Kääks! Olen allerginen saamalleni kihlasormukselle
Kääks! Olemme jo paperilla naimissa, kihloja tms. sormuksia ei vaihdettu. Kuitenkin mies päätti jouluaattona ”kosia” ja antoi sormuksen noin 6 vuoden paperilla naimissa olon jälkeen. Sormus tuottaa minulle ihottumaa, lisäksi se on väärän kokoinen, ulkonäöltään sormus näyttää huonolaatuiselta ja se ei vain yksinkertaisesti istu minulle. En ”kosimistilanteessa” sormuksesta kieltäytynyt rauhan säilyttämisen vuoksi, olihan se kuitenkin jouluaatto.. Yritin seuraavana päivänä puhua asiasta kun allergisuus selvisi ja hyvin diplomaattisesti ehdotin sormuksen vaihtamista. Hänen egollehan tämä on aikamoinen takaisku. sormusta hän ei ole takaisin vielä kauppaan vienyt, en tiedä tuleeko viemäänkään. Palautanko sormuksen itse ja valitsen mieluisan? onkohan kenellekään käynyt samanlaista? Onko kukaan palauttanut saamaansa sormusta? Miten tilanne lopulta ratkesi? Taidan eniten olla hämmentynyt, että monen vuoden yhdessäoloajan jälkeen hän ei tiedä mistä pidän. En ole tuppisuu, kerron toiveeni, mielipiteeni sekä puhun ja pussaan , mutta en ole myöskään justiina joka pitää toista tossun alla ... Mainitsen vielä, en tiedä onko relevanttia infoa, mutta en oleta hänen maksavan kaikkea, panostan myös laadukkaisiin lahjoihin hänelle, esim. Playstation, uusin iPhone, lomamatkoja, ravintoloissa tarjoan jne. eli ei aina halvinta, mutta ei pröystäilyä myöskään, tasavertaista tulotason mukaista elämistä.
Kommentit (25)
Jos mies osti sormuksen netistä, voi olla tullut huijatuksi. Sano että voit viedä arvioitavaksi kultasepänliikkeeseen, jotta voi palauttaa sen ja vaatia rahat takaisin, jos ei olekaan kultaa.
Ostin itse netistä oman kihlasormukseni ja varmuuden vuoksi vein kultasepälle tarkistettavaksi, että oli aito, eikä myyjä huijannut minua.
Tosin veikkaan miehesi tietävän hyvin, ettei sormus ole aito, eikä suostu arviointiin. Kannattaa miettiä, sitoutuuko mieheen, joka on tuollaisessa asiassa epärehellinen, mitähän kaikkea muuta hän salaa sinulta.
Siis olet "paperilla naimisissa"? Ja sitten nyt 6 v jälkeen mies kosi ja antoi liian ison rihkamasormuksen, jota haluaa sinun käyttävän, vaikka saat siitä allergiaa?
Omituisin aloitus ikinä. Onko kyseessä joku oleskelu 🌍luv@n takia solmittu avioliitto, vai miten tuo on edes mahdollista? Ja sinä olet koko ajan ostellut miehelle kalliita lahjojakin.
Kertakaikkisen hämärää. Kuulostat jopa vähän epätoivoiselta ja kynnysmatolta, toivottavasti olet tehnyt pitävän avioehdon.
Minulle tuli ihottumaa valkokullasta. Mieheni ei siitä suuttunut. Hän vei sormuksen takaisin kultasepälle, joka käsitteli pinnan jollakin. Sen jälkeen ei ole tullut ihottumaa.
Outo mies jos hermostuu allergisesta reaktiosta. Se on aika yleistä metallien kanssa.
Mitä se tarkoittaa, että olette paperilla naimisissa? Miten on mahdollista, että mies kosi vasta nyt, jos olette naimisissakin?
Lakkausta ei saa tehdä missään nimessä. Olen kysynyt tätä lääkäriltä ja hän sanoi, että todennäköisesti tuloksena on vielä pahemmat allergiset reaktiot, kun iho alkaa reagoimaan kynsilakan kemikaaleihin.
T pahasti nikkeliallerginen