Tytölle tomera nimi
Aikaisinpa jouduimme nimeä pohdiskelemaan, emme ajatelleetkaan, että neuvolan lomakkeissa sitä kysellään jo raskausaikana.
Olemme mieheni kanssa samoilla linjoilla tytön nimestä periaatteessa, mutta käytännössä kuitenkin eri mieltä. Nimi saisi olla jotensakin " tomera" , siis ei mikään hissukkanimi (esim. Hilja) eikä 80-90-lukulainen (Jennit, Jessicat ja Hennat -yäk). Nimen pitäisi myös olla suomalainen tai suomalaiseksi mielletty (ei esim. Neela tai Charlotta), ns. " oikea nimi" . Toisia nimiä on riittävästi (Loviisa ehdoton ykkönen, muita hyviä mm. Matleena), mutta tuo etunimi onkin haasteellisempi (siis nuo toiset nimet ei ole kuitenkaan etunimiä).
Itse pitäisin nimistä Liina, Selma, Valma, Elma, Saima, Alli, Martta, Siiri jne. mutta mies ei sulata noita. Miina ja Kerttu olisivat myös hyviä, mutta löytyvät jo lähipiiristä.
Olisiko ideoita?
Jos vielä auttaa, niin pojalle olemme keksineet monta hyvää nimeä: Aapo, Eero, Tuomas, Niilo, Topi, Paavo, Onni, Eeli.
Kommentit (12)
Meidän neidillä se oli " käytössä" ennen kuin sai ihan oikeen nimen käyttöön ja päivittäin oon sanonut, että Justiina neidistä ois pitänyt tulla ihan oikeesti..on niin tomeran tytön elkeen ;o)!!
Mutta kokeillaas muutamaa muutakin vielä:
Riitu
Riina
Saga
Veera
Liinu
Manta
Sirkku
Saimi
Saara
Reetta
Kreetta
Hertta
Bertta
Vuokko
Miitta
Maikki
Ruusa
Peppi
Lotta
Maiju
Emmi
Helmi
Meeri
Lilli
Mirkka
Reeta
Kaisa
Petra
Maisa
Mirka
Pipsa
Ronja
Senni
Vilma
Minttu
Liisi
Anni
Jutta
Riikka
Katri
Sanni
Asta
Taikka:
Alma
Anelma
Elmi
Emma
Hilma
Ilma(tar)
Ilmi
Salme
Sanelma
Suoma
Suometar
Tuomi
Unelma
Vellamo
Hmm, arvovaltainen raati kokoontui ja raakkasi molempien puolesta siedettäviksi:
Saimi
Reetta
Ruusa
Meeri Matleena olisi minusta hieno, mutta mies ei lämmennyt.
Niin, yhdysnimeä emme halua (jäi aiemmin sanomatta).
Eeva ja Liisa olisivat hyviä nimiä, mutta ne löytyvät mummoista, joten niitä ei voi (harmi vaan!) käyttää. Ärsyttää, kun niin monta kaunista nimeä on pannassa (nimi on läheisellä sukulaisella tai kaverin lapsella tai tutun kuolleella lapsella tms.).
Lisää ehdotuksia otetaan edelleen ilolla vastaan! :)
Selma, Valma, Saima, Martta, Elma... Mahdottoman kauniita ja tosiaankin tomeria nimiä :) Edelläkin on jo tullut hyviä ehdotuksia, mutta lisään vielä:
Helka
Inkeri
Sylvi
Tekla
Elli
Eetla/Eedla
Tytti
Onerva
Anselma
Ottilia
Viviikka
Valpuri
Esteri
Tilda/Matilda
Vilhelmiina
Mitä mieltä näistä?
Inkeri ja Valpuri ovat kivoja, muut joko neutraaleja tai osa vähän oudon kuuloisia minun korvaan.
Martta, Justiina ja Bertta.
Siinä on ehdottomasti tomerimmat nimet minun mielestä :)
Maisa Matleena, Meea Matleena, Miisa Matleena tai Mirtta Matleena
Stiina
Hilkka
Salli
Terttu
Hulda
Olga
Onerva
Titta
Ruut
Seela
Viliina
Elsa
Elsi
Elvi
Velma
Vaula
Verna
Iines
Mirjami
Hilppa
Eli miten olisi esim. Elviira, Veera, Anna tai Aino?