Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla passikuvaan, kääk!

Vierailija
02.01.2021 |

Taas näkyy suohirviö ja vankimielisairaalasta karannut kuvista 😄.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan onnistunut passikuvissa?

Vierailija
2/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi on sun suurin murhe,niin sulla on asiat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, kun käyttää ammattikuvaajaa kuvaamiseen ja kuvankäsittelyyn ja käy kampaajalla kuvauspäivänä. Tai no nyt laitoin asialle harrastelijakuvaajan, mutta kuva on silti huomattavasti parempi kuin edellinen valokuvaamossa otettu passikuvani.

Vierailija
4/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aikeissa minulla, ei innosta. Mutta ei kai kuvalla ole väliä.

Vierailija
5/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, kun käyttää ammattikuvaajaa kuvaamiseen ja kuvankäsittelyyn ja käy kampaajalla kuvauspäivänä. Tai no nyt laitoin asialle harrastelijakuvaajan, mutta kuva on silti huomattavasti parempi kuin edellinen valokuvaamossa otettu passikuvani.

Saako passikuvaa kuvakäsitellä?

Vierailija
6/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama aikeissa minulla, ei innosta. Mutta ei kai kuvalla ole väliä.

Niin, ei sitä kukaan muu kuin lentokenttävirkailija ja joku pankin hlö näe. Ap

Vierailija
7/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä miltä näyttää; et kait sitä oo missään julkaisemassa?

Vierailija
8/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä miltä näyttää; et kait sitä oo missään julkaisemassa?

No en oo, mutta silti, miten passikuvat aina on karnean näköisiä? 🤭 ap

Vierailija
9/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa jännittämään jo nyt.

Vierailija
10/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tavallisella järjestelmäkameralla itse, pellavalakana taustaksi, päivänvalossa ja kaikki mahdolliset valaisimet apuna epäsuoraa valoa. Netissä on valmiita sapluunoja kuvan kohdistamiseen. 

Vierailija
11/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään siitä, että passikuva on huono, sillä näytän ihan hirveältä, kun lopulta 12 tunnin jälkeen saavun lomakohteeseen. Silloin virkailija kyllä tunnistaa minut helposti passikuvastani. Ikävä kyllä nykyinen passikuva onnistui liian hyvin, sillä näytän siinä Claudia Schifferiltä, vaikken oikeasti ole niin nätti. Tämän passin kanssa on vaikeaa, kun virkailijat eivät meinaa millään uskoa, että se hikinen suohirviö on sama kuin passikuva freesi tyyppi.

Vierailija
12/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako passikuvaa kuvakäsitellä?

”Kuvaa ei saa muokata niin, että kuvattavan ulkonäön pienetkään yksityiskohdat muuttuvat, eikä niin, että kuvan aitouteen voisi muokkausten vuoksi kohdistua epäilyksiä. Digitaalinen ehostaminen ei ole sallittua.”

Taustaa, kirkkautta, kontrastia, jne. voi säätää vaatimuksen mukaisesti, mutta muu on siinä ja siinä. Itse halusin korjattavan irtohiukset, pahimmat finnit ja tummat silmänaluset.

Vierailija
13/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsissa hoidetaan hakemus ja kuvaaminen poliisiasemalla. Kävin välipäivinä ja tulipa hirveä kuva. Muistutan lähinnä nasivankilasarjan näyttelijää. Ikää 50 v ja kyllä näkyy. Suupielet alaspäin, hymyillä ei saa. Sokea katse, silmälaseja ei saa pitää.

Vierailija
14/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, ettei saa hymyillä.

Posket roikkuu, eikä saa käyttää mitään fuskausta, eikä edes nostaa niitä virnuilemalla. Mielelläni vetäisin vaikka teipillä posket takaraivolle, mutta ei saa. Epistä.

Vierailija
15/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali. Toivottavasti selviät.

Vierailija
16/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin huvittava aihe. Niitä samoja vitsejä mitä hoetaan vaikka kaupan kassalla, että he he on varmaan ilmainen kun ei ole hintaa. Passikuva on pelkästään suora kuva sun naamasta, mitä ihmeellistä siinä nyt on? Ja kuinka usein sitä edes kukaan näkee? Kerran vuodessa passintarkastaja, jota tuskin vähemmän kiinnostaa.

Vierailija
17/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jotenkin huvittava aihe. Niitä samoja vitsejä mitä hoetaan vaikka kaupan kassalla, että he he on varmaan ilmainen kun ei ole hintaa. Passikuva on pelkästään suora kuva sun naamasta, mitä ihmeellistä siinä nyt on? Ja kuinka usein sitä edes kukaan näkee? Kerran vuodessa passintarkastaja, jota tuskin vähemmän kiinnostaa.

Etenkin näin korona-aikaan passille ei juurikaan ole käyttöä, mutta päätin kuitenkin sen uusia, koska ajokortti ei nykyisin kelpaa virallisena henkilöllisyystodistuksena eikä minulla ole henkilökorttia. Saako tulevissa kuntavaaleissa todistaa henkilöllisyytensä ajokortilla?

Vierailija
18/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin näin korona-aikaan passille ei juurikaan ole käyttöä, mutta päätin kuitenkin sen uusia, koska ajokortti ei nykyisin kelpaa virallisena henkilöllisyystodistuksena eikä minulla ole henkilökorttia. Saako tulevissa kuntavaaleissa todistaa henkilöllisyytensä ajokortilla?

Itse tarvitsen sitä asuntokaupoissa, jotka on kohtapuolin. Matkustamista ei ole lähiaikoina näkyvissä. Ap

Vierailija
19/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tarvitsen sitä asuntokaupoissa, jotka on kohtapuolin. Matkustamista ei ole lähiaikoina näkyvissä. Ap

Tuttavallani oli sama syy passin uusimiseen! Osa asuntokaupoista hoidetaan sähköisellä allekirjoituksella, joten passille ei välttämättä edes tule käyttöä.

Vierailija
20/20 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin viime keväänä uusimaan henkilökortin. Kuvassa näytän vanhalta ja kiukkuiselta, mutta ei haittaa, koska olen kuitenkin tunnistettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan