Joko te 45 vuotta täyttäneet olette uskaltaneet jättää ehkäisyn pois?
Olen 46-vuotias ja minipillereitä käyttänyt nyt kaksi vuotta. Vuodot jäivät kokonaan pois, mutta niin lähtivät halutkin. Mikä ehkäisy teillä muilla mummeleilla on käytössä?
Kommentit (10)
Kuparikierukka käytössä enkä uskalla jättää pois. Kuukautiset kuitenkin tulee vielä. Koskaan eivät ole olleet säännölliset, niin ei niistä saa vinkkiä, onko vaihdevuodet jo alkamassa
Itse 48-v menkat tulee vielä säännöllisesti. Ovista tuskin enää tulee, mutta niitten aikoihin käytössä keskeytetty yhdyntä, muuten ei ole ehkäisyä. En usko, että enää raskaaksi tulisin tässä iässä.
Ei voi. Itse olen pian 48 vuotias ja iltatähti täytti vastikään 3v. Sektion yhteydessä sterilisaatio ettei tule lisää ihania yllätyksiä. Lastenlapsiakin jo on
Sterilisaatio. Kävin ennen joulua gynellä joka totesi että kumpikin munasarja toimii vielä, munasolu oli irtoamassa molemmista. Että en todellakaan uskaltaisi jättää ehkäisyä pois jos ei olisi sterilisaatiota.
N50
45v enkä suostu olemaan mummeli :D
Lopetin hormonaalisen ehkäisyn jo joku vuosi sitten. Kond omeilla mennään. En halua ottaa riskiä jättämällä ehkäisy kokonaan pois.
54 ja kuparikierukka saa olla loppuun asti. Lääketehtaan suositus on 5 vuotta, mutta käypä hoidon mukaan viimeinen kierukka voi olla 10v.
Hormoonikierukka laitettu aikoinaan, gyne sitä mieltä, ettei vielä kannata poistaa.
N 48