Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT te myyjät paljastatte salaisuutenne

kermaviilikuristja
01.01.2021 |

Kävin lähikaupassa ja jostain syystä korttini hylättiin useaan kertaan. Kysyin kassalta että mikähän tässä on ongelma, tililläni on kyllä rahaa, johon kassahenkilö naurahti "Niin on, ei täällä sellaista väitetäkään ettei olisi". Jo vuosia olen lukenut lukuisia valheita siitä, ETTEI kassalla työskentelevä muka näe ostajan tilitilannetta. Joten nyt on kysyttävä suoraan: Näetkö siitä ruudulta, onko jollakin rahat loppu vaiko et? Jos joo, niin hyi teitä valehtelijoita, jos ette niin hyi lähikauppani kassaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nähdä.

Vierailija
2/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä päätteeltä näkee maksun hylkäyksen syyn. Isoin salaliitto koskaan varmaan tuo "Ei me mitään nähdä". Eikai kukaan haluaisi enää shoppailla, jos saisi tietää että kaupan kassa näkee, että olet varaton.

Vierailija
4/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähdä mitään summia, mutta jos yrität maksaa kortilla ja tilillä ei ole rahaa, kassakone näyttää tekstin.

"Tilillä ei katetta"

Vierailija
5/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään, sen takia aina vinkkaan silmää kaikille rikkaille miehille 😘

Vierailija
6/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nähdään. Näytölle tulee tilin saldo ja muutama edellinen ostos riippuen kassajärjestelmästä. Välillä naurattaa kun joku kireän oloinen täti on ostanut just sauvan jostain hotlipsistä. Vielä enemmän naurattaa jos sen takia ei ole rahaa ruokaan.

Vierailija
7/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloo paljastaantääl ettei oo varaa käyä kaupas xd

Vierailija
8/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nähdä mitään summia, mutta jos yrität maksaa kortilla ja tilillä ei ole rahaa, kassakone näyttää tekstin.

"Tilillä ei katetta"

Sama systeemi meidänkin koneessa.

Vierailija
9/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilillä ei katetta"

No tätä juuri tarkoitin! Eli näette asiakkaan tilitilanteen! Ihme kusetusta ettette muka mitään näe. Mutta kiitos, eipä tarvitse syyttää lähikaupan kassaa valehtelijaksi. Toki hän olisi voinut kertoa miksi maksuni hylättiin - AP

Vierailija
10/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme näe.

Korttimaksun epäonnistuessa tulee virhe "korttimaksu hylätty" tai "tilillä ei katetta". Pienellä viiveellä voi myös tulla "palvelimeen ei saada yhteyttä, tapahtuma peruutettu".

Mikään näistä ei kuitenkaan ole 100% varma syy. "Ei katetta" voi johtua siitä ettei rahaa ole, mutta myös yhteysvirheet tai nykyisin lähimaksu voi aiheuttaa tuon viestin. Ainakin meille painotettiin, ettei tätä syytä ikinä saa sanoa asiakkaalle - ellei tämä erikseen pyydä tietää, mitä kassa sanoo. Yleisin ratkaisu "ei katetta" -maksuun on yrittää uudelleen sirulla ja pin-koodilla, toisinaan maksuissa on katkoksia ja 1min odotuksen jälkeen maksu meneekin ongelmitta läpi.

T: kassa

Vierailija
11/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähdä.

Vierailija
12/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilillä ei katetta"

Siitä on niiin pitkä aika kun itse olin kaupassa töissä, mutta eikös tuo "tilillä ei katetta" voi tulla silloinkin, kun kortin maksuraja tulee täyteen? Maksurajallahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tilillä ei rahaa olisi.

Vierailija
13/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA tilitilanteella tarkoitin nimenomaan sitä, onko tilillä sitä rahaa vai ei. Eikai kukaan täysjärkinen luulisi että kassa näkee pankkitilin katteen, eihän?

-AP

Vierailija
14/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytölle tulee teksti, "tilillä ei katetta". Meillä on kielletty tämän sanominen ääneen. Tällaisessa tilanteessa sanotaan että kokeile vaan uudestaan ja sen jälkeen kysytään olisiko muuta maksutapaa. Missään vaiheessa ei saa mainita hylkäyksen syytä.

Vierailija
15/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilillä ei katetta"

Siitä on niiin pitkä aika kun itse olin kaupassa töissä, mutta eikös tuo "tilillä ei katetta" voi tulla silloinkin, kun kortin maksuraja tulee täyteen? Maksurajallahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tilillä ei rahaa olisi.

Sama asia, köyhillä on maksuraja liian alhaalla

Vierailija
16/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilillä ei katetta"

Ei tule .

Itselle oli raja tullut täyteen ja kone ruokakaupassa ilmoitti : maksu ei onnistu.

Siinä vaiheessa muistin käyneeni tankkaamassa auton.

Vierailija
17/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytölle tulee teksti, "tilillä ei katetta". Meillä on kielletty tämän sanominen ääneen. Tällaisessa tilanteessa sanotaan että kokeile vaan uudestaan ja sen jälkeen kysytään olisiko muuta maksutapaa. Missään vaiheessa ei saa mainita hylkäyksen syytä.

Obviously. Tarkistin kuitenkin tilin tilanteen vielä maksun yhteydessä ja kassa totesi että kyllä mulla siellä tilillä rahaa on. Halusin vaan selvittää, että näkeekö hän sen oikeasti. Kyllä siis näkee. -AP

Vierailija
18/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilillä ei katetta"

Tämän siitä näkee, ei mitään muuta.

Luuleeko joku pösilö, että kassat näkevät ihmisten pankkitilit?

Ei kenenkään pankkitilille pääse ilman vahvaa todennusta.

Vierailija
19/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytölle tulee teksti, "tilillä ei katetta". Meillä on kielletty tämän sanominen ääneen. Tällaisessa tilanteessa sanotaan että kokeile vaan uudestaan ja sen jälkeen kysytään olisiko muuta maksutapaa. Missään vaiheessa ei saa mainita hylkäyksen syytä.[/quote

Jos asiakas alkaa huutamaan ja syyttämään mua siitä, ettei maksu onnistu.

Mä ilmoitan kyllä kylmästi, ettei sulla ole rahaa tilillä!

Vierailija
20/20 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilillä ei katetta"

Sama asia, köyhillä on maksuraja liian alhaalla

Niin tai sitten se "köyhä" on aiemmin käynyt ostamassa uusia kodinkoneita ja ruokakaupassa sitten ostokset menevät pari euroa yli maksurajan.

Nimim. Been there.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän