Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.net myyjällä uusia vaatteita paljon... varas?

Vierailija
05.06.2014 |

Jossain aikaisemmassa keskustelussa oli, että Ruotsissa oli tapaus, jossa joku varasti vaatteista tuotteita ja myi niitä huuto.netiä vastaavassa nettikirppasissa. Miten tällaisen epäilyttävän tapauksen kohdalla pitäisi toimia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 14:22"]Jossain aikaisemmassa keskustelussa oli, että Ruotsissa oli tapaus, jossa joku varasti vaatteista tuotteita ja myi niitä huuto.netiä vastaavassa nettikirppasissa. Miten tällaisen epäilyttävän tapauksen kohdalla pitäisi toimia?

[/quote]

Mitä tarkoittaa "varasti vaatteista tuotteita"?

Vierailija
22/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt vaan rohkeasti, mistä myynnissä olevat vaatteenne ovat peräisin. Itse en kyllä kehtaisi myydä satoja uusia kohteita, koska väkisinkin siinä saa varkaan leiman. Nimittäin jos ei olisi salattavaa, niin voisihan totuuden huutonetin esittelytekstissä mainita. Esim. olen himoshoppaaja, ja olen ostanut 700 kasikutosen vaatetta tytölleni, ja hän ei ehtinyt käyttää niistä, kuin puolet, koska vuodessa olikin vain 365 päivää.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä työpaikalla jossa on hävitys myymälä, vaatteet saa aika halvalla. Niitä ei ole tarkoitettu edelleen myyntiin, joten alkuperää ei voi mainita.

Vierailija
24/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työpaikallasi on hävitysmyymälä? Miksi vaatteita ei myydä alennuksella normiliikkeissä? 

Vierailija
25/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika rohkeaa keskustella palstalla selkeästi nimellä huutonetin myyjästä ja vihjailla varkaaksi...

Vierailija
26/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä riensin vastaamaan tähän ketjuun, että minulla ainakin on myynnissä lähes yksinomaan käyttämättä jääneitä merkkivaatteita joissa roikkuu vielä laput... mutta ei niitä minulla sentään tuhansia ole. Parisenkymmentä ehkä. Jossain vaiheessa ostelin liikaa, ja siitä lähtien olen yrittänyt niistä eroon vähän kerrallaan. Pelkästään kenkiä ostin pahimmassa vaiheessa jotain 25 turhaa (ja kallista) paria.

Mutta joo, en silti lähtisi ensimmäisenä varkaaksi epäilemään. Toki jos puhutaan sadoista tai tuhansista tuotteista, niin trokaustahan se selvästi on, on varastettuja tai ei.

Vierailija
27/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle mikä ihmeen "hävitysmyymälä"?

Ei ehjiä myyntikuntoisia tuotteita mihinkään "hävitetä", ne myydään alennuksella pois ja loput lahjoitetaan pois (ja ne jäljelle jäävät eivät todellakaan ole sellaisia mitä saisi Huutonetissä tmv. myytyä...)

Jos ihmisellä on myynnissä yhden merkin vaatteita voi olla ko. kaupassa töissä, jos useampaa merkkiä en ymmärrä miten aina olisi uutta myynnissä, tosin saahan usein esim. kauppakeskuksessa työskentelevä kaikista siellä olevista kaupoista jonkinlaista alennusta.

Jos unohdetaan se että paljon uusia myyvä on varas, niin yksi syy voi olla se, että ostaa alennuksista ja myy eteenpäin. Monesti aletangoissa on paljon hyviä vaatteita myynnissä eurolla parilla, oikeaan aikaan kun osuu voi "ostaa eurolla ja myydä muutamalla" eteenpäin. Itse olen tehnyt super hyviä löytöjä aletangoista, en juuri muualta enää vaatteita ostakaan, aikaa se tosin vaatii (minulle helppoa kun voi ennen töitä/töiden jälkeen ppiipahtaa "matkan varrella") en varta vasten lähtisi koska ei todellakaan joka päivä tai ei edes viikko löydy mitään...

Vierailija
28/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjällä on tuhat kohdetta, jotka kaikki uusia, niin aika kokopäivätyökseen  hän saisi varastaa uusia vaatteita?

En nyt jaksa uskoa ollenkaan, että taustalla olisi jotain tuollaista. Asialle lienee jokin "luonnollinen" selitys.

Vierailija
29/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ihmiset, jotka myyvät esim. kännyköitä ja kameroita ilman latureita tai käyttöohjeita? Varkaiden jälleenmyyjiä? Facebookkirpparit täynnä tällaisia tyyppejä. Terve epäluulo on aina paikallaan.

Vierailija
30/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikaa ei olisi varastaa tuhansia tuotteita, mutta niiden ostamiseen alesta onkin aikaa... Ja olen itsekin myynyt uusia tuotteita. Joskus tulee alesta hankittua, ja sitten koko on kuitenkin väärä tai maku muuttunut. Mutta ne ovat siis yksittäisiä tuotteita, nyt puhutaan satojen, jopa yli tuhannen uuden kohteen myyjistä. Ja se myyjä, jota itse ihmettelen, myy usean eri ketjun tai merkin tuotteita eli ei voi olla kyse henkilökunta"eduista". 

Vierailija
31/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö satojen uusien vaatteiden myymistä tulisi jo tulkita veronalaisen tulon hankkimiseksi?

Vierailija
32/36 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla shoppailuaddikti, joka yrittää päästä eroon kaapeista yli pursuavista hankinnoistaan. Tai jos kaverit on antaneet omatkin virheostoksensa tämän myytäviksi?

Jos shoppailuaddikti ostaa vaikkapa seitsemän vaatetta viikossa, niin niitä kertyy vuodessa 365. Jos on vaikka kolmen vuoden shoppailut kaappien perukoilla, niin vaatteita on silloin 3 x 365 = 1095. Ja tuo seitsemän vaatetta viikossa on vielä aika pieni määrä sellaiselle jolla on oikeasti addiktio. Joten kyllä niitä voi olla reilusti yli tuhat parin vuoden ostelulla.

Vierailija
33/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi varkaaksi epäilemään hetimiten. Asialle voi olla hyvä selitys. Etsi sitä, jos epäilyttää. Et kertonut, kuinka paljon uusia vaatteita on. Onko ihan satoja vai miten paljon?

Vierailija
34/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailuaddikti?

Vierailija
35/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnissä on hieman yli 1200 kohdetta. Uutta vaatetta, Lindex, Seppälä, Kappahl, Name It... Kuvauksessa kertoo olevansa ison perheen äiti. Mutta yli 1000 uutta vaatetta?!