Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teillä erovinkkejä?

Vierailija
08.06.2014 |

Olen päättänyt erota miehestäni, yhteiselo ei vaan suju, vaikka olen tässä yrittänyt tehdä kaikkeni asian eteen n.2 vuoden ajan. Voimani ovat vaan nyt loppu. Tässä väsyneessä ja lohduttomassa olotilassa pitäisi nyt sitten tehdä ero. Haluaisin hoitaa eron niin, että se olisi mahdollisimman kivuton lapsellemme. Ymmärrän tietysti, että se tulee satuttamaan meitä kaikkia, mutta miten saisin sen menemään niin hyvin kun ero nyt voi mennä, lapsen osalta? Isä näkee lastaan hyvin harvoin jo nyt, on lähes hylännyt hänet jo aikoja sitten. Mitä kaikkea erossa tulee otta huomioon? Olo on hyvin avuton, en tiedä mitä pitää tehdä, mistä aloittaisin. Luulen, että haen kaupungin vuokrakämppää, mutta muuta en osaa nyt oikein ajatella. Auttakaa, erityisesti te, jotka olette itse eron kokeneet.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee väsyneenä isoja päätöksiä. Lepäile itsesi kuntoon ensin ja hanki keskusteluapua.

Vierailija
2/3 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse lapsen kanssa eroa kokenut, mutta oletteko keskustelleet aiheesta tai parisuhteen ongelmista miehen kanssa millään tasolla? Jos hänenkään mielestään suhde ei enää vastaa odotuksia parisuhteelta, ja molemmat ajattelette että ero parantaisi elämänlaatua, kuvittelisin että sovussa tehty eropäätös olisi helpoin myös lapselle. Toki samalla voisitte sopia tuleeko yhteishuoltajuus, kuinka paljon ja minä päivinä kumpikin pitää lasta, kuka maksaa paljonko elatusapua jne. Käsittääkseni siitä kannattaa olla erittäin selkeät ehdot, joiden noudattamista on myös helppo seurata.
Kuten sanoin, en ole itse moista kokenut, joten pelkkää spekulaatiota tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyvin yksityiskohtainen sopimus lapsen huollosta ja tapaamisista kirjallisesti lastenvalvojalla. Eli varaa aika sinne heti. Ei suullisia sopimuksia! 

Jos olette naimisissa tietenkin avioero vetämään Samoin  kuin omaisuuden jako. Voit tehdä sen itsekin ilman miehen suostumusta (Eron hakeminen )

Huolehdi raha-asioistasi ja hanki asunto. Muuta lapsen kanssa. 

Siitä se uusi elämä lähtee ja yksi kaunis päivä myös hymyileekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme