kumma kun lopetin kaljanjuonnin lähes kokonaan joulun alla niin lihoin 7 kg!!
miten tää on mahdollista? ja vatsa on paisunut kuin pallo? eilen join 8 kaljaa ja maha hävisi
Kommentit (15)
Taitaa olla paha ummetus jos noin paljon keräät.
Ota mieluummin magnesiumia iltaisin.
Itsellä ainakin menee kaljasta vatsa sekaisin ja kaikki tulee ripulina pihalle.
Kahdeksan? Aika vähällä onnistuit.
Sulla kyllä taitaa olla jokin muu ongelma, kuin turvotus jos olet vasta joulun alla lopettanut kaljan juonnin.
Ei ihme että keho on sekaisin.
laöjaa juodesssa aamulla on aina sellainen ripulipaska, joka tyhjentää koko suolen, muuten ei ole
ap
Alkoholin välttely ei ainakaan minulla ole koskaan näkynyt painossa.
Aloitko korvaamaan juomisen nautintoa mässäilyyn? Ei silloin tietenkään laihdu
Nesteturvotusta? Alkoholi poistaa nesteitä. Olet syönyt paljon suolaa?
Eli karkeasti sanottuna se on kakit kilon per kalja?
Vierailija kirjoitti:
Nesteturvotusta? Alkoholi poistaa nesteitä. Olet syönyt paljon suolaa?
ainakin hemmetisti lohta, graavilohta ja silliä joulun ajan, ei yhtään kinkkua tai suklaata
Mulla sama! Lopetin kaljan kuukausi sitten (toiveissa pöhötyksen vähentäminen) ja pitäydyin alkoholin suhteen vain punaviinissä. Ja +5kg tullut painoa kuukaudessa. En ole joulumässäilijä, karkkeja ja suklaita en syö ja jouluateriat normaalin ruoka-annoksen kokoisia. Enkä ole korvannut jäänyttä kaljaa lisäämällä viinin määrää. Eli painon nousua ei voi selittää noilla.
Tänään heti aamiaisen jälkeen aloin vetää kaljaa, ja johan alkoi maha toimia. Kaks kertaa käyny jo kakalla ja olo tuntuu heti kevyemmältä ja energisemmältä!
Mulla on aivan sama havainto, kaljanjuonnin lopettaminen kerryttää kiloja, voi olla että hiljalleen tasaantuu.
Kuulostaa kovasti siltä että haet tässä oikeutusta juomisen jatkamiselle, koska se kaljahan pitää sut hoikkana! Sen on pakko olla siis terveellistä.
Aluksi kertyy kiloja koska tulee nestettä kun ei olekaan yhtäkkiä sitä kuivattavaa alkoholia poistamassa niitä nesteitä. Vähentäkää suolan syömistä samalla. Kyllä ne nesteet jossain vaiheessa lähtee pois. Eikä ne nestekilot ole mitenkään haitallisia, ne lähtee kyllä pois jos jatkaa terveellistä ruokavaliota eikä juo sitä kaljaa.
Joillain kalja auttaa ruoan menemään nopeammin läpi.