Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä makaan vain läppärin kanssa sohvalla

Vierailija
01.01.2021 |

Olen tänään mm. laittanut aamupalan, tyhjentänyt tiskikoneen, pessyt kolme koneellista pyykkiä, lajitellut ja ripustanut ne, mankeloinut, vaihtanut lakanat, imuroinut, kattanut ja siivonnut pöydän.
Ja sanoi minulle että taasko vietät päiväsi sohvalla tietokoneen kanssa. Itse on viereisellä sohvalla oman läppärinsä kanssa.
Pikkasen nousi verenpaine kommentistaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat hiukan liioitella nyt tuota työmäärää, tai sitten miehesi on katsellut pyhäpäivän riehumistasi hieman ärtyneenä ja heitti tarkoituksella provosoivan kommentin. Voisin itsekin heittää noin, että etkö nyt mitään muuta tekemistä keksi. Relaa vähän.

Sinä olet puoliso suoraan painajaisesta.

Olenko? Minä olen meillä se, joka tekee suurimman osan kotitöistä. Terv. vaimo

Itse kuitenkin kirjoitit, että sanot päivän ahkeroineelle puolisollesi "etkö nyt mitään muuta tekemistä keksi", kun tämä vihdoin istuu sohvalla. Ei sille puolisolle tarvitse aina vttuilemalla puhua, kokeile joskus puhua nätimmin.

En kirjoittanut noin, vaan näin: "Voisin itsekin heittää noin... " Siis sellaisessa tilanteessa, jossa toinen marttyyrina tekee tällaisena päivänä hiki hatussa hommia, ja yrittää saada raivokkaalla touhuamisellaan ja kolistelullaan sanattomasti viestien huonon omantunnon toiselle. Näin koin aloituksen tunnelman. En voi mitään sille, jos muilla naisilla verenpaineet kipusivat heti punaiselle alueelle. Itse otan rennommin asiat, enkä tee kotitöistä mitään draamaa.

Ja muutenkin, jos toiselle on hirmu tärkeää, että kaikki on 24/7 siistinä ja pestynä, onko oikein vaatia myös koko perheeltä, että vapaat pyhitetään kotitöille? Vai saako suurpiirteisempi ottaa rennommin?

Vierailija
22/22 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä moitti minua sohvalla istumisesta, kun olin hoitovapaalla. Hänen tullessa töistä olin juuri istahtanut alas katsomaan telkkaria, ja hänen mukaansa siinä koko päivän viettänyt. Kenenhän hän luuli meillä hoitavana lapset ja kodin sekä pihan? Jonkun kotitontun vissiin.

Sama juttu. Ex aina jaksoi muistuttaa miten elätti minua hoitovapaalla, vaikka elin pihisti kotihoidontuella ja säästöilläni. Touhusin miehen ollessa töissä, joten katsoin oikeudekseni myös ottaa rennomminn illalla. Siitä huolimatta, että olin lasten kanssa käynyt kaupassa ja tehnyt ruuat, siivoillut sotkuja ja pessyt pyykkiä, hän syytti minua laiskottelusta. Viikonloput mies tissutteli aamuun asti ja nukkui iltapäivään. Ilmeisesti kuvitteli, että vauva ja taapero hoitivat itse itsensä tuonakin aikana, kun en taaskaan ollut mitään tehnyt. Kun palasin töihin, tein edelleen kaikki kotityöt ja hoidin lapset yksin. Mies ei koskaan hakenut lapsia päiväkodista, ellen erikseen pyytänyt ja silloinkin hän osoitti mieltään. Koti ei siivoutunut eikä ruoka valmistunut ellen sitä tehnyt. Jaksoin vielä muutaman vuoden kuunnella kitinää siitä, miten en koskaann tehnyt mitään.

Eron jälkeen tuli selväksi miehen arvostus minua kohtaan, sillä hän ilmoitti ykskantaan ettei mitään ositusta tehdä, koska en ole osallistunut perheen elättämiseen enkä hoitamiseen. Erosta on jo aikaa, enkä ole saanut senttiäkään yhteisestä omaisuudesta, koska en jaksa lähteä käräjäoikeuteen riitelemään asiasta. 

Miksi teette lapsia näiden patalaiskojen s*vinistien kanssa? Kyllä ne merkit on varmasti näkyvissä olleet jo ennen lastenhankintaakin. Ja vähintään pitäisi vaatia vihkisormus sormeen siinä vaiheessa, kun yhteistä omaisuutta alkaa kertyä, viimeistään sitten, kun aletaan suunnitella lapsia. Avioehdon voi tehdä, jos toisella on varallisuutta huomattavasti enemmän alunperin.

Tuo patalaiska sovinisti kuoriutui vasta lasten synnyttyä. Olimme yhdessä viisi vuotta ennen esikoisen syntymää. Tuohon saakka teimme hankinnat yhdessä sopien ja tasavertaisesti. Myös kotityöt hoituvat ilman eri riitelyä vuorotellen. Ex ei tainnut tajuta ennen lapsia, kuinka paljon kotityön määrä lisääntyy ja juoksevat kulut kasvavat. Koko suhde kesti kaikkiaan lähes 15 vuotta, josta olimme 10 vuotta naimisissa. Kaikilla ei ole kristallipalloa.

tuo lainaamasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme