Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltää itsensä/"vapautua egosta" kun lähipiirissä on jopa uhkaava egoisti

Vierailija
02.01.2021 |

Haluaa kontrolloida, manipuloiva.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko siis elää tai olla tekemisissä hänen kanssaan? Silloin on parasta vain olla samaa mieltä ja kehua häntä sopivin väliajoin. Omat tunteet pitää kylmettää.

Vierailija
2/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko siis elää tai olla tekemisissä hänen kanssaan? Silloin on parasta vain olla samaa mieltä ja kehua häntä sopivin väliajoin. Omat tunteet pitää kylmettää.

En halua kylmettää, olen vasta saamassa tunne-elämääni edes takaisin. Kyseessä toinen vanhempi. Pelkään häntä jopa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kylmettää, olen vasta saamassa tunne-elämääni edes takaisin. Kyseessä toinen vanhempi. Pelkään häntä jopa.

Ap

Helpointa on vaan etääntyä ja lakata pitämästä yhteyttä. Siinä säästää itseään.

Vierailija
4/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaava egoisti ulos elämästä. Seisoo kehityksesi tiellä ja koittaa pitää sinut "käsiteltävänä". Mitä enemmän opit itsestäsi hyvää tai kitket huonoa, sitä pahemmaksi toisen käytös käy.

Vierailija
5/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuva saattaa kuvitella että ego/omat tarpeet pitää vaimentaa. Tällaiset ohjeet läheisriippuvalle johtavat vain huonompaan mielenterveyteen.

Vierailija
6/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit moista? Pois vaan äkkiä, lopullisesti.

Vierailija
7/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puolustaudu, älä reagoi. Ajattele, että hänen puheesi vain ovat kitjaimia, jotka leijuvat avaruuteen tai menevät sinusta läpi. Älä missään tapauksessa ala ajattelemaan sitä, mitä hän puhuu. Anna hänelle vapaus olla sellainen kuin on, ja anna sinulle oma vapautesi olla sellainen kuin olet.

Vierailija
8/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuva saattaa kuvitella että ego/omat tarpeet pitää vaimentaa. Tällaiset ohjeet läheisriippuvalle johtavat vain huonompaan mielenterveyteen.

Taustalla on usein kiintymyssuhdetrauma. Se kenen piti antaa turvallisuudentunne/täysi hyväksytyksi tuleminen, ei onnistunut ja siksi läheisriippuva jää odottamaan "puuttuvaa palasta" vieläpä juuri vääriltä henkilöiltä ja sitähän ei koskaan tule.

Läheisriippuva voi vaan tajuta tämän ja luopua itselle vahingollisesta käytöksestä. Moni kärsii aivan kohtuuttomasti ja mikä pahinta, hakee korjaavaa kokemusta aivan väärällä tavalla.

Vierailija
9/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ensimmäiseksi elämääsi asioita, joista tämä ei ole tietoinen, etkä kerro niistä mitään. Saat edes jonkinlaisen alun omaan elämään, joka ei kuulu vanhemmallesi mitenkään.

Sitten jatkat tätä. Itsekeskeinen ihminen usein ei ole oikeasti kiinnostunut asioistasi, joten hän ei huomaa miten joutuu ulkoraiteelle. Voit jopa antaa jotain näennäistä hänelle puruleluksi ja katsella rauhassa, kun hän mussuttaa sen piloille.

Jos joudut pelkäämään, miten olisi se vaihtoehto, että vetäydyt kokonaan? Voit muuttaa vaikka ulkomaille jos et saa otettua etäisyyttä siististi muuten.

Vierailija
10/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puolustaudu, älä reagoi. Ajattele, että hänen puheesi vain ovat kitjaimia, jotka leijuvat avaruuteen tai menevät sinusta läpi. Älä missään tapauksessa ala ajattelemaan sitä, mitä hän puhuu. Anna hänelle vapaus olla sellainen kuin on, ja anna sinulle oma vapautesi olla sellainen kuin olet.

Olen ollut aina vääränlainen hänen mielestään. Käyttäytynyt väärin, ollut olemassa väärin. Varsinkin silloin kun on ollut vaikeaa, hän on ajanut vielä ahtaammalle. Myöhemmin ei muista mitään ja hän tarkoittanut vain hyvää. Jos oikeutetusti olen jostain sanonut, on vika minun persoonassa. Voihan kai toisen saada jopa mielisairaalaan kiusaamalla ja sitten kun mieli järkkyy, on kiusattu nyt todistetusti se hullu. Pelkään häntä, olen ahdistunut koko ajan.

Ap

Vierailija
11/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ei voi muuttaa, vaan itseä voi. Esim NLP:n keinoin, kuvittele itsellesi suojakupoli. Vaikka toinen sanoisi mitä, kupoli suojaa sua.

Sanat, eleet, ilmeet, ihan sama, ei kiinnosta.

Vierailija
12/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sellaiset ihmiset henkisinä harjoituksina.

Sitä varten he ovat elämässäsi.

Vierailija
13/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä neuvo. Manipuloivan, kontrolloivan ja jopa uhkaavan ihmisen sanoille ei kannata antaa merkityksiä, koska silloin hän onnistuu pitämään sinut otteessaan. Juuri tuo, että ajattelee hänen syytämiensä loukkausten ja uhkausten olevan vain ääneen lausuttuja kirjainjonoja voi auttaa. Vain äänteitä ilman syvempää tarkoitusta. Et voi häntä muuttaa mutta ei sinunkaan tarvitse muuttua häntä miellyttääksesi.

Vierailija
14/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ensimmäiseksi elämääsi asioita, joista tämä ei ole tietoinen, etkä kerro niistä mitään. Saat edes jonkinlaisen alun omaan elämään, joka ei kuulu vanhemmallesi mitenkään.

Sitten jatkat tätä. Itsekeskeinen ihminen usein ei ole oikeasti kiinnostunut asioistasi, joten hän ei huomaa miten joutuu ulkoraiteelle. Voit jopa antaa jotain näennäistä hänelle puruleluksi ja katsella rauhassa, kun hän mussuttaa sen piloille.

Jos joudut pelkäämään, miten olisi se vaihtoehto, että vetäydyt kokonaan? Voit muuttaa vaikka ulkomaille jos et saa otettua etäisyyttä siististi muuten.

Kiitos :D purulelu, kuulostaa että sinullakin kokemusta.

Ap

Vierailija
15/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun pidä kieltää itseäsi eikä "vapautua egostasi", vaan sinun pitää löytää itsesi ja oikea egosi. Vain siten voit vapautua vanhempansi egon vankeudesta.

Vierailija
16/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sellaiset ihmiset henkisinä harjoituksina.

Sitä varten he ovat elämässäsi.

Pelkään, että saa ennemminkin tuhottua.

Ap

Vierailija
17/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egon hankkiminen ei ole koskaan hyvä juttu. Egosta luopuminen sen sijaan on. Tuollaisen ihmisen kanssa pitää katkaista välit kokonaan, niin se vain on. Vaikka kuinka yrittäisi olla kuuntelematta, niin jotain pääsee aina perille asti, joka vahingoittaa. Jo tuollaisen ihmisen perusolemus ottaa muilta energiaa ja pitää pelossa, ei se ole pelkästään mitä sanotaan.

Vierailija
18/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se oli itseasiassa kysymys! Olen henkisesti jo vahvempi kuin aiemmin, ja tiedostan ettei ihmisten kanssa yleensä päde samat säännöt kuin hänen kanssa. Yleensä kun ihmiset eivät toimi samoin. Uskon, että muuten onkin ihan hyvä olla epäitsekäs ja pyrin siihen, olen niin väsynyt myös jatkuvaan itseni suojeluun.

Ap

Vierailija
19/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina vääränlainen hänen mielestään. Käyttäytynyt väärin, ollut olemassa väärin. Varsinkin silloin kun on ollut vaikeaa, hän on ajanut vielä ahtaammalle. Myöhemmin ei muista mitään ja hän tarkoittanut vain hyvää. Jos oikeutetusti olen jostain sanonut, on vika minun persoonassa. Voihan kai toisen saada jopa mielisairaalaan kiusaamalla ja sitten kun mieli järkkyy, on kiusattu nyt todistetusti se hullu. Pelkään häntä, olen ahdistunut koko ajan.

Ap

Olet luultavasti kasvanut narsistin kanssa. Suosittelen tukiryhmää ja tutustumaan narsismin vaikutuksiin ja ilmenemisiin. Helpottaa paranemis prosessia kun tiedostaa mistä Oma käytös ja suhtautuminen saattaa johtua. Ja miten siihen narsistiseen vanhempaan kannattaa suhtautua mikäli ei välejä tahdo tai pysty rikkomaan.

Vierailija
20/22 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kai sinuun ote. Pelko on yks parhaita.

Etsi tietoa. Löydä äänesi ja siipesi.

Matka, prosessi ei ole helppo mutta haasteita voi vain rakastaa.

Et ole kenenkään orja.

Katse valoon. ✌️🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi