Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lopettamaan itseni vihaamista. Miksi?

Vierailija
06.06.2014 |

Miksen pysty lopettamaan? Haluaisin kovasti pitää itsestäni, mutten pysty. Hetkittäin on hyvä itsetunto ja joidenkin silmiin olen kuulemma ylimielinenkin, mutta tietäisivätpä vaan... :(

Soimaan itseäni jatkuvasti pääni sisällä. Olen niin ruma ja oksettava. Niin outo ja niin epäonnistunut. Olen joskus yrittänyt tappaakin itseni. En tunne itseäni minuksi.

Vihaan sitäkin, että vihaan itseäni. Vihaan itseäni, koska en ole kaikkien rakastama positiivinen ja itsevarma tyyppi. En ole sellainen kuin haluan.

Tiedostan kyllä, että oon tosi epätasapainoinen... Mutta en tiedä mitä tämä oikein on. Oon käynyt joskus psykologilla osittain tästä ja osittain muistakin asioista, mutta ei se oikeastaan auta.

En kuitenkaan koe olevani masentunut. Nautin kyllä elämästä, ihmisistä ympärilläni, oikeastaan kaikesta. Hymyilenkin paljon ja koen sisäistä tyyneyttä. Oikeastaan rakastan elämää, Mutta itseäni vain jostain syystä vihaan, toivon jatkuvasti olevani joku muu, ei siksi etten arvostaisi elämääni, vaan siksi etten jaksa näitä ajatuksiani.

Mulle tulee sellaisia flippauskohtauksia, saatan alkaa kiljua ja itkeä (kotona) ihan mitättömyyksistä. Oon tosi herkkä ja silti tosi paha suustani. Kun saan raivarin niin siitä saa kyllä kaikki kuulla kunniansa. :( häpeän itseäni.

Av-analyysia ? :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upup

Vierailija
2/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit kuinka kaunis, itsevarma ja positiivinen tyyppi, niin et sinä kaikkien rakastama olisi. Kukaan ei ole. Hyvilläkin ominaisuuksilla on varjopuolensa, nimittäin ihmisten kateus. Älä yritä olla jotain mitä et ole, äläkä tavoittele liian korkeita, niin ei tarvitse pettyäkään. Minäkin ennen tavoittelin täydellisyyttä, mutta miten turhaa ja mahdotonta se onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:28"]Vaikka olisit kuinka kaunis, itsevarma ja positiivinen tyyppi, niin et sinä kaikkien rakastama olisi. Kukaan ei ole. Hyvilläkin ominaisuuksilla on varjopuolensa, nimittäin ihmisten kateus. Älä yritä olla jotain mitä et ole, äläkä tavoittele liian korkeita, niin ei tarvitse pettyäkään. Minäkin ennen tavoittelin täydellisyyttä, mutta miten turhaa ja mahdotonta se onkin.

[/quote]

Totta puhut. Mutta en koe hamuavani muiden suosiota, olen vähän sellainen etten koita miellyttää ketään, ne jotka minusta tykkää ni tykkää kanssa mutta ne jotka ei niin varmaan inhoaa mutta ei se mitään.

En ole täydellisyyden tavoittelija, en vaan tajua miksen voi hyväksyä itseäni. Kun oma vartalo ja ajatukset, mikään ei tunnu omilta... :/

Vierailija
4/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Olisko kriiseilyä tai hormonaalista?

Ja luulisin, että aika monelle tulee tuollaisia vaiheita. Silloin jokin suuri muutos saattaa auttaa. Pääsee irti entisestä.

Vierailija
5/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:16"]

[/quote]

Hyvä aloittaja! Kirjoitat tosi avoimesti ja koskettavasti. Olet ainakin ajoittain varmasti siinä määrin synkissä tunnelmissa, että tarvitset ja ansaitset paljon tukea ja apua itsesi ulkopuolelta, muilta ihmisiltä! Itsemurhaa yrittäneenä olet ehkä vaarassa menettää sen hyvän, jota saattaisit saada tässä ainutlaatuisessa elämässäsi - ja jos juuri nyt et näin jaksaisi ajatellakaan, ei se tarkoita, etteikö elämäsi voisi kääntyä parempaan suuntaan.

Onko kukaan sanonut sinulle jotakin seuraavaa: Sinä olet RAKAS, ARVOKAS ja AINUTLAATUINEN ihminen! Vaikka sinusta ei tällä hetkellä tuntuisikaan siltä. Tätä tosiasiaa ei muuta mikään, mitä sinulle on tehty tai sanottu, eikä myöskään ailahtelevat ja vaikealta tuntuvat tunteet.
Olet arvokas ja ainutlaatuinen vain siksi, koska olet ihminen ja olet olemassa. Se todellakin riittää. Ja myös siksi, koska sinun tahdottiin syntyvän tähän maailmaan eli olit toivottu, vaikka saatat joskus tuntea, ettet oikein ole omalla paikallasi. Sinulle on olemassa tulevaisuus ja toivoa. Luotan siihen, että minut ja sinut on tarkoitettu siihen Rakkauden yhteyteen, joka ei kysy onnistumisiamme elämässä, vaan hyväksyy, kantaa ja parantaa meitä :) Tällaista parantavaa rakkauden kokemusta toivon sinulle.

*Valtakunnallinen kriisipuhelin puh.01019 5202
*Keskustelu masennuksesta toipumisesta http://vod-2.tv7.fi/vod2/armon_kalliolla/armon_kalliolla-046-w.MP4
*Rohkaiseva video http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Vierailija
6/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:49"]Minkä ikäinen olet? Olisko kriiseilyä tai hormonaalista?

Ja luulisin, että aika monelle tulee tuollaisia vaiheita. Silloin jokin suuri muutos saattaa auttaa. Pääsee irti entisestä.

[/quote]

Oon 19. Mutta mulla oli tosi helppo murrosikä, tää kaikki alkoi joskus 17-vuotiaana. Oon harkinnut kyllä vakavasti e-pillereidenkin lopetusta, vaikkakaan en usko niiden pääsyy olevan, mutta varmasti ovat sotkeneet jo valmiiksi heikkoa psyykettäni lisää. :/ tosin aloitin pillerit jo 14-vuotiaana, että tiedä sitten.. Mulla onkin meneillään elämässä pieni kriisi, lähinnä itseeni ja omiin haluihini tutustuessani. En tiedä yhtään mitä elämältäni haluan.

Vierailija
7/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:16"]

[/quote]

Hyvä aloittaja! Kirjoitat tosi avoimesti ja koskettavasti. Olet ainakin ajoittain varmasti siinä määrin synkissä tunnelmissa, että tarvitset ja ansaitset paljon tukea ja apua itsesi ulkopuolelta, muilta ihmisiltä! Itsemurhaa yrittäneenä olet ehkä vaarassa menettää sen hyvän, jota saattaisit saada tässä ainutlaatuisessa elämässäsi - ja jos juuri nyt et näin jaksaisi ajatellakaan, ei se tarkoita, etteikö elämäsi voisi kääntyä parempaan suuntaan.

Onko kukaan sanonut sinulle jotakin seuraavaa: Sinä olet RAKAS, ARVOKAS ja AINUTLAATUINEN ihminen! Vaikka sinusta ei tällä hetkellä tuntuisikaan siltä. Tätä tosiasiaa ei muuta mikään, mitä sinulle on tehty tai sanottu, eikä myöskään ailahtelevat ja vaikealta tuntuvat tunteet.
Olet arvokas ja ainutlaatuinen vain siksi, koska olet ihminen ja olet olemassa. Se todellakin riittää. Ja myös siksi, koska sinun tahdottiin syntyvän tähän maailmaan eli olit toivottu, vaikka saatat joskus tuntea, ettet oikein ole omalla paikallasi. Sinulle on olemassa tulevaisuus ja toivoa. Luotan siihen, että minut ja sinut on tarkoitettu siihen Rakkauden yhteyteen, joka ei kysy onnistumisiamme elämässä, vaan hyväksyy, kantaa ja parantaa meitä :) Tällaista parantavaa rakkauden kokemusta toivon sinulle.

*Keskustelu masennuksesta toipumisesta http://vod-2.tv7.fi/vod2/armon_kalliolla/armon_kalliolla-046-w.MP4

[/quote]

:') kiitos. <3 toivon sinulle kaikkea hyvää kuka ikinä oletkaan! Pirautankin joku päivä tuonne, kun äiti ja poikaystävä ei tajuu enkä jaksa enää vaivata niitä.

Vierailija
8/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh. Olen 25 ja ihan olisi voinut olla itseni kirjoittama aloitus. Ja nuo raivarit, tutulta kuulostaa vieläkin. Etenkin vanhempien luona kylässä sitä aina taantuu murkkuikäisen tasolle. 

Eikä hajuaakaan mitä sitä elämällänsä tekisi. Hohhoijaa. :)

Vierailija
9/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, e-pillerit voivat tosiaan aiheuttaa tällaistakin! Juttele lääkärille. 

Vierailija
10/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on epävakaa persoonallisuus. Häiriö.

Vierailija
11/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on satavarmasti hormonaalista.

Vierailija
12/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:05"]Ääh. Olen 25 ja ihan olisi voinut olla itseni kirjoittama aloitus. Ja nuo raivarit, tutulta kuulostaa vieläkin. Etenkin vanhempien luona kylässä sitä aina taantuu murkkuikäisen tasolle. 

Eikä hajuaakaan mitä sitä elämällänsä tekisi. Hohhoijaa. :)

[/quote]

Eikä, meijän pitäis tutustua :D toisaalta lohduttavaa, että meitä on muitakin, vaikken tällaista oloa kellekkään toivo! Mulla tää tulee välillä kausittain ja välillä tää "viha" on jatkuvasti päällä, niinku nyt... Entä sulla? Nää ajatukset on tosi outoja. :( olis kiva saada joku analyysi. Ainiin ja silloin kun en vihaa itseäni, vähintäänkin tunnen oloni oudoksi "minussa" :O jollain tapaa vieraaksi.

Mutta en halua kenenkään muun tuntevan näin! Nyt yritetään tosissaan yhdessä lopettaa! Eli ollaan hyviä omanlaisia tyyppejä kummatkin :D<3 tän on loputtava!!!

Vierailija
13/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:13"]Sulla on epävakaa persoonallisuus. Häiriö.

[/quote]

Tätä oon itekkin miettinyt!! :o mutta entä itseinho, kuuluuko se oireisiin..?

Ap

Vierailija
14/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:16"]

[/quote]

Onko kukaan sanonut sinulle jotakin seuraavaa: Sinä olet RAKAS, ARVOKAS ja AINUTLAATUINEN ihminen! Tätä tosiasiaa ei muuta mikään, mitä sinulle on tehty tai sanottu, eikä myöskään ailahtelevat ja vaikealta tuntuvat tunteet.
Luotan siihen, että minut ja sinut on tarkoitettu siihen Rakkauden yhteyteen, joka ei kysy onnistumisiamme elämässä, vaan hyväksyy, kantaa ja parantaa meitä :) Tällaista parantavaa rakkauden kokemusta toivon sinulle.

[/quote]

:') kiitos. <3 toivon sinulle kaikkea hyvää kuka ikinä oletkaan! Pirautankin joku päivä tuonne, kun äiti ja poikaystävä ei tajuu enkä jaksa enää vaivata niitä.

[/quote]

Pirauta toki, ja lämpimästi suosittelen tsekkaamaan myös nuo videot, ne ovat tosi rohkaisevia ja koskettavia :) Olet ajatuksissani.

Vierailija
15/23 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:05"]

Eikä, meijän pitäis tutustua :D toisaalta lohduttavaa, että meitä on muitakin, vaikken tällaista oloa kellekkään toivo! Mulla tää tulee välillä kausittain ja välillä tää "viha" on jatkuvasti päällä, niinku nyt... Entä sulla? Nää ajatukset on tosi outoja. :( olis kiva saada joku analyysi. Ainiin ja silloin kun en vihaa itseäni, vähintäänkin tunnen oloni oudoksi "minussa" :O jollain tapaa vieraaksi.

Mutta en halua kenenkään muun tuntevan näin! Nyt yritetään tosissaan yhdessä lopettaa! Eli ollaan hyviä omanlaisia tyyppejä kummatkin :D<3 tän on loputtava!!!

[/quote]

Oot ihana. :D ihan turhaan itseäsi vihaat vaikka helppo se on aina toisen sanoa. nää menee kyllä niin kausittain. Juurikin toi epämukava olo omissa nahoissaan, vaikka muuten meniskin ok. Mulla on ainakin niin kakka itsetunto, että työstettävää riittää varmaan hautaan saakka. :D ulkokulta on kyllä kiillotettua, osaan esittää ihan fiksua ja filmaattista ja itsevarmaa (ja -rakasta) jos tilanne niin vaatii. haha. Jos pitäs joku diagnoosi lotota, niin epävakaa persoonallisuus varmaan osuis aika hyvin kohilleen. Mut nyt tsempataan ;) on kuitenkin kesä ja kukkaset!

Vierailija
16/23 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis samaistun täysin kaikkiin noihin juttuihin. Tuntuu että lukisin itsestäni kertovaa tekstiä. On niin hassua mutta samalla ihanaa että jollakin muulla on näin samanlaisia tunteita itseään kohtaan. Mäkin haluasin kovasti pitää itsestäni mutta en ole keksinyt mitään keinoa jolla voisin olla häpeämättä itseäni. Rakastan myös omaa elämääni mutta itseeni en ole tyytyväinen. Kärsin myös aika vahvoista ulkonäköpaineista. En ole koskaan tyytyväinen omaan kroppaani. En tiedä mitä pitäisi tehdä, koska haluaisin nauttia elämästä täysillä.

Vierailija
17/23 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ideaaliminä on liian kaukana todellisesta minästä. Laita ylös niitä ominaisuuksia, mitä haluaisit olla ja lähde toimimaan niin, että pääset niitä kohti. Toisaalta voi kannattaa miettiä, onko omassa menneisyydessä jotain, minkä takia on jäänyt arvoton ja riittämätön olo. Niitä voi olla niin pienenä että ei edes muista enää. Siinä pieni amatöörianalyysi, ole hyvä.

Vierailija
18/23 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saavuttanutkin elämässäni suht paljon, olen kaunis ja hoikka. Rahaa on ja terveet lapset, hyvä mies ja työpaikka. Silti minusta tuntuu että tuurilla olen saanut kaiken ja joku päivä joku näkee tämän "huijaukseni" ja kaikki otetaan minulta pois. Koska oikeasti olen ihan paska.

Vierailija
19/23 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saavuttanutkin elämässäni suht paljon, olen kaunis ja hoikka. Rahaa on ja terveet lapset, hyvä mies ja työpaikka. Silti minusta tuntuu että tuurilla olen saanut kaiken ja joku päivä joku näkee tämän "huijaukseni" ja kaikki otetaan minulta pois. Koska oikeasti olen ihan paska.

Kyllähän ne osin on tuurilla saatukin, mutta ei ihmiset saa ja ole saamatta asioita sen takia, että olisivat hyviä tai huonoja. Saa niistä silti nauttia. Kiitä onneasi ja yritä huolehtia noista saavutuksista siten, että voit myöhemminkin olla tyytyväinen.

Vierailija
20/23 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihmisiä ympärillä jotka rakastavat, niin se on jo äärettömän hyvä asia ja hyvä lähtökohta parantaa tilannetta. Sitä ei kannata ottaa itsestäänselvyytenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi