Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pinnallisuus on pahasta?

Vierailija
08.06.2014 |

Tätä olen miettinyt useasti. Itse olen todella pinnallinen. En halua lähteä ulos ellen ole ihan tiptop ja käytän paljon aikaa oman ulkonäkööni. Laitan myös itseruskettavaa vaikka se aiheuttaakin minulle ihottumaa, mutta haluan olla ruskea. Muiden ulkonäkö ei minua häiritse.

Arvostan myös älykkyyttä, haluaisin itse olla fiksu ja älykäs, mutta olen aina ollut tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Olen kuitenkin kiinnostunut tapahtuvista asioista ja luen päivittäin uutisia (muutakin kuin iltapäivälehtiä ja seiskaa). Itseasiassa hain opiskelemaan yliopistoon, pääsin jopa jatkoon mutta veikkaan että en kouluun kuitenkaan pääse.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pinnallisuus on epähumaanin, kylmän ihmisen piirre.

Vierailija
2/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ulos pinnallisuudesta niin elämä helpottuu.

Ei kannata olla pinnallinen ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ihmiset haukkuvat pinnalliseksi sitä, mitä eivät itse pidä tärkeänä. Ei ole mitään objektiivista perustetta väittää, että vaikkapa hauskanpito ystävien kanssa tai oman kehon parantaminen olisivat pinnallisempia elämänsisältöjä kuin vapaaehtoistyö tai lasten hankkiminen. Ihmiset nyt vain arvostavat ja pitävät merkityksellisinä eri asioita.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3974090/ketju/pinnallisuusargumentti_lasten_hankinta_on_pinnallista

Vierailija
4/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pinnallisuudessa ole mitään pahaa, mutta se ei ole arvostettu piire kulttuurissamme. Ehkä ihmiset ajattelevat, että pinnallisen ihmisen elämä on vain pelkkä tyhjiö, ilman todellista sisältöä. Se, minkä ihminen kokee elämänsä sisällöksi (ja vielä hyväksi) on jokaisen subjektiivinen kokemus.

t. Ei pinnallinen

Vierailija
5/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä pahaa siinä pinnallisuudessa on? Jos oman ulkonäön puunaaminen saa minut onnelliseksi eikö se vahingoita muita. En ole kylmä, pidän esim. lapsista todella paljon. En ole ikinä ollut missään hyvä, joten yritän edes näyttää hyvältä.

Vierailija
6/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pinnallisuutta ei ole olemassakaan. Huomaatte sen, jos yritätte määritellä pinnallisuuden. Ette pysty! -4

Vierailija
7/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän itse ajattelen että oikein ulkonäkökeskeiset ja pinnalliset ihmiset tipahtavat kohtuuttoman korkealta jos loukkaantuu tai vammaantuu. Sairautta ja muuta vakavaa puolta elämästä nähneenä ulkoiset pointit ovat aika mitättömiä muun elämän verrannaisena.

Vierailija
8/8 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:09"]

Enemmän itse ajattelen että oikein ulkonäkökeskeiset ja pinnalliset ihmiset tipahtavat kohtuuttoman korkealta jos loukkaantuu tai vammaantuu. 

[/quote]

Miksi kosmetiikasta, liikunnasta, kaunistautumisesta ja pukeutumisesta kiinnostuminen ja kauneuden arvostaminen olisi muka pinnallista? -ap