Miten te jaksatte tavata sukulausia, joiden kanssa olette vain muodollisesti väleissä?
Oli aika puuduttavaa taas joululomalla vierailla, kun se on semmosta "on ilmoja pidelly"-tasoista keskustelua, koska jos puhuu mistään ns. oikeasta asiasta, niin jostain vedetään taas joku vanha asia esiin ja syntyy riita.
Toisaalta lasten vuoksi olisi kiva olla edes muodollisesta väleissä.
Kommentit (21)
Miksi pitää riidellä? Voihan sitä puhua kuten vieraidenkin kanssa puhuisi.
Eihän niitä hautajaisia niin usein ole.
En tapaa. Hittoako korona-aikana sellaisia edes tapaat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää riidellä? Voihan sitä puhua kuten vieraidenkin kanssa puhuisi.
No, valitettavasti on sellaisia sukulaisia, joiden kanssa ei oikeasti voi puhua normaalisti. Joko puhutaan turvallisesti vain säästä tai sitten he saavat aikaan riidaan jostain aivan mitättömästä asiasta.
En jaksa ja siksi pidän heihin etäisyyttä.
En minäkään tapaa sellaisia sukulaisia. Olen valikoimat suvustani vain läheisimmät,joihin voin luottaa 100%, no oman perheen lisäksi näitä on vain 1,siskoni. Muut olen jättänyt.
No en todellakaan tapaile ketään muita sukulaisia, kuin vanhempiani, veljeäni ja lastani. Ei vois vähempää tätien, setien ja serkkujen elämä kiinnostaa.
Onko joillakin ihmisillä luotettavia ja läheisiä sukulaisia? Mulla ei ole.
Olen taitava välttelemään, jos on pakko olla samassa paikassa. (häät, hautajaiset) Muuten näen vain, ketä aidosti haluan nähdä.
Nykyään ei tapailla lainkaan siihen tahtiin kuin ennen. En itsekään välitä, riittää kun ollaan hyväntahtoisissa tervehtimis-small talk väleissä kun pakosti jossain hautajaisissa tms nähdään. Ne välit säilyy just siksi kun nähdään harvoin.
Oli se karmeaa kun ennen muinoin ihmiset, naapuritkin saattoi pompata kutsumatta kylään ja kahville. Olihan se tottakai sosiaalistakin mutta itse inhoan yllätyskyläilijöitä suuresti. Itse ihmisestä voin pitää mutta tuosta tavasta en yhtään.
JOULULOMALLA EI PITÄNYT VIERAILLA MISSÄÄN. Nyt víttû AP, korona testiin, kuten kaikki tapaamasi sukulaiset myös!
MIKÄ SIINÄ ON ETTEI EDES PRESIDENTIN OHJEET MENE KALLOON.
Vierailija kirjoitti:
JOULULOMALLA EI PITÄNYT VIERAILLA MISSÄÄN. Nyt víttû AP, korona testiin, kuten kaikki tapaamasi sukulaiset myös!
MIKÄ SIINÄ ON ETTEI EDES PRESIDENTIN OHJEET MENE KALLOON.
Miksi akapeukutat kyse on vakavasta asiasta ja ihmisiä on kuollut ja kuolee tällaisen piittaamattomuuden vuoksi. Eli alapeukuttajat ovat välinpitämättömiä jääriä, jotka vähät välittävät ohjeista.
Mulla on taito keksiä jutun juurta, joten ei ole ongelmia kusallisten hiljaisuuksien kanssa, joita alettaisiin täyttämään muisteloilla. Sen lisäksi mulla on nollatoleranssi vanhojen juttujen märehtimiselle. Sitä en ymmärrä ollenkaan mikä voisi olla sellainen asia josta pitäisi riidellä?
Korona aika on erottanut jyvät akanoista.
En tapaa ketään, jota en halua. Sukulainen tai ei.
Helppoa.
En tapaa sellaisia ihmisiä, joita en halua. Ei ne lapsetkaan siitä mitään kostu.
En ole koskaan jaksanut, joten se siitä.