Miksi mies suuttuu pienistäkin asioista?
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kohta 10 vuotta. Mies on ollut aina hyvin sanavalmis ja hermostuu pienistäkin asioista, mutta nyt asia on vain pahentunut tässä vuosien aikana.
Viikonloppuna joku tavara oli kadoksissa niin ärräpäitä lenteli jatkuvasti kun huusi. Toinen juttu oli kun olimme lähdössä kauppaan ja olin unohtanut avaimet kotiin niin mies alkoi huutamaan autossa mulle. Yritin sanoa, että se oli vahinko, mutta mies jatkoi vaan huutamista.
Yks päivä kun suuttui mulle niin alkoi nimittelemään mua rumilla sanoilla.
Kysymys kuuluukin, että mikä miestä vaivaa oikeen? Ei tarvitse olla kuin jokin pieni ongelma niin mies hermostuu samantien.
Olen yrittänyt keskustella asiasta miehen kanssa ja sanoa, kuinka paljon mua stressaa tuo hänen käyttäytyminen. Tuntuu, että mies kyllä tietää toimineensa väärin ja on luvannut muuttua, mutta sama raivoaminen jatkuu edelleen..
Onko mitään toivoa enää vai täytyykö harkita erilleen menoa?Mikä ihme tuohon hermostumiseen on syynä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Se on ihastunut toiseen tai pettänyt sua.
Tai sitten Ap on.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt vieraissa ja jäänyt kiinni tai harrastatko parisuhteessa ns gaslightningiä ja kaksoissidosviestintää?
Eikös mies käyttäydy kuten tyypillinen gaslight-tekniikkaa käyttäjä?
Sä teet asiat väärin: Jos mies on sanonut että "paistinpannu ei kestä konepesua" niin se ei todennäköisesti kestä. Älä pakolla änge pannua astianpesukoneeseen vaan pese se käsin. Yhden sanomisen pitää riittää. Mies kuitenkin joutuu sen uuden pannun muuten rahoittamaan. Älä ole tollo, koita ajatella joskus itsekin jotain ettei kaikkea pideä joka kerta uudelleen opastaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyttenkin mies raivoa vessassa, no ainahan se pissalla huutaa kuin hyeena.
Ap
Kuulostaa uskottavalta.
T. Perusmamma
Käytä päätäsi, älä liho kirjoitti:
Sä teet asiat väärin: Jos mies on sanonut että "paistinpannu ei kestä konepesua" niin se ei todennäköisesti kestä. Älä pakolla änge pannua astianpesukoneeseen vaan pese se käsin. Yhden sanomisen pitää riittää. Mies kuitenkin joutuu sen uuden pannun muuten rahoittamaan. Älä ole tollo, koita ajatella joskus itsekin jotain ettei kaikkea pideä joka kerta uudelleen opastaa.
Mieslapsi pesköön itse paistinpannunsa, jos muut mielestään pesee väärin.
Istuttiin alas ja keskustelimme asiasta. Kysyin mieheltä, että onko hän tyytyväinen elämäänsä ja onko hänellä elämässään asiat kunnossa. Sanoi, että kaikki on hyvin. Kysyin varovasti, että mistä tuollainen suuttuminen voisi johtua. Sanoi, että on luonteeltaan vai sellainen, joka hermostuu nopeasti mutta leppyy hetkessä.
Kysyin myös, että onko asioita mitä toivoisit elämään/ pois elämästä.. vastasi, että ei ja on kuulema tyytyväinen kokonaisuuteen.
En enää tiedä mitä pitäisi tehdä. En usko miestä mutta en voi vängätä vastaankaan. Tää on todella outo tilanne. En yhtään tiedä mitä teen..
Ap
mun mies sai raivarin kun kuuntelin tiina pääsee naimisiin ja hoilasin täysillä mukana , ei voi kun ihmetellä
Sulla on äkkipikainen mies. Joko on piilotellut asiaa tai et ole huomannut sitä.
Opi elämään sen kanssa. Etuna tuossa on, että hän käsittelee asiat hetkessä. Haittana ns. walking on eggshell-ilmiö.
Voi pahentua tai lieventyä iän myötä. Mitään oikeaa vastausta sun tilanteessa ei ole.
Ap, mies on tyytyväinen tai ainakin sanoo näin. Mutta oletko sinä? Pitäisikö sinun sanoa, että alkaa riittämään raivon kohteena oleminen? Mies on varmaan tyytyväinen, kun saa tuuletella tunteitaan ihan missä ja milloin vaan, saa purkaa pahaa oloaan sinuun. Sinä siinä pidättelet omia tunteitasi etkä pysty olemaan oma itsesi. Jos rakastat, niin pariterapia voisi olla vaihtoehto? Jos mies ei suostu, niin älä anna hänen sanella, miten sinua kohdellaan. Aseta tiukat rajat.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mies on tyytyväinen tai ainakin sanoo näin. Mutta oletko sinä? Pitäisikö sinun sanoa, että alkaa riittämään raivon kohteena oleminen? Mies on varmaan tyytyväinen, kun saa tuuletella tunteitaan ihan missä ja milloin vaan, saa purkaa pahaa oloaan sinuun. Sinä siinä pidättelet omia tunteitasi etkä pysty olemaan oma itsesi. Jos rakastat, niin pariterapia voisi olla vaihtoehto? Jos mies ei suostu, niin älä anna hänen sanella, miten sinua kohdellaan. Aseta tiukat rajat.
Kyllä mä olen kymmeniä kertoja sanonut, että ei voi jatkua näin. Joka kerta on luvannut muuttua. Siksi tänne kirjoitinkin, koska puhuminen ei tuota tulosta enkä tiedä, mitä teen. Ero on ollut mielessä.
Ap
Oletko käynyt vieraissa ja jäänyt kiinni tai harrastatko parisuhteessa ns gaslightningiä ja kaksoissidosviestintää?