Huutonetin vaativat myyjät
Eräällä olisi hyvä tuote myynnissä, mutta en osta, sillä esittelytekstissä on töykeä ukaasi:
HUOM!
- Toimitus 2.luokassa kirjeenä tai pakettina suorituksen näkyessä tilillä.
- Odotan suoritusta 5 vrk:n kuluessa huudon päättymisesta ellei muuta sovita.
- Meklarin viestissä tilitiedot.
- Odotan hyvää yhteydenpitoa mm. maksun ilmoittamisesta ja mahdollisesta maksuajan sopimisesta.
- Postikulut on katsottu aika tarkkaan, (punnitus ja hinnoittelu postin voimassaolevan hinnaston mukaan) en palauta enkä myöskään pyydä lisää.
- En vastaa postin mokista.
Maksan kyllä heti mutta en ryhdy kirjeenvaihtoon, ilmoitan yhden kerran maksaneeni.
Kommentit (27)
Toi ap:n kopioima viesti voisi olla melkein suoraan omista huutis ilmoituksistani. Mulla on selkeät ohjeet, koska vituttaa suuresti ostajat, jotka näistä ohjeista huolimatta alkaa huudon voitettuaan kysellä, että voisiko maksaa vaikka kahden tai kolmen viikon päästä tai odottavat ensin monta päivää, sitten kyselevät, että lähettäisitkö sen tilinumerosi (daa, se on siinä vakioviestissä mukana ja tieto tästä lukee ilmoituksessa). Kun kerron tilinumeron uudelleen, menee taas monta päivää ennen kuin maksetaan ja yhteensä tämä aika on reilusti yli imoitukseen selvästi laittamani 5vrk. Tai kysellään postikuluja vaikka ne lukee ilmoituksessa. Jos asettamani ohjeet ei kiinnosta, voi suoraan jättää huutamatta. En tarkkaile tiliäni päivittäin eli jos ei vaivaudu lähettämään s.postia, että "maksoin tämän kohteen sieltä pankista", niin ei voi ostaja odottaa nopeaa toimitustakaan.
Itseäni ärsyttää myyntikohteet, joissa huono kuva, ei kuvausta, ei postikuluja. Ja kun yrittää jotain kysellä ennen huutamista, ei saa mitään vastaukseksi tai vastaus on, että en tiedä ennen kuin vien paketin postiin. Kuinka vaikea on vaikka keittiövaa'alla punnita se tavara jo ilmoitusta tehdessään... Sellaisia en sitten huudakaan vaikka kuinka kiinnostaisi.
Itse huudan vain selvästi ohjeistettuja, kuvailtuja ja postikulut sisältäviä kohteita. Maksan heti ja ilmoitan heti maksusta. Yleensä tällaisten ilmoitusten myyjätkin osaavat hoitaa hommansa tehokkaasti.
Huutajissa on varmaan kaikenlaista säätäjää, joten jämptit käytännöt, kuten ap:n postauksessa luetellaan, on tarpeen.
Minulla on käytössä vakioviesti, joka lähettää maksutiedot ja terveiset heti kun kohde on sulkeutunut. Eli ohjeita ja kiitokset kaupoista jo etukäteen. Jos olen ostajana, laitan heti maksun menemään ja viestin myyjälle että maksettu. Ihan turhaa lähettää mitään kuittikopioita, niihin ei kannata kenenkään luottaa kun ovat suht helposti väärennettävissä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 07:35"]
Ostajana odotan, että myyjä lähettää tilitietonsa oma-aloitteisesti ja pyytämättä kaupan sulkeuduttua. Onhan älytöntä, että ostajan pitäisi ilmoittaa myyjälle, että hei, huusin juuri tuotteese, lähetätkö tilitietosi ja kerrotko, mitä pitää postikuluineen maksaa.
[/quote]
Minäkin ostan lähestulkoon aina osta heti- kohteita. Ärsyttää suunnattomasti kun saa odotella tilitietoja myyjältä. Nytkin odottelen että myyjä suvaitsisi ilmoittaa tilitietonsa ja saisin tarvitsemani tavaran.
[/quote]
Hulluinta on kun myyjä ei suvaitse edes vastata puhelimeen kun soitan kysyäkseni sitä tilinumeroa jolle voi maksaa.
Minulla on myös kohteen kuvauksessa, että odotan maksua 5 vrk:n kuluessa huudon loppumisesta. Aluksi minulla ei ollut tuollaista aikamäärettä mutta sitten törmäsin pariin ostajaan jolla maksu kesti ja kesti, olivat koko ajan muka maksamassa mutta sain maksun vasta 2 viikon päästä joka on mielestäni aivan liian pitkä aika. Haluan hoitaa kaupat mahdollisimman nopeasti, olin sitten myymässä tai ostamassa, enkä venyttää niitä ihan turhaan. Jos ei halua maksaa 5 vrk:n kuluessa niin voi ostaa joltain toiselta.
Minä laitan huudon loputtua ostajalle maksutiedot ja pyydän heitä myös ilmoittamaan kun ovat maksaneet. Ihan sen takia, että en kyttää tiliäni koko ajan ja jotkut maksavat niin, että rahat on tililläni 10 min kuluttua mailistani, jotkut maksavat 5 vrk kuluttua. Mitä nopeammin saan maksun ja tiedon siitä, sitä nopeammin paketti lähtee postiin. Jos saan maksun ennen klo 19, toimitan paketin eteenpäin saman päivän aikana.
Ihan normaaleja toiveita nuo minusta ovat?
Minä maksan heti huudon päätyttyä ja odotan tuotetta. ei helvetti tosiaan ole minun tehtävä ilmoitella maksuistani myyjä saa ihan itse tarkkailla raha liikennettään
No eihän tossa mitään muuta pyydetäkään. Lukeehan siinä ihan selvästi että odottaa tietoa kun maksanut, jos jotain ehdoista poikkeavaa niin sitten sovitaan erikseen. Ihan ymmärrettävä ja simppeli teksti.
Hah, jotenkin säälittää nuo joilla ei elämässä ole mitään muuta valtaa niin pitää sitten yrittää olla the boss edes jossain, kuten huuto.netissä :D joo, hyvää yhteydenpitoa voi aina toki odottaa, muttei ostajalla kyllä oikeasti ole muita velvollisuuksia kuin kertoa osoite ja maksaa tuote...
HUOM! Huutomerkillä ei ole kohteliasta.
Jos kuulemma odottaa maksua 5 pv ja postittaa, kun summa näkyy tilillä, niin pitääkö siitä maksusta vielä erikseen ilmoitella, jos maksaa heti. Sen sijaan olisi hyvä, jos myyjä ilmoittaisi lähettäneensä paketin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:05"]Minä maksan heti huudon päätyttyä ja odotan tuotetta. ei helvetti tosiaan ole minun tehtävä ilmoitella maksuistani myyjä saa ihan itse tarkkailla raha liikennettään
[/quote]
minä ainakin myyjänä pistän postiin heti kun ostaja ilmoittaa maksaneensa (ellei paljon negaa). Mut jos sä mieluummin odotat kauemmin, niin ihan sama mulle.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:05"]Minä maksan heti huudon päätyttyä ja odotan tuotetta. ei helvetti tosiaan ole minun tehtävä ilmoitella maksuistani myyjä saa ihan itse tarkkailla raha liikennettään
[/quote]
minä ainakin myyjänä pistän postiin heti kun ostaja ilmoittaa maksaneensa (ellei paljon negaa). Mut jos sä mieluummin odotat kauemmin, niin ihan sama mulle.
[/quote]
Minua ei ostajana kiinnosta.
Vierailija 02.06.2014 klo 23:05
Minä maksan heti huudon päätyttyä ja odotan tuotetta. ei helvetti tosiaan ole minun tehtävä ilmoitella maksuistani myyjä saa ihan itse tarkkailla raha liikennettään
Minä ostajana maksan aina välittömästi ja lähetän myös heti kuitin myyjälle sähköpostitse. Kertaakaan kuitin lähetys ei ole saanut ketään edes toteamaan, että kas, maksoit jo vaan odottelen siinä päiviä kunnes summa "näkyy" tilillä ja taas viikon, kunnes tuote ehkä tulee. No ihan sama, kyseenalaista hupiahan tuo ostelu minulle ainakin vain on. En myöskään juuri viitsi huudella päiväkausia vaan ostan osta heti -hinnoilla tai tulen loppukirin aikaan korjaamaan potin.
Myyjänä minäkin toivon, että asiakas ilmoittaa maksaneensa ja mielellään kertoo, jos tulee eri pankista. Joskus siinä menee 1-2 pv ennen kuin näkyy tilillä, jos ei ole sama pankki. En todellakaan kyttää tiliäni joka päivä ja postissakin käyn korkeintaan 2 kertaa viikossa, alku- ja loppuviikosta. Postitan samalla kertaa useamman paketin, jos on useampi kirppisasiakas, joiden maksut ehtii näkyä tilillä postipäivään mennessä. Pakettien postitus on kuitenkin sellainen tehtävä, joka minun täytyy ohjelmoida kalenteriini ja päiväohjelmaani erikseen.
Huutis onkin sellainen hiekkalaatikko. Osaan kyllä kuvitella nää peruspalstamammat ostoksilla. "Maksan 26. päivä, ok?"
Mitähän kävisi, jos ebayssa joku sanoisi "postitan huomenna"..?
Ostajana odotan, että myyjä lähettää tilitietonsa oma-aloitteisesti ja pyytämättä kaupan sulkeuduttua. Onhan älytöntä, että ostajan pitäisi ilmoittaa myyjälle, että hei, huusin juuri tuotteese, lähetätkö tilitietosi ja kerrotko, mitä pitää postikuluineen maksaa.
Noihan oli selkeät säännöt molemmille osapuolille! Itseäni ketuttaa välillä myydä siellä, kun joku urpo huutaa kohteen, muttei vastaa viesteihin saati maksa, että voisi postittaa.
Minusta taas on hyvä ilmoittaa milloin on maksanut niin tiedän postittaa nopeammin.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 07:35"]
[/quote]
Minäkin ostan lähestulkoon aina osta heti- kohteita. Ärsyttää suunnattomasti kun saa odotella tilitietoja myyjältä. Nytkin odottelen että myyjä suvaitsisi ilmoittaa tilitietonsa ja saisin tarvitsemani tavaran.
Se vielä, että minusta myyjän pitää antaa palaute ensimmäisenä. Hän lähettää paketin ja on osansa tehnyt.