Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain vauvan, hankin kierukan ja nyt lähtee hiukset päästä!!!

Vierailija
01.06.2014 |

Apua!! Multa oikeasti irtoaa hiuksia aivan järkyttävän paljon, voikohan se liittyä hormonikierukkaan?? Kokemuksia??

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä.

Vierailija
2/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse otan kupariversion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä myös siihen vauvan saamiseen. raskausaikana ei irtoa hiuksia, joten lähtevät sitten rytinällä, kun keho palautuu synnytyksestä.

Jos synnytyksestä on paljon aikaa niin voihan tuo kierukkakin olla syynä.

Veikkaisin kuitenkin tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Se hiustenähtö laantuu

jossian vaiheessa.

Vierailija
4/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on pian puolivuotias, eikä ensimmäinen. Ei esikoisen kanssa lähtenyt tällä tavalla tukkaa, oon pian kalju. Nyyh.

ap

Vierailija
5/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on yleensä noin puolivuotias silloin kun tukkaa lähtee.

Vierailija
6/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 07:56"]

Vauva on pian puolivuotias, eikä ensimmäinen. Ei esikoisen kanssa lähtenyt tällä tavalla tukkaa, oon pian kalju. Nyyh.

ap

[/quote]

Imetätkö? Jos niin, huolehditko riittävästi monipuolisesta ravinnosta? Raskaus ja imetys on raskasta aikaa naisen elimistölle. Itselläni kävi noin ensimmäisen lapsen aikaan. seuraavien lasten kohdalla söin 250 mikroa d- vitamiinia päivässä ja kalkkia (en muista määrää), eikä samanlaista kaljuuntumista esiintynyt.

Vierailija
7/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan mulla sitten hormonikierukka syynä kun hiuksia irtosi taannoin aika runsaasti...? Osui sen laiton jälkeen. Toisaalta mulla oli samaan aikaan ollut jo puoli vuotta menossa kynsisienikuuri, joten luulin sen johtuvan siitä. Ostin sitä hiustenlähtöön tarkoitettua pilleriä hädissäni, en muista nimeä, ruskeassa purkissa ja vähän kalliskin. Siitä kyllä tuntui olevan apua kun pari-kolme purkkia popsin.

Vierailija
8/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä enää.

ap, joka todellakin vaihtaa ehkäisymuotoa kohta. 

Vierailija
9/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaavi 4 kk ja pikkuhiljaa kans alkaa hiustenlähtö. Samoin kävi edellisen lapsen kohdalla. Kampaajani onneksi esikoisen kohdalla varoitti mitä on tulossa. Raskaanaollessa hiusten kasvuvaiheen kesto pitkittyy ja näin ollen hiuksia lähtee sitten kerralla paljon kun ei ole enää raskaana. Ohi menee, älä huoli!

Vierailija
10/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vahinko on tapahtunut jo tällä erää, mutta menetys on väliaikainen. Kyllä sinun hiuksesi kasvavat takaisin yhtä paksuina vaikka kierukan annat olla paikallaan, ainakin minulla kasvoivat. Sitäpaitsi kierukka on matalahormoninen verrattuna muihin hormonaalisiin ehkäisykeinoihin. T: 8

Vierailija
11/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapsiluku täysi niin retuuttakaa mies vasektomiaan niin saatte nautiskella seksistä täysinrinnoin ilman raskauden pelkoa.

Vierailija
12/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähtenyt molemmista lapsista tukkaa. Tokan jälkeen laitatin kierukan ja kyllä hiustenlähtö oli runsaampaa. Pelkäsin minäkin kaljuuntuvani. Mutta ohi se meni ja tukka jäi päähän. :) Nyt kierukka ollut 3 vuotta ja pois en vaihda.

Vierailija
13/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö piimaxia säännöllisesti. Kierukka vaihtoon, sellaseen joka ei aiheuta sitä vaivaa (en muista virallista nimeä), että hiukset harvenee mutta muu karvankasvu pysyy normaalina. Itsellä lähti tukka ja vaihdoin yazin ja zoelyn (yhdistelmäpillereitä) jälkeen microlutoniin (minipilleri). Alko lettikin kasvamaan ja pysymään päässä.

Myös raskauden jälkeinen aika aiheuttaa sulkasadon.

Vierailija
14/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan multa meni suihkuallas aina tukkoon, tukkaa lähti niin paljon.

Mutta se on vaan luonnollista.

Vierailija
15/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus saattaa aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoimintaa. Siis ei raskaus itsessään vaan ravintoaineiden puute elimistössä. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta taas aiheuttaa hiustenlähtöä.. Että tässä voisi olla yksi syy. Mutta turha kai sitä on lähteä analysoimaan. 

Itselläni puhkesi kilpparin vajaatoiminta raskauden jälkeen. Lähti aika paljon tukkaa ja väsymys oli aivan kamalaa. Nyt on vajaatoiminta jäljellä mutta lääkkeillä hoidossa. Plus syön paljon vitamiineja, raakaruokaa, rasvaa ja proteiinia, mieluiten luomuruokaa. Tukka on taas alkanut olla aika vahva. En siis syö pelkkää raakaruokaa, mutta osittain raakaakin.

Vierailija
16/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako ylimääräinen kuparikaan kovin terveellistä olla.

Vierailija
17/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity hormonikierukkaan eikä imetykseen (jos vielä imetät) vaan siihen, että olet ollut raskaana. Raskausaikana hiusten lähteminen vähenee ja raskauden jälkeen nämä putoamistaan odottaneet hiukset putoavat yhtä aikaa.

Et siis ole kaljuuntumassa vaan palaat vain takaisin normaaliin tilanteeseen.

Vierailija
18/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikas.

Vierailija
19/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa liittyä kierukkaan, raskauteen, kilpirauhasen vajaatoimintaan, stressiin...hiustenlähdön syytä voi olla vaikea selvittää. Itselläni oli kolmannen lapseni jälkeen Mirenan hormonikierukka, hiukset lähtivät lapsen ollessa n. puolitoistavuotias. En tarkoita hiusten harvenemista, vaan täysin kaljua päälakea. mitään selvää syytä ei löytynyt, erilaisia mahdollisuuksia vain. Yksi niistä oli hormonikierukka, joka valmistajankin mukaan saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä. Halusin sulkea edes sen mahdollisuuden pois, joten poistatin kierukan. Hiukset alkoivat kasvaa takaisin n. kuukauden sisällä. Mutta: saattoi se olla ihan sattumakin, mahdollisesti hiukset olisivat kasvaneet takaisin joka tapauksessa. Itse olen kuitenkin tyytyväinen ratkaisuuni enkä halua enää kierukkaa.

Toivottavasti saat hiuksesi pian takaisin!

Vierailija
20/20 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 17:32"]Oma vikas.

[/quote]

Ei juma, minkä naurun tää kommentti aiheutti mulla, enkä ees tiedä miksi... :D

Mutta siis hiustenlähtö on normaalia raskauden jälkeen, itelläki tukka harveni ja hiusraja nousi... Pian olis tarkoitus laittaa kierukka, lapsi jo yli 1,5vuotias.

Lisää kasviksia ja hyvää rasvaa ruokaan, syö D-vitamiinia reippaasti (100-200 mg), sinkkiä ja biotiinia. Kyllä se tukka sieltä takas kasvaa ja jos kierukka muuten sopii, niin miksi poistattamaan? :)