Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalliset keräilykohteet, onko keräilyäsi kummasteltu?

Perunalastukollektööri
31.12.2020 |

Olen nainen 24 ja lähes vauvasta saakka kerännyt erilaisia perunalastupusseja, lastupusseja on noin kaksituhatta ainakin, niitä on maailman kaikilta kolkilta, kaikissa makuyhdistelmissä ja väreissä. Itse olen kerännyt ja minulle on tuotu noita. Kaksoiskappaleet tai läheiset maut olen pakotettu syömään ja kykenen tuliaisten avulla pitämään kokoelman nautintokelpoisena.

Kaikenlaiset muut renkaat, popcornit, maissilastut pidän erossa varsinaisesta kokoelmista, niistä säästän vain todelliset erikoisuudet. Harrastukseen kuuluvat myös limsat mutta niiden varastointia on myös pakko rajoittaa, lähinnä enää kokoelmaan pääsee todella erikoiset pullot, kauniit värit tai hurmaavat kuvat.

Koronavuonna kokoelma on vain huvennut mutta viimeisimpiä huomattavia saaliita on turkinlomalta tuomani Kazastanlainen granaattiomena mausteiset makeat perunalastut, makeita lajikkeita aina löytyy, houkuttelevia lastuja ostan aina kolme pussia, yhden kokoelmaan, yhden kokeiluun ja yhden uusintanautiskeluunn jos esim kehun jotain lastumerkkiä ystävälleni. Kerran esimerkiksi oli kiinalaisia lakriksijuurilastuja kolme pussia, nniistä aina kysyttii ja lopulta viimeinenkin pussi syötiin osittain senkin takia että niistä ei voinut mitenkään tietää että olivatko ne lakritsijuurta vai juurella maustettuja perunalastuja- rakenne oli outo mutta pussissa sekä perunan että lakritsijuuren kuva. Tuo viimeinen pussi syötiin japanilaisen riisilimsan kanssa, toki mukana oli viiniäkin.

Limsoista muuten tuli kesällä moskovasta jotain kiinnnostaviakin pulloja, Gruusialainen Marja-aronia limsa tuollaisessa pienessä ruukkupullossa, muistan erityisen virkistäväksi ja siksi ostinkin sekä muistelu-, että kokoelmapullon!

(viesti alunperin perunalastuketjussa)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi