Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lukenut Raamatun?

Vierailija
04.06.2014 |

Ihan vaan gallup luontoisesti. Nyt siis ei kysytä uskotko. Ainoastaan oletko lukenut Raamatun alusta loppuun?

Itse olen. N. 4 kertaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Jaksoin puoleen väliin ja sitten oli pakko luovuttaa. Mielenkiintoisempaakin luettavaa löytyy.

Vierailija
2/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen lukenut noin 62, 7 % Raamatusta - mutta sitten vastavuoroisesti olen kyllä lukenut niitä vanhoja tuttuja kohtia useammankin kerran. Miksi muuten kysyt? Raamatun lukeminenhan ei ole sama asia kuin Raamatun ottaminen omaksi elämänohjeekseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta katselin kuvat.

Vierailija
4/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut, yritin kerran ja väsähdin kesken. Loputtomia sukuluetteloita ja järjetöntä väkivaltaa. Katkonainen juoni ja koston jumaluuksia. Uskontojen pyhät kirjat ovat usein lukukelvottomia.

Olen lukenut useita muita parintuhannen sivn pituisia moniosaisia teoksia ongelmitta eli ei liittynyt pituuteen.

Vierailija
5/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan kaikkia Vanhan Testamentin kirjoja. Uusi Testamentti kuitenkin aktiivikäytössä.

Vierailija
6/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kyllä, sillä jossain vaiheessa elämääni olin lukenut kaikki lapsuuskotini kirjat..

Vierailija
7/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:43"]En ole. Olen lukenut noin 62, 7 % Raamatusta - mutta sitten vastavuoroisesti olen kyllä lukenut niitä vanhoja tuttuja kohtia useammankin kerran. Miksi muuten kysyt? Raamatun lukeminenhan ei ole sama asia kuin Raamatun ottaminen omaksi elämänohjeekseen...

[/quote] Kysyn mielenkiinnosta, en muusta syystä. Ap.

Vierailija
8/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta Testamentista kannattaa aloittaa ja lukea sitten vasta VT.

Vierailija
9/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:47"]En ole lukenut, yritin kerran ja väsähdin kesken. Loputtomia sukuluetteloita ja järjetöntä väkivaltaa. Katkonainen juoni ja koston jumaluuksia. Uskontojen pyhät kirjat ovat usein lukukelvottomia.

Olen lukenut useita muita parintuhannen sivn pituisia moniosaisia teoksia ongelmitta eli ei liittynyt pituuteen.

[/quote] Seli seli :) Raamattu on tieteellisestikin erittäin kiehtova teos, joka koostuu monista kirjoistas. Kiehtovuutta ei yhtään vähennä, että se on vuosituhansia vanhaa tekstiä.

Vierailija
10/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru Sormusten Herrasta olen lukenut kolme kertaa. Paljon kiehtovampi satukirja.

Vierailija
11/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tässä ketjussa spoilata loppuratkaisun?

Vierailija
12/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ihan mielenkiinnosta. Ne sukuluettelot oli kyllä puuduttavia ;)

Vierailija
13/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen riparia en ollut kertaakaan edes koskenut raamattuun, kotona sellaista ei ollut, enkä riparin jälkeenkään kuin kerran, viime viikolla. en usko jumalaan, mutta pidän tätä silti pikku aukkona yleissivistyksessäni. ainakin se pari sivua, mitä luin oli ihan kiinostavaa, jännä huomata miten monet sanonnat ja ajatukset on raamatusta. voisin ottaa kesäprojektiksi lukea ihan sivistysmielessä vähän lisää ;)

Vierailija
14/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut.

Vierailija
15/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 01:10"]ennen riparia en ollut kertaakaan edes koskenut raamattuun, kotona sellaista ei ollut, enkä riparin jälkeenkään kuin kerran, viime viikolla. en usko jumalaan, mutta pidän tätä silti pikku aukkona yleissivistyksessäni. ainakin se pari sivua, mitä luin oli ihan kiinostavaa, jännä huomata miten monet sanonnat ja ajatukset on raamatusta. voisin ottaa kesäprojektiksi lukea ihan sivistysmielessä vähän lisää ;)

[/quote] Nykyihminen ei tiedäkään miten paljon hän siteeraa Raamattua nimenomaan sanonnoissa, laeissa ja tavoissa. Ja vastaus on: olen lukenut.

Vierailija
16/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 01:06"]

Taru Sormusten Herrasta olen lukenut kolme kertaa. Paljon kiehtovampi satukirja.

[/quote]

Samoin tuon lukenut varmaan yli 5 kertaa. Raamattu rinnastuu helppolukuisuudeltaan Tolkienin Silmarilioniin, joka sekin jäi minulta kesken.

Vanhan Testamentin 1. Mooseksien kirjasta löytyy muuten Robert Crumbin kuvitettu sarjakuvaversio. Suosittelen, jos pidätte Crumbin piirrostyylistä.

https://www.google.fi/search?q=crumb+genesis&hs=kiy&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=np&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&biw=1414&bih=842

Vierailija
17/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, ainoastaan ne sukuluettelot vaan selannut läpi. Ei keskittymiskyky riittänyt :) Mielenkiintoinen kokemus, itse kun en uskossa ole. 

Vierailija
18/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kerran

Vierailija
19/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 01:07"]

Saako tässä ketjussa spoilata loppuratkaisun?

[/quote]

Kyllä saa, ja se spoilataan sillä, että kerrotaan Jumalan Pojan Jeesuksen kuolleen ristillä, ja sitten palaavan maailman lopussa lopettamaan sodat, perustamaan rauhan valtakunnan, ja heittämään uskosta osattomat helvetin tulijärveen. Ap.

Vierailija
20/24 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran läpi joskus riparin jälkeen utieliaisuudesta, mutta ne jutut järkytti ja meni niin yli rajojen joissain kohti että se olikin viimeinen niitti mun ateismin vahvistumiseen ja kirkosta eroamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan