Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin aloittaa vanhanlla Painonvartijoiden ohjelmalla (ei Points)

Vierailija
01.01.2021 |

Pääni on pyörällä erilaisista ruokavalioista. Olen kerännyt niitä lehdistä ja netistä. Lisäksi minulla on ainakin 5 nettivalmennusta, jotka olen työnantajan tarjoamalla ePassilla (liikunta- ja hyvinvointietu) maksanut, en siis itse maksanut niistä mitään. Ei ollut muutakaan käyttöä sille juuri silloin. Jatkossa varmaan käytän liikuntaan :)

Mutta asiaan: En puhu Points-ohjelmasta, vaan vanhasta 123 Extra -ohjelmasta, jonka eräs sukulaiseni tuttu neuvoi minulle aikoinaan. Sain sillä ohjelmalla 10 kg pois, lähti noin kilo viikossa. Liikuin myös kävelyn muodossa, en pelkästään istunut sohvalla. Valitsen tuon kahdesta syystä. Tuo ensin mainittu, eli liikaa vaihtoehtoja. Tämä ruokavalio on todistetusti kohdallani toiminut, joten kokeilen nyt sitä. Toinen syy on taloudellinen tilanne. Tämä ohjelma ei maksa enempää kuin normaali arkiruokakaan, jopa vähemmän kun herkut jäävät pois. Enkä silloin kun tällä laihdutin syönyt kiloa kasviksia päivässä kuten noissa muissa ruokavalioissa ja valmennuksissa tuppaa olemaan.

Tämä on nyt tähän tilanteeseen toivottavasti paras vaihtoehto, ei tarvitse stressata samalla rahatilannetta (tammikuu on tiukka, helmikuussa helpottaa hieman). Voin sitten myöhemmin aloittaa jonkun noista valmennusten ruokavalioista ja/tai niiden lehtien ruokavalioilla. Lisäksi lisään liikuntaa, haluan myös kiinteytyä.

Mitäs valmennusta tai ruokavaliota itse suosittelette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tammikuussa 2019 8viikkoa.fi valmennuksen, laihduin 18 kiloa ja olen pysynt normaalipainoisena siitä saakka. Voin vain suositella!

N41

Vierailija
2/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tammikuussa 2019 8viikkoa.fi valmennuksen, laihduin 18 kiloa ja olen pysynt normaalipainoisena siitä saakka. Voin vain suositella!

N41

Mulla on myös tuon nettivalmennuksen materiaalit! Ainoa mikä siinä häiritsee, on se että siinä syödään 4 kertaa päivässä. Haluaisin syödä 5 kertaa. Toki noista aterioista voi sen jakaa niin. 

Söitkö itse sen 4 kertaa/pv?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41

Suosittelen myös. Parasta on juuri se, että jatkuva napostelu poistuu, kun aterioita on päivän aikana 4. Toki voi syödä yhtä hyvin 5 kertaa päivässä, jos haluaa, mutta väliaikoina ei syödä mitään. Toinen hyvä puoli on aterioiden koostumus ja määrä. Nyt joulun ja uudenvuoden aikaan kaipaa takaisin normaaliin 8viikon ruokavalioon.

Painonvartioita olen kokeillut aikoinani, mutta sen vaikutyus kesti vain niin kauan kuin oli motivaatiota. Eli kun tavoite oli saavutettu, niin opit eivät säilyneet sen jälkeen.

N56

Vierailija
4/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 10 kg. Olen Fitfarmin dieteillä.

Liian nopeasti ei saa laihtua.

Ekaksi rankka keto 49 ja sitten kävin superdietin. Nyt teen itsekseen superdiettiä ja viikon päästä aloitan keto 365.

Syön 5 kertaa päivässä ja paljon terveellisemmin kuin ennen.

20 kg vielä laihduttava.

Tämän seuraavan dietin jälkeen laihdutan yksin.

Kävelen ja 2 kertaa kuntosali viikossa.

Vierailija
5/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaksi rankka keto 49 ja sitten kävin superdietin. Nyt teen itsekseen superdiettiä ja viikon päästä aloitan keto 365.

20 kg vielä laihduttava.

Mitenköhän keto sopii, jos maksan toiminta on mahdollisesti heikentynyt/se on liikarasittunut tai rasvoittunut? Uskaltaako kokeilla?

Vierailija
6/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 kg vielä laihduttava.

Meinaatko, että sama ruokavalio säilyy lopun elämää? Se olisi tärkeä saavutus tavalla tai toisella terveyden ylläpitämiseksi pysyvästi ilman jojoilua.

Vierailija
7/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellaista lautasmallin mukaista valmennusta, että jätät ne herkut pois, täytät lautasen kasviksilla ja syöt 3 ateriaa päivässä. Ja käyt lenkillä. Ilmaista ei tarvi miettiä kovin paljoa.

Vierailija
8/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut yli 15 kg laskemalla kaloreita ja liikkumalla min 40 min päivässä. Helpoin ylläpidettävä ruokavalio, jolloin voi periaatteessa syödä mitä vaan ja missä vaan. Kokonaiskalorit ratkaiseee. Toki helpottaa suunnattomasti kun valitsee etukäteen aamiaiset, välipalat ja iltapalan. Mulla on esim reissumies+kalkkuna+ 1 vpl juustoa, puuro+raejuusto+1 rlk hillo, jogurtti, nutrilett patukka nämä vaihtoehdot, joista valitsen joka päivä 1 kpl eriaikoihin (yleenä jogurtti aamiainen, reissumies välipala, puuro iltapala, patukka on sellainen hätävara jos noihin aikoihin olen esim autolla liikenteessä enkä pysty muuta syömään, skipata ei voi, se kostautuu heti...), sitten lounas ja päivällinen on proteiini+salaatti, proteiini+kasviskeitto, proteiini+kasviksia, yleensä valmiiksi tehty rasioihin, tai jos pakko niin ruokaloista tuohon tapaan. Kalorit arvioin, en punnitse. Olen noudattanut tätä 9kk ja en koe että olen dietillä, vaan vihdoin syöminen on normaalia. Eli useat pienet ateriat, on ok olla nälkäinen 2h päästä ja kylläisyys ei ole tolkutonta.

Vierailija
9/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tietenkään ole trendikästä eikä erinäisten fanaatikkojen mielestä toimivaakaan, mutta itse olen parhaiten saanut pysyviä tuloksia tavallisella ruokavaliolla ja kalorilaskennalla.

Vierailija
10/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 kg vielä laihduttava.

Mitenköhän keto sopii, jos maksan toiminta on mahdollisesti heikentynyt/se on liikarasittunut tai rasvoittunut? Uskaltaako kokeilla?

En osaa sanoa. Siinä ainakin lähtee maksan ympäriltä rasva ekana. Oli kyllä rankka dietti ja vaatii paljon lisäravinteita. Ei siis tule halvaksi.

Superdietissä syödään rahkaa, raejuustoa, lihaa, kasviksia, marjoja, kaurapuuroa ja hitaita hiilareita. Lähinnä puhdasta ruokaa.

Keto 365 on sitten armeliaampi.

Superdietti oli mulle ainakin helppo. Itse syön aamulla 2 realia ja päällä vähän rasvaa, kinkkua ja polar 9 sekä kurkkua. Tykkään tästä.

Välipala rahka ja marjat/piltti.

Eka ruoka lihaa ja kasviksia. Paistan aina kasvikset ja sienetkin käy.

Vierailija
11/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 kg vielä laihduttava.

Meinaatko, että sama ruokavalio säilyy lopun elämää? Se olisi tärkeä saavutus tavalla tai toisella terveyden ylläpitämiseksi pysyvästi ilman jojoilua.

Kyllä koska normaalia ja puhdasta ruokaa.

Marjat, liha, täysjyväleipä, tumma makaroni ja riisi, kaurapuuro, rahka, raejuusto, kasvikset ja vöhärasvaisen juusto tai leikkele.

Kerro mikä näistä on huonoa?

En ole jojoillut koskaan.

Heikot lihoo takaisin, vahvat ei.

En näe mitään järkeä lihoa takaisin.

Nykyään nautin liikunnasta.

Vierailija
12/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Mulla on myös tuon nettivalmennuksen materiaalit! Ainoa mikä siinä häiritsee, on se että siinä syödään 4 kertaa päivässä. Haluaisin syödä 5 kertaa. Toki noista aterioista voi sen jakaa niin. 

Söin alkuun 3, sitten vain 2 ateriaa päivässä mutta käsittääkseni ruokamäärän voi jakaa niin monelle aterialle kuin haluaa.

Ko. valmennuksen parhaita puolia on se että kun uuden elämäntavan ruokailujen suhteen oppii niin voi jatkaa samaa rataa loppuelämän!

Ap

Vierailija
13/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Ap

Söin alkuun 3, sitten vain 2 ateriaa päivässä mutta käsittääkseni ruokamäärän voi jakaa niin monelle aterialle kuin haluaa.

Ko. valmennuksen parhaita puolia on se että kun uuden elämäntavan ruokailujen suhteen oppii niin voi jatkaa samaa rataa loppuelämän!

Vierailija
14/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 kg vielä laihduttava.

Kyllä koska normaalia ja puhdasta ruokaa.

Marjat, liha, täysjyväleipä, tumma makaroni ja riisi, kaurapuuro, rahka, raejuusto, kasvikset ja vöhärasvaisen juusto tai leikkele.

Kerro mikä näistä on huonoa?

En ole jojoillut koskaan.

Heikot lihoo takaisin, vahvat ei.

En näe mitään järkeä lihoa takaisin.

Nykyään nautin liikunnasta.

Kysyin, koska keto- ja superdieettien noudattaminen eivät kuulosta loppuelämän pysyviltä valinnoilta, vaan sellaisilta, joilta palaudutaan ennen pitkää johonkin tavanomaisempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan