Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahattomasti lapseton linjoilla hetken. Kysyttävää?

Vierailija
02.06.2014 |

Taustatietoja: Olen nainen, 24v, mies 30v. E-pillerit ollut pois nyt 4 vuotta.

Minulla endometrioosi, miehestä ei löydetty vikaa muuta kun kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Hoitoja tehty 3xiui, 2xivf josta yhteensä 4 pas:sia, yksi icsi josta 3 pas:sia ja neljänteen toivottavasti menossa.. adoptiosuunnitelmiakin on.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit lapsen? Millä tavalla ajattelet lapsen parantavan elämääsi?

Vierailija
2/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:38"]

Miksi haluaisit lapsen? Millä tavalla ajattelet lapsen parantavan elämääsi?

[/quote]

Olen vaan aina halunnut. Lapsi ei varmasti "paranna elämää" vaan se elämänhalu pitää löytää muualta, kuin lasten kautta. Mutta se on aina ollut minulle suuri toive saada olla äiti tavalla jota en osaa selittää. Olen myös halunnut aina lapset suht nuorena. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko julkisella vai yksityisellä hoidossa?

Vierailija
4/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:41"]

Oletteko julkisella vai yksityisellä hoidossa?

[/quote]

Julkisella, Taysissa tällä hetkellä. ap.

Vierailija
5/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan aina halunnut. Lapsi ei varmasti "paranna elämää" vaan se elämänhalu pitää löytää muualta, kuin lasten kautta. Mutta se on aina ollut minulle suuri toive saada olla äiti tavalla jota en osaa selittää. Olen myös halunnut aina lapset suht nuorena. ap.

[/quote]

Mutta kai sinä nyt uskot, että lapsi toisi jotakin hyvää nykytilanteeseen verrattuna? Ei kai kukaan toivo itselleen suurta elämänmuutosta, jos ei uskoisi sen olevan myönteinen.

Mikä äitiydessä on sinusta houkuttelevaa? -2

Vierailija
6/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset aloitukset pistää aina miettimään niitä, jotka hommaa uran, talot ja tekee reissut ensin ja sitten päättää +30v, että nyt lapsi olisi tervetullut. Ei niitä lapsia noin vaan pukatakkaan, kun itsestä siltä tuntuu.

Ap:lle tsemppiä hoitoihin. Toivottavasti saatte perheenlisäystä :)

Vierailija
7/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:45"]

[/quote]

Mutta kai sinä nyt uskot, että lapsi toisi jotakin hyvää nykytilanteeseen verrattuna? Ei kai kukaan toivo itselleen suurta elämänmuutosta, jos ei uskoisi sen olevan myönteinen.

Mikä äitiydessä on sinusta houkuttelevaa? -2

[/quote]

Yksi syy ainakin sellainen että haluaisin vaan yhteisen lapsen rakastamani miehen kanssa ja mies juuri minun kanssani. Yhteisellä en siis tarkoita että biologisesti oma on tärkeintä. Äitiydessä houkuttelee lasten kanssa vietetty aika, nähdä heidän kasvavan, ja saada ehkä joskus lapsenlapsia. ap.

Vierailija
8/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:51"]

Äitiydessä houkuttelee lasten kanssa vietetty aika, nähdä heidän kasvavan, ja saada ehkä joskus lapsenlapsia. ap.

[/quote]

Jos et ajattelisi näin ja nuo asiat olisivat sinusta yhdentekeviä, hankkisitko silti lapsia, koska niin "kuuluu" tehdä? -2

Vierailija
9/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:51"]

Äitiydessä houkuttelee lasten kanssa vietetty aika, nähdä heidän kasvavan, ja saada ehkä joskus lapsenlapsia. ap.

[/quote]

Jos et ajattelisi näin ja nuo asiat olisivat sinusta yhdentekeviä, hankkisitko silti lapsia, koska niin "kuuluu" tehdä? -2

[/quote]

En usko, koska ajattelen omasta mielestä hyvin vähän perinteisesti. En esimerkiksi ikinä ole halunnut omakotitaloa, kesämökkiä, enkä kirkkohäitä. En halua tuollaisia siksi että niihin kuuluisi tähdätä ja niillä saisi leveillä tai osoittaa olevansa samanlainen kuin muut :) ap

Vierailija
10/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että voiko lapsettomuus johtua siitä ettei joidenkin vaan kuulu saada lapsia? Uskotko tavallaan kohtaloon joka määrittää että se on tarkoituksellista jos niitä lapsia ei tule?

Vierailija
11/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 12:02"]

Oletko ajatellut että voiko lapsettomuus johtua siitä ettei joidenkin vaan kuulu saada lapsia? Uskotko tavallaan kohtaloon joka määrittää että se on tarkoituksellista jos niitä lapsia ei tule?

[/quote]

Kyllä tietenkin vuosien aikana tuommoinen on käynyt mielessä, että onko näin vaan tarkoitus mennä. Ja että onko tarkoitettu etten saa lapsia. Minulla kuitenkin on tärkeää kääntää kaikki kortit, kokeilla hoidot ja hakeutua adoptiojonoon. Koen että ne asiat mitä teen ei sodi mitenkään sitä vastaan että jos jossain on tarkoitettu että minun ei ole tarkoitus saada lapsia. Jos niin on tarkoitettu, niin ainakin olen kokeillut kaikki keinot ja mikään ei jää vaivaamaan minua jos jään täysin lapsettomaksi. ap.

Vierailija
12/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:49"]

Tämmöiset aloitukset pistää aina miettimään niitä, jotka hommaa uran, talot ja tekee reissut ensin ja sitten päättää +30v, että nyt lapsi olisi tervetullut. Ei niitä lapsia noin vaan pukatakkaan, kun itsestä siltä tuntuu.

Ap:lle tsemppiä hoitoihin. Toivottavasti saatte perheenlisäystä :)

[/quote]

Voi olla, että joku on ajatellut minusta ja miehessäkin noin, kun olemme "siirtäneet" lastensaamista pidemmälle. Olimme aikoinaan pienituloisia yrittäjiä ja siihen tuloloukkuun ei ollut mitään järkeä hankkia lasta, etenkin kun tiesi, että yrittäjänä ei voinut saada apua/tukea mistään. Jonkun aikaa meni lisäksi sairastellessa. Lopulta piti keksiä jotain muuta ja hankkia uudet työt. Valitettavasti enää emme voi saada lapsia.

Mutta ei kaikilla ole ajatuksena tuo, että ensin eletään itsekkäästi ja matkustellaan jne. (Hyvä kun oli joskus varaa käydä edes risteilyllä...) Sitä vaan halusi ajatella, että lapsen on hyvä tulla sitten, kun on fyysiset, psyykkiset ja taloudelliset seikat suht kohdillaan. Ei täydellistä, mutta niin, että on tarjota lapselle jotain ja jaksaa itsekin elää lapsiarkea.

Ap:lle onnea hoitoihin ja voimia! :)

Vierailija
13/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

=miehestänikin 

13

Vierailija
14/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:32"]

Minusta jotenkin hassuja nuo kysymykset, että miksi haluat lapsen. Siis tietenkin asioita kannattaa vakavasti pohtia ja varmasti moni niin tekeekin, mutta ei se mielestäni riipu siitä, miten helppoa tai vaikeaa se lapsen saanti sitten lopulta on.

[/quote]

Eipä noissa kysymyksissä tuollaista taka-ajatusta ollutkaan. -2

Vierailija
15/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 13:32"]

Minusta jotenkin hassuja nuo kysymykset, että miksi haluat lapsen. Siis tietenkin asioita kannattaa vakavasti pohtia ja varmasti moni niin tekeekin, mutta ei se mielestäni riipu siitä, miten helppoa tai vaikeaa se lapsen saanti sitten lopulta on.

[/quote]

Eipä noissa kysymyksissä tuollaista taka-ajatusta ollutkaan. -2

Vierailija
16/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jotenkin hassuja nuo kysymykset, että miksi haluat lapsen. Siis tietenkin asioita kannattaa vakavasti pohtia ja varmasti moni niin tekeekin, mutta ei se mielestäni riipu siitä, miten helppoa tai vaikeaa se lapsen saanti sitten lopulta on. Tuo kyseenalaistaminenhan antaa olettaa, että vain ne, joille lapsia helposti tulee, saisivat niitä haluta. Toki on ihan järkevää miettiä omia resursseja, niin taloudellisia kuin henkisiäkin, siinä vaiheessa kun täytyy tehdä päätöksiä hoidoista, adoptiosta ym, mutta siinä on kysymys enemmän käytännön asioista. 

Sama juttu tuon kohtalonuskon kanssa, suurin osa ihmisistä ymmärtänee sen, että ei ole olemassa mitään suurempaa suunnitelmaa päämme menoksi vaan elämä on sattumien summa ja joskus luontoa voi vähän auttaakin (kysymyshän voi olla todella pienestä fyysisestä "vajavuudesta" joka ei mitenkään vaikuta sikiön terveyteen tms.)

Ap:lle lähettäisin tsemppejä! Meillä on sama tilanne, tosin ollaan jo vähän vanhempia, 30+, joten varmasti jonkun mielestä tämä on ihan ansaittua. Kysymys ei ole kuitenkaan mistään viivyttelystä, vaan tapasimme toisemme vasta näin kypsemmällä iällä. Hoidot ovat meilläkin pian edessä, jos ei nyt luomuplussaa ennen sitä tule mutta pari vuotta on jo yritetty joten mahdollisuudet alkavat olla aika pienet. Toivottavasti saamme molemmat vielä perheenlisäystä!