Elatusmaksuista..
Mun ex on varannut lastenvalvojalle ajan elatusmaksuista, nyt maksaa kahdesta kouluikäisestä 650€ yhteensä elatusmaksua. Nyt mies väittää tulojensa huonontuneen niin että elatusmaksu tulisi tarkistaa, ennakoivan laskelman mukaan summa tulee olemaan hänen mukaansa 450€ joka tarkoittaa suoraan sitä että mä joudun myymään meidän omakotitalon ja muutta halvempaan. Ex on sitämieltä että mulla ei tartte olla 5h keittiö asuntoa koska meit on kolme ja tän vuoksi elatusmaksuki pienenee eikä sitä huomioida elatuksen suuruuteen.. Onko näin?
Kommentit (12)
Joo, mikäli miehen tulot ovat pienentyneet, niin lasketaan summat uusiksi, ja se voi olla tuon 450 yhteensä, eikä siinä ole mitään väärää. Oletko varma, että joudut myymään kotisi? Eikö ole mistään tingittävää muusta? Sekin on totta, että asuntonne on isohko, eli ei mikään taho tue liikaneliöistä.
Miehesi maksaa kyllä aika reilusti.
Mun ex maksaa 300 euroa kolmesta yhteensä. En asu omakotitalossa, vaan rivarikolmiossa. Hyvin mahdutaan :)
Exän ei kuulu elättää sinua. Rahat on tarkoitettu lapsille ja lapsien kuluihin. Jos haluat elellä leveästi ja isossa talossa, hankit itse rahat siihen. Toki on lasten kannalta kurjaa, jos joutuvat muuton takia vaihtamaan koulua ja kavereita, mutta olet alunperin tehnyt sen virheen, että olet olettanut exäsi rahoilla asuvasi edelleen mukavasti.
Toivoisin aloituksen olevan kaikessa absurdiudessaan trolli, mutta ikävä kyllä noinkin sikamaisen törkeitä monet naiset Suomessa ovat. Tämä maa tulee tuhoutumaan omaan mahdottomuuteensa hyvin pian.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:31"]
Toivoisin aloituksen olevan kaikessa absurdiudessaan trolli, mutta ikävä kyllä noinkin sikamaisen törkeitä monet naiset Suomessa ovat. Tämä maa tulee tuhoutumaan omaan mahdottomuuteensa hyvin pian.
[/quote]
Miksi ap on sikamaisen törkeä?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Minunkaan mielestäni ap ei ole mitenkään törkeä. Naiivi ehkä, mutta törkeys vaatisi jo sitä, että pitäisi väkisin kiinni siitä talostaan ja syyllistäisi exää siitä kun ei sitä mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Eka varastetaan lapset isältään. Olen 99% prosenttisen varma, että nainen on ollut tässäkin erossa aloitteellinen. Sitten kehdataan vaatia mies maksamaan perseensä kipeäksi oman luksuselämän rahoittamiseen.
Jos se ei ole sikamaista ja törkeää, niin mikä sitten on?
Jos asutte jossakin opiskelupaikan lähellä, niin vuokraa yksi huone opiskelijalle.
esim. turussa saa soluasunnon (johon kuuluu vesi, sähkö ja nettiyhteys) alle 300 eurolla. Jos laitat hinnaksi 250 niin, että edelliset siihen kuuluvat, niin verojen jälkeen jää käteen kuitenkin mukava summa.
Suosittelen sinua googlettamaan elatusmaksu laskurin. Sillä saa aika hyvin käsityksen paljonko elatusavun tulisi olla.
Asumisessa huoneluvulla ei ole mitään merkitystä, vaan asuinneliöillä. Neljä henkiselle perheelle sopivaksi asunnoksi katsotaan muistaakseni noin 90 neliötä. Kaikki mikä menee tämän yli, on sinun omaa elintasoasi ja maksat sen ihan itse.
Jos miehesi tulot ovat muuttuneet 20% siitä kun viimeksi olette sopparin tehneet, niin hän on oikeutettu muutokseen.
Googlettamalla löydät todella helposti paljon tietoa elatusmaksusta.
Ap, kohtuulliset elatusmaksut ovat n. 150 e / lapsi ja sinulla neliöitä muistaakseni 77.
Kyllä. Elatusmaksuun lasketaan kohtuulliset asumiskulut ja miehen ei ole tarkoitus maksaa tyhjistä neliöistä. 4h ja keittiökin voi olla liian suuri.