En ymmärräneuleohjetta
Teen Suuri Käsityö-lehden 1/2020 ohjetta nro 36 eli helppoa villapaitaa vauvalle. Helppo ohje kyseessä,mutta mitähän hittoa tämä tarkoittaa (neulon 88 silmukalla takakappaletta): " kavenna molemmissa reunoissa joka 7. krs 7x1 s. =74 silmukkaa." Eli, minulla on 88 silmukkaa ja sittenkö pitäis kaventaa 7 silmukkaa kerralla molemmissa reunoissa 7 kierroksen välein. Ei mene järkeen. Korkeutta pitäis tulla 17 cm.
Kommentit (8)
Minä tulkitsen niin, että yksi silmukka joka seitsemännessä kerroksessa ja tämä toistetaan seitsemän kertaa.
Kavennat yhden kerran, sitten neulot 7 kerrosta, kavennat kerran, neulot 7 kerrosta ja niin edelleen, kunnes jäljellö on 74 silmukkaa. Et siis tee äkkipysäystä vaan kaventelet hiljalleen. :)
Eikun kavennat yhden silmukan joka 7 kerros, yhteensä 7 molemmissa reunoiossa. Tarkista myös käsialasi, jos olet kokematon, sillä jotkut tekevät tiukempaa ja jotkut löysempää kuin mitä ohjeissa sanotaan. Mittanauha kehiin!
Ei vaan yksi silmukka joka 7 kerros 7 kertaa.
Aina jos on ohjeissa tuollainen 7 x 1 s, se tarkoittaa että aina kerrallaan kavennetaan vain 1 silmukka. Tämä kavennus tehdään 7 kertaa, kuten tuossa on mainittu. Lisäksi kavennus tehdään joka 7. kerros, eli ensimmäisen kavennuskerroksen jälkeen neulot 6 kerrosta ilman kavennuksia ja seitsemännellä kerroksella uusi kavennus. Ei siis kavennus - 7 krs .- kavennus kuten edellä oli neuvottu (siinä tulisi kavennukset joka kahdeksannella kerroksella).
Vierailija kirjoitti:
Enymmärräotsikkoa
Etkäteeikinä itse virheitä
Vierailija kirjoitti:
Aina jos on ohjeissa tuollainen 7 x 1 s, se tarkoittaa että aina kerrallaan kavennetaan vain 1 silmukka. Tämä kavennus tehdään 7 kertaa, kuten tuossa on mainittu. Lisäksi kavennus tehdään joka 7. kerros, eli ensimmäisen kavennuskerroksen jälkeen neulot 6 kerrosta ilman kavennuksia ja seitsemännellä kerroksella uusi kavennus. Ei siis kavennus - 7 krs .- kavennus kuten edellä oli neuvottu (siinä tulisi kavennukset joka kahdeksannella kerroksella).
Tässä on järkeä, jotain tällaista myös ounastelin. Kiitos vastauksesta (myös muille)!
Enymmärräotsikkoa