Sukulaisten merkkipäivien muistaminen
Spin offina toisesta ketjusta:
Miten teillä hoidetaan sukulaisten ja läheisten ystävien ja heidän lastensa muistaminen merkkipäivinä tai esim, jouluna (joulukortit, joululahjat)?
Huolehtivatko molemmat omat sukulaisensa ja heidän lapsensa? Huolehtiiko nainen molempien sukulaisten muistamisesta? Huolehtiiko mies molempien sukulaisten muistamisesta?
Kommentit (5)
Minä tiedän ilman Facebookia kavereiden erot ja suhteet siitä, tuleeko niiltä joulukorttia vai ei. Yksikään kaveri ei niitä yksinään lähetä, mutta uudet naisystävät lähettävät. Kortti on kirjoitettu naisen käsialalla, johon kaveri on raapaissut nimmarinsa.
Minä sain anopilta joululahjaksi lehtitilauksen (kälyn joululahja) kylkiäisenä tulleen ilmaiskalenterin johon oli merkitty anopin ja apen ja kälyjen kaikkien yhteensä appivanhempien 15 sisaruksen ja näiden jälkeläisten yms kaikki merkkipäivät toista nimeä myöten.
Ilmeisesti heidän mielestään minun pitäisi huoelhtia.
Mies ei muista omiaan kuin silloin kun kutsutaan rippijuhliin tai ylppäreihin.
Joulukortit kirjoitin myös miehen suvulle 15v sitten saamani listan mukaan, mutta viime vuosina olen lähettänyt enää 2 kortta: lapsen papalle ja omalle taaperoikäiselle sukulaistytölle jolle en osta joululahjaa (välimatka ja vanhempansa on varakkaita).
Veljelle lähtee syntymäivänä tekstari ja samanlaisen saan takaisin. Omat vanhemmat kuolleet ja muu suku etäistä.
Isommalle veljentytölle laitan joulu- ja synttärilahjan, asuu pienituloisen äitinsä kanssa tässä lähellä, eikä veljeni oikein ole hoitanut omaa osuuttaan.
Aikuisia ei lahjota, paitsi jos kutsutaan juhlimaan pyöreitä vuosia... Silloinkin joku pikku muistaminen vain, kukaan ei tarvitse mitään ja usein pyytävätkin ettei lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain anopilta joululahjaksi lehtitilauksen (kälyn joululahja) kylkiäisenä tulleen ilmaiskalenterin johon oli merkitty anopin ja apen ja kälyjen kaikkien yhteensä appivanhempien 15 sisaruksen ja näiden jälkeläisten yms kaikki merkkipäivät toista nimeä myöten.
Ilmeisesti heidän mielestään minun pitäisi huoelhtia.
Toivottavasti et tee sitä vain siksi, että sitä odotetaan. Vain, jos se tuottaa itsellesi ioa.
Meillä molemmat hoitavat omansa. En edes tiedä puolison sukulaisten tai lähiystävien merkkipäiviä. Joulukortteja hän ei lähetä, joululahjoja yleensä hankkii läheisimmille. Lähden mukaan aikuisten merkittäviin juhliin (= kun täytetään pyöreitä tai muuten järjestetään juhlat) mutta en lasten syntymäpäiville, ristiäisiin tms.