Sovellettu työttämyysraha ihmetyttää
Kaveri tekee keikkaa ja saattaa sillä tienata 1000 e kk käteen. Tämän lisäksi kela maksaa joka kk 500-700euroa käteen. Kotona rikas mies joten mitään muita tukia ei saa.
Itse tienaan kokoaikatyöllä 1700 e käteen kuussa. Olen tajunnut että olen todella hölmö. Osa-aikaisena saisi yhtä paljon koska kela maksaa noin suuria summia vaikka jossain kohtaa heillä oli sääntö et 300 e ei vähennä työkkäriä.
Muilla kokemusta?
Kommentit (7)
Koronan vuoksi se työttämyysetuuden suojaosa on väliaikaisesti nostettu 300 eurosta 500 euroon. Olikohan se " väliaikaisesti" nyt ensi maaliskuun loppuun asti, vai peräti pidemmälle. Paljolta kuulostaa silti tuo 500-700 e/kk, onkohan se varmasti juuri noilta kuukausilta, kun on "saattanut" tienata 1000 e palkkatöistä?
Kyllä se vaan on ja käsittämättömältä tuntuu kun itse tahkoaa pitkää päivää ja lopputulos sama!
Älä puhu hölmöjä, tonnin käteen jäävillä tuloilla ei voi saada noin isoa työttömyyskorvausta. Tällä hetkellä 500 euron ylittävä tulo vähentää maksettavaa korvausta. Normaalisti summa on 300 euroa.
Löydät kyllä netistä laskukaavoja jolla voit laskea kuinka paljon ystäväsi saa työttömyyskorvausta 1100-1200 euron tuloilla.
max pari satasta tulee. tiedän kun itse teen.
Vierailija kirjoitti:
max pari satasta tulee. tiedän kun itse teen.
Sama minulla. Myös osa-aikainen työntekijä.
Eikö tuossa tarvi olla tietyn ikäinen. Yli 55 tai jotain.