Kaveriporukan kimppa jäälahjasta.
Kaveri porukassa mietittiin että ostettaisiin hääparille matkalahjakortti kimpassa (10 henkilöä/ 4 "perhettä" (vain aikuiset laskettu). Itse olisin valmis laittamaan 100e/nuppi eli meidän perheeltä 200e, mutta ymmärrän toki ettei kaikilla ole varaa tähän ja osalla on yhtä sun toista kissan ristiäistä joita meillä ei ole eikä lahjoja noin muutenkaan osteta kun yhdelle kummilapselle normaalisti vuoden aikana, eikä lapsiakaan ole tähän liittoon siunautunut. Suurin osa on sitä mieltä, että sopiva summa olisi 50e/henkilö ja tämä on mielestäni ihan ok, mutta porukkaan kuuluu yksi pariskunta jotka on taas sitä mieltä, että 50e heidän perheeltään on sopiva summa. Tämä sinäänsä olisi minulle ok, mutta tuntuu hiertävän osaa lahjaan osallistuvia jos osa laittaakin vähemmän. Mielipiteitä? Olisiko sinulle sopivaa että lahjakortiin osa laittaa vähemmän kun osa? :)
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 11:25"]
Kyllä 50€/hlö on ihan sopiva, varsinkaan jos kyse ei ole lähisukulaisesta. Itse pitäisin jopa 30€/hlö täysin riittävänä...
[/quote]
Me annettiin pariskuntana 30€ ja morsian, joka on hyvä ystäväni, on hyvä ystäväni edelleen...
Nyt jätettiin juuri yhdet juhlat väliin, kun tiedettiin, että meiltä odotetaan vähintään satasen lahjaa. Ei ole varaa, niin ei ole. Lähetettiin kortti.
miksi yritätte pitää väkisin nk yhteishenkeä yllä jos ette pääse sopimukseen summasta, jokainen laittaa oman summan jos hääpari toivoo rahaa matkalle.
minusta tuollaine rahankerjuu juhlissa on muutenkin vastenmielistä, sitten ollaan pari vuotta naimisissa ja nolona erotaan kun on pidetty perinteiset suomalaiset satuhäät wt-tyyliin. tuntuu että ne häät on täkeämmät kuin ite avioliitto. aloittajakin on lapsellinen kun sormella osoittaa niitä jotka antaa vähemmän-vaikka ois miljonääri, miksi pitäis antaa rahaa enemmän kuin itse haluaa, lopettakaan tommoset lapselliset väkisinkimpat.
Kyllä 50€/hlö on ihan sopiva, varsinkaan jos kyse ei ole lähisukulaisesta. Itse pitäisin jopa 30€/hlö täysin riittävänä...