Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä nainen, mistä ostat vaatteesi?

Vierailija
30.12.2020 |

Ostatteko jostain pitkille ihmisille erikoistuneesta liikkeestä? Tilaatteko netistä? Mä olen niiiin kyllästynyt huonosti istuviin vaatteisiin, liian lyhyisiin hihoihin ja lahkeisiin, vyötäröön joka nousee liian korkealle yms. Just siivosin vaatekaapista kierrätykseen kaikki käyttämättä jääneet vaatteet ja vannoin etten enää tuhlaa senttiäkään mihinkään "ihaniin ja kaunisiin" vaatteisiin perusliikkeistä, kun ei ne vaan sovi. Pukukopissa sitä vielä uskottelee itselleen, että kyllä tälle miniminimekolle (normaali lyhyt mekko siis minulla minimaalinen) vielä tulee käyttöä, tai ettei tän paida hihat nyt NIIN lyhyet muka ole.
Enkä ole edes mikään megapitkä, vaan 181cm, mutta kauppojen vaatteet on mitoitettu keskimäärin paljon pienemmille naisille.
Olen jo 30, nyt riittää niidem epäistuvien kolttujen käyttö! Mutta mistä mä saan parempaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse pitkä, mutta Asos-nettikaupassa on omat mallistot pitkille, lyhyille ja kurvikkaille.

Vierailija
2/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ihan tavallisista kaupoista. Stockalta esim. tunikoita, jotta paita on tarpeeksi pitkä. Ja farkkujahan löytyy tuumakokoisina. Ei ole ollut ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa asuessa oli helpompaa, siellä liikeis oli monesti erilliset pitkille tarkoitetut osastot.

Mac's muistaakseni on merkki, jolta löytyy pitkälle+hoikalle sopivia siistimpiä housuja. Farkuissa (Levis ja Diesel ainakin) saa tuumakokoa 27/34, se riittää minulle.

Hameet ja mekot olen tilannut pääsääntöisesti Zalandolta, heillä on tall-mitoituksella tuotteita myynnissä.

Vierailija
4/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando myy usean merkin tall -mallistoja. Helpointa on suodattaa valikoima filtteristä "Lisää kokoja" -> "Pitkä" niin saa kaikki näkyviin.

Gina Tricot käyttää muistaakseni mitoituksessa oletuksena 174 cm pitkää naista. Sieltä löytyy jotain vaatteita, jotka istuu vähän normaalia paremmin pitkille.

EU -standardikoot on mitoitettu noin 166-168 pituisille naisille ja niiden istuvuus heikentyy heti kun pituusero on yli +-6 cm.

T: 178 pitkä

Vierailija
5/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long Tall Sally nettikauppa. Farkut on hankalat, koska niitä haluan sovittaa ja harvassa kaupassa on lahkeita 36'' asti. Ostankin yleensa kahdet jos jostain löydän. FB:ssä on myös pitkien naisten kirppisryhmä, sieltä joskus saattaa bongata jotain kivaa.

N178

Vierailija
6/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma mulle on mekot. Ne on suunniteltu usein 170cm pitkille. Ja olen niin hoikka, että suurempaa kokoakaan ei voi ottaa, yleensä s istuisi parhaiten muttei peitä pyllyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi