Miksi olen näin väsynyt koko ajan??? apua
On jo pitkään ollut tosi väsynyt ja nuutunut olo, tuntuu ettei jaksa päivisin tehdä mitään ja joku kaupassa käyntikin tuntuu välillä ihan ylitsepääsemättömältä. Teen iltatyötä, pääsen töistä viimeistään 24 pois. Siitä toki menee useampi tunti, että nukahdan ja herään puolen päivän aikoihin, eli päivärytmi hieman erilainen kuin ''normaaleilla ihmisillä''. Aamulla heräilen vähän väliä ja joskus öisin saatan herätä ja huomata, että olen hiestä märkä. Mitä tässä pitäisi tehdä tai tuleeko mieleen mitä tämä voisi olla? voiko olla jostain sairaudesta tms kyse vai tekeekö vain tuo vuorotyö ja erilainen päivärytmi tämän olon?
Kommentit (9)
Syötkö terveellisesti? Saat vitamiineja ja hivenaineita? Ateriarytmi on kohdallaan?
Nukutko liikaa? Tai liian vähän..?
Mites hemoglobiini, onko alhainen?
vaihdevuorudet?
Mites kilpirauhasarvot, ovatko ok?
Syöminen nyt on mitä on eli tuskinpa terveelliseksi voi sanoa. Ateriarytmi on pielessä sen takia, että töissä joudun olemaan 4-8 h päiviä syömättä. Syömään saa mennä 7-8 tunnin vuoroissa JOS ehtii. Nukun ehkä keskimäärin 8h, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Vaihdevuosia tuskin alle 30 vuotiaana minulla on ;) Hemoglobiinia tai muitakaan veriarvoja ei ole kyllä pariin vuoteen katsottu. Tuota kilpirauhasjuttua mietin, onko sen testaaminen ihan perus verikoe vai kuinka toimii?
Verikokeisiin! :)
Ja lääkärille. Ei sitä muuten voi tietää.