Nuoresta läheisestä kyse. Mitä voin tehdä? Olen huolestunut.
Mulla on ihan menestynyt, täysin normaali läheinen (26v mies) joka on kuitenkin täysin räjähdysaltis, siis pelkästään siitä että mainitsee jostain ruuasta tai jopa tiskiharjasta, saa valtavan kohtauksen aikaiseksi.
Puhelimessa hän on mukava, livenä on täysin erilainen. Äärimmäisen ahdistunut kun joutuu meidän muun perheen kanssa olla tekemisissä. Hän kilahtaa hetkessä ja romuttaa toisen ihmisen ideat ja tavat sekunneissa.
Pahinta ja pelottavinta on että hän ei huuda, on hyvin rauhallinen mutta sen olemus muuttuu todella pelottavaksi. Kaikki, SIIS KAIKKI mitä olet, teet, sanot hän kääntää sua vastaan.
On oikein pelon ilmapiiri hänen kanssa kun pitää viettää päivän.
Me ollaan vain yritetty pysyä rauhallisina ja vältetty tekemästä mitään mitä provosois hänet. Se hänen turhautuminen ja ahdistus on käsinkosketeltavaa!
Kommentit (16)
Se käyttää teitä purkautumiskohteina. Mun veli on tuollainen.
Kavereiden kanssa on ihan erilainen. Meille yks piru.
Vierailija kirjoitti:
Se käyttää teitä purkautumiskohteina. Mun veli on tuollainen.
Kavereiden kanssa on ihan erilainen. Meille yks piru.
Ei oo todellista!! Ihan sama täällä! Osaako joku viisampi sanoa miksi nämä veljet ovat niin ersläpejä?
Ahdistunut luultavasti. Itselläni on diagnoosina yleinen ahdistuneisuushäiriö, ja käyttäydyn juuri kuvailemallasi tavalla. Syitä, jotka minussa tämän ahdistuksen ovat saaneet aikaan en tässä luettele, sillä tämä viesti ei mene silloin läpi.
Öh, mulla on myös yleistyneen ahdistuneisuushäiriön dg enkä todellakaan käyttäydy noin! Eiköhän kyseessä ole ennemminkin jonkinlainen persoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Öh, mulla on myös yleistyneen ahdistuneisuushäiriön dg enkä todellakaan käyttäydy noin! Eiköhän kyseessä ole ennemminkin jonkinlainen persoonallisuushäiriö.
Kannabis?
Myös mun veli on ihan juuri tuollainen, vaikka on jo selvästi vanhempi.
Tuntuu olevan yleinen ilmiö että miehet taantuu murrosikäisiksi kiukkukalleiksi lapsuusperheen jäsenten seurassa.
Ei se siitä ehkä muutu. Mun veli on vielä keski-ikäisenäkin tuollainen. Itse en sen kiukuttelua vastaanota mutta vanhemmat kiltteinä nielee kaiken kun poika käy niin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
No sinä ehkä et, mutta jonkun muun käytös saattaa olla toisenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut luultavasti. Itselläni on diagnoosina yleinen ahdistuneisuushäiriö, ja käyttäydyn juuri kuvailemallasi tavalla. Syitä, jotka minussa tämän ahdistuksen ovat saaneet aikaan en tässä luettele, sillä tämä viesti ei mene silloin läpi.
Kerro nyt ihmeessä! Kiertämällä onnistuu!
Varmaan paljon käsittelemättömiä traumoja, eikä kanavaa niiden aiheuttamien tunteiden purkamiseen. Voi olla myös nepsyjuttuja, aistiherkkyyttä ja muuta herkkyyttä, jota ei jaksa pinnistellä tutussa seurassa vaan kaikki purkautuu hallitsemattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ahdostubeisuushöiriöiset ole samanlaisia. Heitä yhdistää lähinnä piirteenä vaan se ahdistuneisuus. Muuten voivat käyttäytyä hyvinkin eri tavalla persoonallisuudesta ja temperamentista riippuen.
Kyseessä on jokin tunnesäätely- ja/tai vihanhallintaongelma. Kaikkia raivopäitä ei kannata heti leimata persoonallisuushäiriöisiksi. Ihmiset voivat saada kilareita muutenkin. Toki käytös voi liittyä myös persoonallisuushäiriöön.
Käyttääkö lääkkeitä?