Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aihe vapaan "life hacks" eli elämää helpottavat vinkit

Vierailija
31.12.2020 |

Tuossa oli pitkä keskustelu "metatyöstä" ja musta tuntuu, että voisimme helpottaa toistemme elämää kertomalla vinkkejä. Niitä elämää helpottavia ja yksinkertaistavia asioita, ja näin aikaa vapautuu metatyöstä ja "metatyöstä" ja elämä soljuu helpommin eteenpäin.

Kerro siis oma elämää helpottava vinkkisi tähän ketjuun. Minäkin kerron!

Kommentit (274)

Vierailija
181/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkkini on, että älä ota miestä. Ainakaan saman katon alle. Itse olen elänyt tällä tavalla ja ollut tyytyväinen.

Yllättävän monella naisella mies on yksi lapsista. Vastuuta ei oteta jälkikasvusta eikä kotitöistä, vaan nainen joutuu toimimaan miehenkin äitinä. Puistattaa, kun mietinkin itseäni noiden naisten asemaan.

Toinen vinkki on, että älä tee lapsia jollet ole satavarma, että sellaisen haluat. Älä koskaan suostu lapsen tekoon vain toisen mieliksi, vaikka kuinka toinen uhkaisi jättämisellä.

Rohkeutta on uskaltaa elää sellaista elämää joka itsestä tuntuu hyvältä. Ja tässä rakkaassa maassa se on aika hyvin mahdollista, niin ei kannata heittää hukkaan sitä mahdollisuutta.

Vierailija
182/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene naimisiin miehen kanssa jolla on lapsia. Ei tarvitse synnyttää eikä yövalvomisia. Olet silti bonusäiti ja tyydytät hoivaviettejäsi.

Tämä oli hyvä vinkki. Ja parhaimmassa tapauksessa toisen lapsia joutuu katselemaan vain joka toinen viikonloppu.

Toki tällä systeemillä mies makselee ruokoja ja se taas on pois yhteisestä hyvästä. Esimerkiksi satunnaiseen matkusteluun ei ole välttämättä varaa. Ja isompaan asuntoonkin uppoaa enemmän rahaa, jos ei halua lasten sänkyjä olohuoneen nurkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää sevverran rahaa mukana että voi ostaa kaiken mitä tarvitsee. Helpottaa kummasti eloa.

Vierailija
184/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Säilytä elmu-kelmua pakastimessa. Sitä on paljon helpompi käsitellä silloin. Saa vedettyä palan ilman, että heti rupeaa rypistymään ja tarttumaan niin, ettei sitä saa enää suoraksi.

-Sakset saa teroitettua helposti niin, että taittelet foliota moninkerroin ja sitten leikkaat sitä saksilla.

Vierailija
185/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen, ja muiden PIN-koodien muistamista helpottaa, jos vaikka käyttää yhtä satunnaista PIN-koodia. Useimmilla on jonkinlainen pankkikortti, ja sen mukana yleensä tulee satunnainen PIN. Koska tämä on muuten salainen, niin se käy hyvin myös puhelimenkin PIN-koodiksi, ja pysyy helpommin muistissa. Sen myös yleensä saa helposti palautettua nettipankin kautta jos unohtuu!

Vierailija
186/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä haaskaa elämää huonossa työpaikassa. Lähde rohkessti kohti unelmia, vaikka jännittäisikin ja saisit kuulla muilta epäileviä kommentteja. Töissä tulee elämän aikana vietettyä niin iso osa, että sen täytyy olla mieluisaa.

T. Yrittäjä

Vierailija
187/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet perheellinen ja mahdollisesti velallinenkin, huolehdi se henkivakuutus kuntoon nyt.

Vierailija
188/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene naimisiin miehen kanssa jolla on lapsia. Ei tarvitse synnyttää eikä yövalvomisia. Olet silti bonusäiti ja tyydytät hoivaviettejäsi.

Tämä oli hyvä vinkki. Ja parhaimmassa tapauksessa toisen lapsia joutuu katselemaan vain joka toinen viikonloppu.

Toki tällä systeemillä mies makselee ruokoja ja se taas on pois yhteisestä hyvästä. Esimerkiksi satunnaiseen matkusteluun ei ole välttämättä varaa. Ja isompaan asuntoonkin uppoaa enemmän rahaa, jos ei halua lasten sänkyjä olohuoneen nurkkaan.

Tässä on myös se hyvä puoli, että jos lapsesta kasvaa kunnollinen, niin voi ottaa osansa kunniasta "minähän tulin lapsen elämään jo kun hän oli kuusivuotias ja katsokaa nyt häntä". Ja jos meneekin rikolliseksi niin voi sanoa "minähän en näin äitipuolena voinut paljoa lapsen kasvatukseen valitettavasti vaikuttaa". Ja samoin lapsen äiti voi tehdä saman, syyttää sinua jos lapsi kasvaa rosvoksi. Kaikki voittaa.

Vierailija
189/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita av boikottiin. Aikasi riittää niin pajon paremmin kaikkeen muuhun.

Vierailija
190/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo suuren määrän ruokaa tekeminen ei helpota elämää yhtään vaan tekee ruoan laitosta tehdastyötä..

Hiukan tuota myös huomattu.

Ruoanlaiton pitäisi olla myös kivaa, siksi teen jotain wokkia tai muuta välillä, kun tavis kotiruoka kyllästyttää.

Vierailija
191/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on stressaava tilanne käsillä ja pitäisi vastata johonkin vaativaan viestiin (esimerkiksi virastoviestiin, jolla on iso merkitys asioihisi), tee ensin muut jutut. Jos et ole käynyt suihkussa, tee se. Sitten kaffia, jos juot sitä ylipäätään XD. Sitten vähän muonaa koneeseen ja sitten lue uudestaan se viesti ja vastaa siihen.

Hommaa jutskia ajatuksen kanssa. Älä osta vaaleanpunaista soffaa, jos et ole satavarma, että rakastat vauvapossun väristä soffaa pari vuotta eteenpäinkin. Ja jos se soffa on ollut sinulla "vasta" vaikka neljä vuotta, mutta on kulunut, ei mahdu asuntoon kunnolla tai mitä ikinä ja haluaisit ostaa uuden, mutta "ET VOI", koska eihän soffaa voi uusia neljän vuoden välein, niin tiedoksesi: KYLLÄ VOI.

Olen nyt erikoistunut soffaan, koska itse juuri ostin äskettäin uuden ja edellinen oli noin 4 vuotta sitten hommattu. Mutta koska se oli aivan nuhjuinen MINUN MITTAPUULLANI, ja ärsytti joka päivä nähdä se soffa, niin hommasi sitten uuden. ONNEKSI HOMMASIN!

Niin oikeastihan se oli yllättävän siistissä kunnossa ollakseen 4-vuotias, mutta minun mittapuullani se oli kauhean nuhjuinen ja ällö XDDDDDD

Niin sitten sellainen häkki, että kun vaatteet ovat 99 % perusvärisiä ja vain pieni osa on jotain erikoisempaa, on aina helppoa pukeutua, vaikkei olisi kokovartalopeiliä käytössä.

On tosi helppoa, kun voi vain heittää vaatteet niskaan ja tietää, että ne sopivat yhteen satavarmasti, vaikkei kokonaisuutta edes näkisi peilistä.

Vierailija
192/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on myös se hyvä puoli, että jos lapsesta kasvaa kunnollinen, niin voi ottaa osansa kunniasta "minähän tulin lapsen elämään jo kun hän oli kuusivuotias ja katsokaa nyt häntä". Ja jos meneekin rikolliseksi niin voi sanoa "minähän en näin äitipuolena voinut paljoa lapsen kasvatukseen valitettavasti vaikuttaa". Ja samoin lapsen äiti voi tehdä saman, syyttää sinua jos lapsi kasvaa rosvoksi. Kaikki voittaa.

Niin, että mies pääsee kasvatusvastuusta ja taas syytetään naista/naisia, jos lapsesta tulee kelvoton tapaus?

Tää on niin tätä. Jos mies vaihtaa sen yhden p**kavaipan, on hän sankari ja vuosikymmenen isukki. Naisen tehdessä tuota päivästä toiseen ei kukaan nosta jalustalle.

Vierailija
193/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataa kahvinkeitin valmiiksi jo illalla. Aamulla sitten vaan silmä kourassa napsautat sen päälle ennen koiran kanssa ulos lähtemistä.

Me tehdään näin joka ilta. Tämä on tehnyt aamuista niin paljon helpompia. Laitan myös heti aamusta seuraavan kahvisatsin valmiiksi odottamaan. Suosittelen. Itse en huomaa maun kärsivän, tiedän kyllä et kahvigurut eivät moisesta tykkää, mutta minä en olekaan kahviguru.

Meillä tehdään myös näin. Kesällä pintarempattiin keittiötä ja tehtiin samalla pieni erillinen kahvi- ja teenurkkaus keittiöön. Ostettiin samalla pieni ja edullinen kahvinkeitin siihen nurkkaukseen, mutta säilytettiin vanha moccis sen vanhalla paikalla. Nyt meillä on siis kaksi kahvinkeitintä ja sekä minä että mieheni voimme ladata itsellemme omat kahvit jo illalla valmiiksi, sen sijaan, että sen aamukahvit menee edelle, jolla on aikaisempi herätys.

Tämä kaksi kahvinkeitintä on kyllä ehdottomasti tämän syksyn hyödyllisin life hack meidän taloudessa! Helpottaa aamuja tosi paljon. Ja tätäkin asiaa ehdin useamman vuoden vatvoa ja miettiä, että onhan se nyt ihan liiallista, että kahden aikuisen taloudessa olisi kaksi kahvinkeitintä...

Jänniä muuten tuollaiset ajatuspinttymät. Meillä on kahden hengen taloudessa myös kaksi telkkaria, eikä siinä ole minusta mitään ihmeellistä. Meillä on myös kaksi vessaa/kylppäriä enkä koe kumpaakaan tarpeettomaksi. Miksi ihmeessä sitten niinkin arkinen ja useamman kerran päivässä käytössä oleva kodinkone kuin kahvinkeitin, olisi eri asia? Miksi mä vatvoin tuollaista asiaa useamman vuoden samalla kun vähintään kahtena aamuna viikossa säännöllisesti otti pattiin se ylimääräinen kolme minsaa, mitä kahvinkeittimen lataamiseen meni.

Vierailija
194/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on aina ollut tärkeää, että vaatteet sopivat yhteen. Ei se varmaan joillekin ole tärkeää. Itse en voi kulkea itsevarmana missään, jos olen pukeutunut ihan päin persettä XDD.

Valtaosa vaatteistani on mustia, mutta hyvin harva yksivärisiä. Yleensä vaatteissani on printtiä tai jotain. Housut ovat aina mustat. On valkoista paitaa, ruskeaa paitaa, joskus laivastonsinistä, joskus harmaata, joskus jotain vaaleanpunaista.

Mutta kaikki vaatteeni sopivat aina yhteen, myös ulkotakki, kaulahuivi, laukut, kengät, kaikki.

Minulla on laivastonsininen ihana laukku, jonka sisälmys pitäisi korjauttaa. XD se sisävuori. Onneksi muistin, pitää tehdä se ASAP.

Se näyttää lähes mustalta laukulta, mutta kirkas valaistus paljastaa totuuden XD mutta esimerkiksi sekin laukku sopii kaikkiin asuihini. Sitten on sellainen beigehkö laukku. Sekin sopii kaiken kanssa.

Molemmat ovat muuten aitoa nahkaa XD En ole pelkästään tyylikäs vaan myös laadukas XDDD

Vierailija
195/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti meikkien ja vaatteiden ostamisesta kauppareissulla tjsp.

En halua mainostaa, ettei kyseinen meikki ole jatkossa aina loppu joka paikasta XDDD Mutta kerran, kun olin vähissä rahoissa (odottelin tuhansien eurojen veronpalautuksia), ja halusin meikkivoiteen, päätin kokeilla erästä markettiversiota, joka on TODELLA HALPA. Minulla on aina ollut hyvä iho, ei mitään aknea. Mutta haluan peittää punaisuutta ja satunnaisia finneröisiä. Siksi meikkivoiteeni ei tarvitse olla mikään megapeittävä enkä edes halua mitään naamarin näköistä meikkipohjaa.

Yllätyin miten hyvä meikkivoide se olikaan. Siihen hintaan 8 € lisää ja saa jonkun hieman halvemman merkkituotteen. Eli halvemman merkkimeikkivoiteen hinnalla saan kolme halpaa.

Niin kyllä minä ainakin toistaiseksi suosin tätä uutta tuttavuutta XDDDDD, olen ehkä vähän rakastunut siihen!

Vierailija
196/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataa kahvinkeitin valmiiksi jo illalla. Aamulla sitten vaan silmä kourassa napsautat sen päälle ennen koiran kanssa ulos lähtemistä.

Me tehdään näin joka ilta. Tämä on tehnyt aamuista niin paljon helpompia. Laitan myös heti aamusta seuraavan kahvisatsin valmiiksi odottamaan. Suosittelen. Itse en huomaa maun kärsivän, tiedän kyllä et kahvigurut eivät moisesta tykkää, mutta minä en olekaan kahviguru.

Meillä tehdään myös näin. Kesällä pintarempattiin keittiötä ja tehtiin samalla pieni erillinen kahvi- ja teenurkkaus keittiöön. Ostettiin samalla pieni ja edullinen kahvinkeitin siihen nurkkaukseen, mutta säilytettiin vanha moccis sen vanhalla paikalla. Nyt meillä on siis kaksi kahvinkeitintä ja sekä minä että mieheni voimme ladata itsellemme omat kahvit jo illalla valmiiksi, sen sijaan, että sen aamukahvit menee edelle, jolla on aikaisempi herätys.

Tämä kaksi kahvinkeitintä on kyllä ehdottomasti tämän syksyn hyödyllisin life hack meidän taloudessa! Helpottaa aamuja tosi paljon. Ja tätäkin asiaa ehdin useamman vuoden vatvoa ja miettiä, että onhan se nyt ihan liiallista, että kahden aikuisen taloudessa olisi kaksi kahvinkeitintä...

Jänniä muuten tuollaiset ajatuspinttymät. Meillä on kahden hengen taloudessa myös kaksi telkkaria, eikä siinä ole minusta mitään ihmeellistä. Meillä on myös kaksi vessaa/kylppäriä enkä koe kumpaakaan tarpeettomaksi. Miksi ihmeessä sitten niinkin arkinen ja useamman kerran päivässä käytössä oleva kodinkone kuin kahvinkeitin, olisi eri asia? Miksi mä vatvoin tuollaista asiaa useamman vuoden samalla kun vähintään kahtena aamuna viikossa säännöllisesti otti pattiin se ylimääräinen kolme minsaa, mitä kahvinkeittimen lataamiseen meni.

Enää teidän pitäisi oppia ymmärtämään, että kaffiin käytetään kylmää ja raikasta vettä, ei yön yli seissyttä XDDD ja mikä v... LATAAMINEN?? Puhelin ja läppäri ladataan, samoin auton akku yms.

Vierailija
197/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä nro.1 Life Hack on, skipata akat kokonaan. Puhdasta profitia alusta loppuun :D

Ja tärkeimmät tuon mukanaan tuomat ominaisuudet:

1. ei kersoja

2. ei elareita

3. ei kälkätystä/nalkutusta

4. irtonumeroiden käyttö oman mielen mukaan

5. oma rauha ed. mainituista syistä

= Pure Profit!

Tämä on helppo allekirjoittaa. Kun harrastaa vain tapailusuhteita, niin oikeasti saa seksiä ilman mitään ylimääräistä. Ja heti kun meinaa mennä liian vakavaksi, niin ei tarvii kuin vaihtaa naista.

Tämä varmaan toimii miehellä, joka tarvitsee vaan kitkaan perustuvaa seksiä, ei muuta vuorovaikutusta tai esim. hellyyttä.

Vierailija
198/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan seurannut kuukautiskiertoani enkä näe miksi tekisin niin jatkossakaan. Tuntuu oudolta, jos noin monet muut seuraavat noita ihan päivän tarkkuudella vuodesta toiseen. Minulle on riittänyt ihan hyvin, että muistan suunnilleen kärsinkö siitä paskasta noin kuukausi sitten. Sitä kun on valitettavasti vaikea olla muistamatta. 

Vierailija
199/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele äänikirjaa samalla kun siivoat. Tämä on saanut minutkin innostumaan siivouksesta. Samoin kävelylenkit ovat kivoja kun samalla voi kuunnella jotain ja kuulen kuitenkin ympäristön äänet läpi, toisin kuin musiikkia kuunnellessa.

Hyviä asiantuntijoiden tekemiä podcasteja voi myös hyödyntää.

Jos haluatte elämästänne paremman niin suosittelen Mindset Mentor podcastia.

Vierailija
200/274 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi jokin kaunis prinsessatiara ja tee tympeät kotityöt tiara päässäsi. Näin arki ja kotityöt saavat mukavan prinsessafiiliksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi