Sitruuna-kurpitsa hilloa tein tänään.
Olen tehnyt sitä monta kertaa erilaisilla variaatioilla. Kesäkurpitsasta, kuorilla ja ilman mausteilla ja ilman. Tänään tein keltaisesta talvikurpitsasta erittäin hienojakoista ( kaikki ainekset sauvasekoittimen läpi ) ja oikealla vaniljalla sekä kaardenmummalla maustettuna. Saa nähdä mitä tulee, nämä tämän tapaiset hillot ovat olleet suosikkejani. Huomenna aion kokeilla appelsiinilla maustettua kurpitsahilloa, siis tekemistä. Resepti on vielä mietinnässä, onko ohjeita?
Kommentit (18)
Kurpitsasta saa mahtavia säilykkeitä kun maustaa ne oikein. Itse kurpitsa on mautonta p**kaa.
Kesäkupitsan voi päällystää kinkulla, pekonilla ja juustolla ja tadaa, siitä tulee aivan syötävää.
Ei ota tuulta purjeisiin? Olkaa sit rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
.
Minkä kanssa tota syödään? En ole ikinä kuullutkaan. Erikoinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön viilin ja jugurtin kanssa. Todella hyvää myös esim täytekakun täytteisiin. Tai muihin jälkiruokajuttuihin.
Erikoinen yhdistelmä? No varmasti jos ei ole ikinä kokeillut mitään.
Vierailija kirjoitti:
En pysty syömään mitään kurpitsasäilykettä. Syystä että lapsena söin äidin tekemää. Tuskin minua pakotettiin syömään mutta kuitenkin on jäänyt kammo kurpitsasäilykkeisiin.
Muuten syön kyllä kurpitsaa/kesäkurpitsaa. Oma kasvattamia siis.
Olen tehnyt myös hilloa keltaisesta kesäkurpitsasta ja sitruunasta. Tuli oikein hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Kurpitsasta saa mahtavia säilykkeitä kun maustaa ne oikein. Itse kurpitsa on mautonta p**kaa.
Kurpitsa ei todellakaan ole mautonta. Sinun makuaistisi ei vaan ole täysin kehittynyt.
Lihamureke uunissa ja kävin tuikkaamassa eukolle siementä pesään. Pian ruokailu ja jäliruuaksi nussimme lisää!
Voiko käyttää amerikassa suosittuun kurpitsapiirakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurpitsa ei todellakaan ole mautonta. Sinun makuaistisi ei vaan ole täysin kehittynyt.
Hiihii.
Myskikurpitsa uunissa paahdettuna on hyvä lisuke.
Vierailija kirjoitti:
Voiko käyttää amerikassa suosittuun kurpitsapiirakkaan?
Voi ja sitähän siihen käytetään, mutta amerikkalaiset on tyhmiä ja eivät osaa tehdä ruokaa joten en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Googletin tämän ja taidan kokeilla reseptillä, johon tulee lisäksi pari omenaa. Kaikkea sitä täältä oppii 😄
Aivan upean keltaista tuli.