Yksi pyörätuolissa istuva henkilö, jolle lahjoitin jouluapua, haukkui minut
Tämän ihmisen henk.koht. avustaja oli jossain omissa menoissaan 2vrk, minkä ajan minä huolehdin tästä henkilöstä.
Vein hänelle kassillisen jouluruokia, jotka olivat vääriä. Kinkkua ei syönyt, olisi pitänyt olla kalkkunaa. Perunalaatikko oli vääränlaista kun oli valmista. Marinoitu valkosipuli haisi purkin läpi niin että hän halusi heittää purkin ikkunasta ulos. Hänen joulutähteensä (kukka) oli kasvanut hometta ja sekin oli minun vikani.
Hönki muka korostetusti ilmaa kukan lähellä, kuinka ei saa tässä henkeä.
En enää ihmettele miksi jouluapua ei ihan tuosta noin vaan anneta ja kiitos ei enää ikinä. Lähtiessäni sanoin naapurille, että minä en sitten enää tule, mummulla on ruokaa jääkaapissa alahyllyllä ja siitä saa, vettä ja maitoa myös. Pöydällä myös muovinen vesikannu ja mukeja jos ei jostain syystä saa jääkaapista niitä.
Ehkä autan jatkossa vaikka niukalla budjetilla eläviä opiskelijoita mieluummin.
Kommentit (11)
Miten se pyörätuoli liittyi mihinkään?
mikset kysynyt mitä hän haluaa syödä, höh!
Ja sinä ap luulet, ettei opiskelijoissa voisi olla marisijoita'?
Omituisia auttajia , kun ei osata kysyä millaista jouluruokaa henkilö toivoo ???Kaiketi avustettava itse maksoi ruokansa ,ei ole itsestäänselvyys , että olisi linkkuveitsen lailla nöyrä ja kiitollinen.Katkeruus paistaa jutussasi ja osaamattomuus , ottaa ihminen ihmisenä.Aloita muutos itsestäsi ja asenteestasi !
Pyörätuolissa on usein kauheita kitisijöitä.
Tämähän on selvä provo.. mutta yleisesti ottaen ihmistyypin, joka vaatii autettavalta jotain nöyrää ja ylitsevuotavaa kiitollisuutta, ei varmaan kannata ikinä auttaa ketään. Eikä myöskään sellaisen, jonka on pakko saada se auttamisensa kerrottua laajalle yleisölle. Älä auta, jollet pidä autettavaa tasa-arvoisena ihmisenä, jonka ei tarvitse katsoa sinua ylöspäin. Toivottavasti Suomesta ei ikinä (enää) tule hyväntekeväisyys-yhteiskuntaa, jossa parempi väki "hurskaasti" auttaa vähäosaisia.
En kanssa käsitä näitä kiukuttelijoita. Vanhat ihmiset yleensä purkavat pahaa oloaan tällä tavoin. Olen itsekin saanut tällaista kohtelua joskus. Ikävää ja surullista.
Olisit työntänyt sen pyörätuoleineen johonkin pöpelikköön.
Varmaan moni ei tuosta syystä lähde auttamaan. Ajattelee, ettei osaa kuitenkaan. Onhan se vaikea auttaa ihmistä, jota ei tunne.
Viillä renkaat, niin on ihan oikea syy valittaa.
ai taasko olit avustamassa. 0/5