Laiskottaa. Koko työpäivä mennyt av:llä roikkuessa.
Töitä olen tehnyt tasan kahden s-postiviestin verran. Lähtisköhän jo kotiin?
Kommentit (19)
Täällä kolmas. Onneksi pian pääsee pois. En ymmärrä, mistä mulle oikein maksetaan.
En ymmärrä miten jaksatte täällä roikkua. Täällähän on nykyisin TODELLA TYLSÄÄ.
Missä sit on säpinää, kun ei täällä?
Assistenttina eräässä isossa yhtiössä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:47"]
Täällä kolmas. Onneksi pian pääsee pois. En ymmärrä, mistä mulle oikein maksetaan.
[/quote]
mistä tällaisia työpaikkoja saa?
Mulla sama juttu. Nyt matkalla kotiin! Yhden paketin vien postiin, pari emailia lähetetty. Yksi tilaus tehty. Yksi asiakas tavattu. Työtehtävät vei ehkä tunnin päivästä.
Mun vanha duuni oli kans tuollainen, töitä max 1h tunti päivässä ja sitten loput 6,5 tuntia av:lla. Siihen oikeasti kyllästyi, siis av:hen että siihen, että ei ole oikeita töitä tehtävänä. Ja olin ison firman kirjanpitäjänä. Töitä oli oikeasti kunnolla vain yksi viikko kuukaudessa eli kuukauden eka viikko. Loput kolme viikkoa meni av:lla.
Eikö teillä ole työtuntiseurantaa?
Miettikää. Nämä samat laiskamadot luulee, että muidenkin työ on ainakin välillä noin kevyttä ja paheksuu esim. opettajia, jotka vetää hikipäässä 6h/pvä opetusta ja sitten suunnittelua ja korjausta 3h/ilta. Enemmänkin usein, ja voi olla vielä vaikka pari tuntia asiakastapaamisia eli palavereja vanhempien kanssa siinä välissä. Ja nyt sitten toimistotätejä (ja -setiä) täällä palstallakin itkuttaa kun opeilla on lomaa ja heillä ei...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:48"]
En ymmärrä miten jaksatte täällä roikkua. Täällähän on nykyisin TODELLA TYLSÄÄ.
[/quote]
Onneksi mulla alkaa äitiysloma kohta. Palstan taso ja viihdyttävyys on laskenut liikaa, mutta ei Hesarin ja Iltasanomienkaan lukemiseen saa kulumaan kovin montaa tuntia päivästä.
Saisin loppuviikon hommat hoidettua varmaan parissa tunnissa, mutta täytyy nyt säännöstellä muiksikin päiviksi ja tehdä oikein hitaasti, että olisi vielä vikanakin päivänä jotain tekemistä ellei asiakkaita käy / soita.
Työn määrä ei onneksi aina ole tätä luokkaa, talvella on kiirettäkin.
Täällä myös puolet työpäivästä mennyt täällä. Minulla se ei edes johdu töiden vähyydestä vaan paremminkin siitä että sitä on liikaa. :-(
Iskee totaaliuupumus ja motivaation puute. Ja ennen kuin joku huutelee mitään, omaan nilkkaan tämä laiskottelu osuu. Sen minkä nyt tänään jätin tekemättä, pitää sitten huomenna tehdä tiettyyn kellonlyömään mennessä valmiiksi. Kaikki muutkin hommani on sellaisia että ei niitä kukaan muu puolestani tee.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:45"]
[/quote]
On, ja siksihän täällä täytyy roikkuakin vaikkei olisi mitään tekemistä, että tunnit tulee täyteen. Meillä tosin työ on osittain myös päivystysluontoista, joten täytyy istua kuin tatti tässä palvelutiskissä iltamyöhään asti siltä varalta, että joku asiakas tarvitsisi palvelua tai soittaisi. Päivään on kyllä varattu runsaasti tunteja myös muita työtehtäviä varten (joita mulla juuri nyt ei ole).
Mulla on vielä ylimääräisten neuvolakäyntien vuoksi tullut paljon miinustunteja, että täytyy oikein ylitöihin jäädä surffaamaan netissä, että saisin kellokortin saldon nollille.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 17:11"]
[/quote]
On, ja siksihän täällä täytyy roikkuakin vaikkei olisi mitään tekemistä, että tunnit tulee täyteen. Meillä tosin työ on osittain myös päivystysluontoista, joten täytyy istua kuin tatti tässä palvelutiskissä iltamyöhään asti siltä varalta, että joku asiakas tarvitsisi palvelua tai soittaisi. Päivään on kyllä varattu runsaasti tunteja myös muita työtehtäviä varten (joita mulla juuri nyt ei ole).
Mulla on vielä ylimääräisten neuvolakäyntien vuoksi tullut paljon miinustunteja, että täytyy oikein ylitöihin jäädä surffaamaan netissä, että saisin kellokortin saldon nollille.
[/quote]
Siis tarkotin työajan seurantaa - joka ikisessä yksityisessä firmassa se on ollut, eli pitää jokainen tunti merkitä, mitä on tehnyt, tyyli vaihtelee, mutta esim. 1 tunti projketille x ja 2 tuntia projektille y, 2 tuntia hallinnon tehtäviä jne. Mulla on esim. hallinnolle "budjetoitu" 20 % työajasta ja jos menee paljon yli, huono juttu. Projekteille olisi oltava yli puolet, muuten tulee kohta kenkää. Onneksi nyt on ollut projekteille reilusti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:56"]Miettikää. Nämä samat laiskamadot luulee, että muidenkin työ on ainakin välillä noin kevyttä ja paheksuu esim. opettajia, jotka vetää hikipäässä 6h/pvä opetusta ja sitten suunnittelua ja korjausta 3h/ilta. Enemmänkin usein, ja voi olla vielä vaikka pari tuntia asiakastapaamisia eli palavereja vanhempien kanssa siinä välissä. Ja nyt sitten toimistotätejä (ja -setiä) täällä palstallakin itkuttaa kun opeilla on lomaa ja heillä ei...
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
Kaikesta sitä ihmisille palkkaa maksetaankin.
Huhhuh, elän kai jonkinlaisessa kuplassa. Itselläni huominen työpäivä vartin tarkkuudella aikataulutettu ja silti kiireellisiä juttuja tulee päivän aikana niin, että alustava suunnitelma ei pidä. Yhdeksän tunnin jälkeen tuntuu että juurihan töihin tulon.
No, en ole stressaaja luonteeltani, ja kotiin mennessä työasiat unohtuu. Olen pitänyt työtäni erittäin helppona ja rentona, mutta nähtävästi jotkut pystyvät ottamaan vieläkin rennommin...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 17:18"]
[/quote]
[/quote]
Siis tarkotin työajan seurantaa - joka ikisessä yksityisessä firmassa se on ollut, eli pitää jokainen tunti merkitä, mitä on tehnyt, tyyli vaihtelee, mutta esim. 1 tunti projketille x ja 2 tuntia projektille y, 2 tuntia hallinnon tehtäviä jne. Mulla on esim. hallinnolle "budjetoitu" 20 % työajasta ja jos menee paljon yli, huono juttu. Projekteille olisi oltava yli puolet, muuten tulee kohta kenkää. Onneksi nyt on ollut projekteille reilusti.
[/quote]
Edellisessä työpaikassa oli tuollainen. Sielläkin oli kesällä erittäin hiljaista. Täyteltiin nuo prosentit sen mukaan että kuukauden kokonaisummassa ne vastasivat haluttuja budjetoituja osuuksia. Eli jos mulle maksettiin 50% palkasta tietylle projektille mutta maanantaina olin tehnyt vain tunnin tuota projektia, niin sitten seuraaville päiville piti laittaa tunteja sille enemmän, että ne menee loppusummissa "oikein" eikä tule valitusta. Ei niillä yleensä ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä siellä oli oikeasti tehty, typerää työajan tuhlaamista koko systeemi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 17:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Edellisessä työpaikassa oli tuollainen. Sielläkin oli kesällä erittäin hiljaista. Täyteltiin nuo prosentit sen mukaan että kuukauden kokonaisummassa ne vastasivat haluttuja budjetoituja osuuksia. Eli jos mulle maksettiin 50% palkasta tietylle projektille mutta maanantaina olin tehnyt vain tunnin tuota projektia, niin sitten seuraaville päiville piti laittaa tunteja sille enemmän, että ne menee loppusummissa "oikein" eikä tule valitusta. Ei niillä yleensä ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä siellä oli oikeasti tehty, typerää työajan tuhlaamista koko systeemi.
[/quote]
Meillä tehdään laskutus tehtyjen työtuntien perusteella. Ei sitä voi hatusta vetää.
minä myös! ollaankohan samassa toimistossa?? :D