Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomia sieluja?

Vierailija
08.06.2014 |

Hei, onko täällä muita levottomia sieluja? Ja helpottaako tämä?

Mulla on siis mies ja lapsia ja aika ajoin, ja nyt taas on voimakkaana fiilis, että haluaa vain häipyä. Mutta tosi asiassa ei tietenkään sitä tekisi. 

Mistä tämä viestii? Joskus yritin varovasti kautta rantain puhua tästä mutta en oo saanut kuin hämmästyneitä katseita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni tippaakaan levottomaksi, vaan päinvastoin; rauhaa kaipaaavaksi. Mutta puolestani juuri siitä syystä kaipaisin olla vapaa ja yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton sielu täällä. En ole 42-vuotiaaksi mennessä pystynyt sitoutumaan kehenkään. Matkustelen paljon. Muutoin voin olla erakkomainen mutta veri vetää reissaamaan, minuun iskee sellainen pakonomainen tarve lähteä ja sitten tilaankin jo lentoliput..

Vierailija
4/13 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kehitys ja tasapainotila

J. Piaget tutki aikoinaan ihmisen psyykkistä kehitystä. Hän näki että ihmismieli pyrkii kehittämään oman tasapainotilansa. Tasapaino on mielen tila vailla ristiidan tunteita. Mieli on vapaa sisäisistä ristiriidoista. Tasapaino on myös sopusointuisuutta ulkoisen todellisuuden kanssa. Tähän liittyy myös Freudin idea hedelmällisestä ja molemminpuolisesta palkitsevasta vuorovaikutuksesta ihmisten välillä. Rakentava ja kestävä suhde laajenee myös suhteeseen ympäristöä ja luontoa kohtaan. 

Psyykkinen kehitys siis johtaa mielen sisäiseen harmoniaan. Mielen sisäiseen harmoniaan kuuluu myös sopusointu ja toimiva vuorovaikutus muiden ihmismielten ja luonnon välillä. 

http://www.inficon.fi/tieto/henkinen-kehitys-mielen-tasapaino.html

Vierailija
5/13 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ristiriita voidaan ylittää nopeasti. Toisinaan taas yksilö joutuu tilanteeseen, jossa hänen syvät uskomuksensa, odotuksensa, halunsa ja toiveensa pettävät suhteessa mielen ulkoiseen maailmaan. Representaatiot pettävät, ne voivat olla vakavastikin puutteellisia tai virheellisiä. Myös realiteetti voi tavallaan pettää meidät. Tämä tilanne voi syntyä esimerkiksi sosiaalisessa elämässä. Joka tapauksessa vakava ristiriitatilanne järkyttää mielen tasapainon. Minuutemme, sisäistetyt standardimme ja muut psyykkiset ydinrakenteet (representaatiot) voivat joutua ristiriitaan keskenään ja ristiriitaan ulkoisen todellisuuden kanssa. 

Kielteinen tilanne voi romuttaa mielen kokonaisuudessa vallinneen tasapainon. Näissä tilanteissa nykytodellisuus poikkeaa voimakkaasti halutusta ja tavoitellusta tilanteesta. Yksilö itse tai yksilön minuus (psyykkiset ydinrakenteet) voivat joutua uhatuksi. Vakavaan psyykkiseen ristiriitatilanteeseen joutuminen on erittäin kuormittavaa. Tilanne voi viedä täysin kaiken huomion pidemmäksi aikaa. Tapahtuma on henkilökohtainen syvä kriisi, jossa vakavan uhan läheisyys tai toteutuminen voi vaarantaa koko yksilön olemassaolon. 

Vierailija
6/13 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 30 v ja levoton sielu. Onnekseni muutama vuosi sitten löysin miehen, joka on samalla tavalla kulkurisielu kuin minäkin. Olemme sitoutuneet toisiimme, mutta emme niinkään paikkaan. 

Nyt meillä on vakituiset työt, asuntolaina ja hyvä elämä täällä missä asumme. Mutta tiedämme molemmat, että ennen pitkää jokin muutos tulee siksi, että mieli tekee saada enemmän. Opiskelemme lisää, lähdemme ulkomaille yhdessä. Elämä on eri ajanjaksoja. 

Vierailija
7/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole saanut ollenkaan vastauksia?! Minä olen samanlsinen. Kolme lasta ja naimisissa. Olen henkisesti usein ihan muilla mailla ja haaveilen tosiaan lähteväni joskus vaikka Intiaan joogaamaan tai Nykiin tarjoilijaksi. Vaiko uusi mies tai jotain muuta? kävelen viikossa 50-70 kilsaa ja haaveilen omiani..

Vierailija
8/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäiset ristiriidat aiheuttavat tuota

Vierailija
9/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sisäiset ristiriidat voisivat olla? Antaisitko esimerkin!

Vierailija
10/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu just tuolta, eli en hankkinut lapsia!! Ennakoikaa hyvät ihmiset, perheet ei sovi meille levottomille.

Vierailija
11/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:58"]

[/quote]

No onko sulla ollut ihan normaali ja tasapainoinen lapsuus?

Vierailija
12/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 22:58"]

[/quote]

No onko sulla ollut ihan normaali ja tasapainoinen lapsuus?

[/quote]Ap tässä. En tosin kysynyt tuota kysymystä. On ollut hyvin normaali suomalainen lapsuus. On sisaruksia jne

Vierailija
13/13 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla aivan sama. Jätin miehen js ns. vakaan elämän ja lähdin lasten kanssa. Nyt olen vapaa, toki on lapset, mutta eo ne mun vapautta vie. En vaan ainakaan parisuhteeseen ole luoti. Haluaisin miehen, mutta en asua sen kanssa. Haluaisin, että mennään vaan mun ehdoilla. Siis parempi olla yksin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi