaton. Koko terapiaa en voisi omasta pussista maksaa, mutta alkuun pääsyn periaatteessa. Paljonko sinulla maksoi tuo yksityisellä käyminen ja lähetteen saaminen?

Ap

Vierailija
13/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti piristyisit säännöllisellä ulkoilulla, terveellisellä ruokavaliolla ja säännöllisten sosiaalisten kontaktien ylläpitämisellä. Kuukauden verran kun näitä noudatat voit paremmin. Jos et, niin sitten alkaa olla lääkärille asiaa. Varmaan moni tunnistaa miten tekemättömyys ruokkii itseään, ja mielikin väsyy kun ei tee muuta kuin ihan pakolliset ja muuten lähinnä nukkuu tai lojuu sohvalla. Se johtaa sellaiseen tilaan ettei enää jaksakaan kiinnostua mistään ja kaikki jää ajatuksen asteelle.

Vierailija
14/14 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkevä Siili kirjoitti:

Ap

Voimia!

En ole täysin varaton. Koko terapiaa en voisi omasta pussista maksaa, mutta alkuun pääsyn periaatteessa. Paljonko sinulla maksoi tuo yksityisellä käyminen ja lähetteen saaminen?

Ap

Kyllä siihen useampi satanen meni. Lisäksi tulisivat terapian koekäynnit, mutta itse olin jo löytänyt ystävän suosituksesta terapeutin, johon luotin ja luotan.

Kannattaa selvitellä nuo kelan kuntoutuspsykoterapian kriteerit, *jos jaksaa*. Vaaditaan muutama käynti mielenterveyden ammattilaisella muutaman kuukauden aikana, en muista tarkkaan. Itse kävin psykiatrilla kolme kertaa. Jollekulle tutulleni taidettiin lukea hyväksi jo psyk. sairaanhoitajalla käynti. Lausunnon kirjoittaa aina psykiatri. Paperit talteen kaikista käynneistä. Jos olet jo käynyt jossain, pyydä dokumentaatio.

Helpoin tie on mennä suoraan psykiatrin pakeille. Sieltä osaavat auttaa eteenpäin. Pk-seudulla sain asiallista kohtelua Plusterveydessä.

Jos alat jo etsiä psykoterapeuttia, katso, että on kelan hyväksymä.

Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä