Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tätä ks. miestä vaivaa? Ei tajua selkeää sarkasmia/vitsiä

Vierailija
29.12.2020 |

Olen tapaillut jonkin aikaa kolmikymppistä miestä, ihan työssäkäyvä, päältäpäin "normaali" ihminen.

Kuintenkin olen huomannut että joissain tilanteessa hänen aivonsa ikäänkuin menevät pois päältä? Esimerkkejä:

Olen hänen luotaan lähdössä kotiini ja bussi meni nenän edestä. Hän asuu vähän syrjemmässä ja busseja menee harvemmin. Laitoin viestin "Kiva, missasin bussin ja seuraava tulee joskus viikon päästä" Mies soitti minulle paniikissa ja käski tulemaan heti takaisin etten palellu pysäkille, en voi odottaa siinä viikkoa ja nälkäkin varmasti jo tulee, hän maksaa minulle taksin ettei tarvitse viikkoa odottaa. (seuraava bussi olisi mennyt n. 1,5 tunnin päästä)

Olimme syömässä ja tilasin parmesani-pastan. Annoksessa ei maistunut yhtään parmesaani. Pettyneenä mutisin, että ne parmesaanit on mun tuurilla laitettu tuon viereisen ihmisen ruokaan. Mies nousi ylös ja meni KYSYMÄÄN häneltä "Anteeksi, mutta maistuuko siinä sinun ruuassa parmesaani että onko se vahingossa laitettu sinun annokseen" Ja joo, kyllä hävetti ja se vieressä ruokaillut nainenkin katsoi tyyppiä hoo moilasena.

Ja muita vastaavia, mutta ymmärtänette idean. Mistä tällainen voi johtua?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan jotain autismin/asperger-kirjon tyyppiä..

Vierailija
2/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on jalostunut huumorintaju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailetkohan minun työkaveria :D

Vierailija
4/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa autismin kirjon ominaisuuksilta, mutta voiko olla, että miehellä on vain tuollainen outo huumorintaju? 

Vierailija
5/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa autismin kirjon ominaisuuksilta, mutta voiko olla, että miehellä on vain tuollainen outo huumorintaju? 

Tämä mullekin tuli ekana mieleen. Toinen vaihtoehto on että mies on jotenkin kehitysvammainen. Sarkasmi on joillekin vaikea laji, mutta noin toivoton tapaus on kyllä huomattavan poikkeava.

Vierailija
6/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisänä tuli mieleen vielä seuraava. Katsoimme luonani elokuvaa ja meillä oli leffaeväänä mm. sellaisia pieniä keksejä. Mies ojensi kätensä ja sanoi "Annatko mulle pari" annoin hänelle kolme keksiä. Hän selvästi suutahti ja korotti ääntään "Etkö sä kuullut että mä sanoin pari, en kolme" ja heitti sen yhden keksin takaisin kulhoon.

Ap

Vierailija
7/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun eksältä, ei ymmärtänyt TODELLA selkeää sarkasmiakaan, juuri tuollaisia esimerkkiesi kaltaisia tapauksia että itsekin hämmentyy täysin.

Esim. räntää tulee vaakatasossa ja myrskytuuli kun lähden koiran kanssa ulos ja totean erittäin sarkastisesti kuinka ihana ilma onkaan. Saattoi katsoa minua järkyttyneenä, että "niinkö sinun mielestä, minä tykkään enemmän kun aurinko paistaa"....

Ei ollut muutoinkaan kovin nokkela. Äitini esim. kerran sanoi hänelle joulupöydässä että kinkku alkaa tulla kohta jo korvista ulos, taas sama järkyttnyt katse ja monta minuuttia yritti selkeästi yhdistellä piuhoja päässään ennenkuin tajusi.. :D

Jotain autismia/aspergeria veikkaisin.

Vierailija
8/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on yritystä

Vierailija
9/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vetäny sarkasmit next levelille

Vierailija
10/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "ks. mies"?

Vierailija
11/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tänä aamuna, aika tylsä.

Vierailija
12/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on jalostunut huumorintaju.

Tai sitten sitä ei ole ollenkaan, on täysi tosikko.

Vierailija
13/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisänä tuli mieleen vielä seuraava. Katsoimme luonani elokuvaa ja meillä oli leffaeväänä mm. sellaisia pieniä keksejä. Mies ojensi kätensä ja sanoi "Annatko mulle pari" annoin hänelle kolme keksiä. Hän selvästi suutahti ja korotti ääntään "Etkö sä kuullut että mä sanoin pari, en kolme" ja heitti sen yhden keksin takaisin kulhoon.

Ap

No tällaisen tyypin kanssa olisin ainakin koko ajan varpaillani etten sano/tee mitään "väärää" Ahdistuisin kuoliaaksi tuollaisen ihmisen tapailusta.

Vierailija
14/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl vois jatkaa tapailua jos mies ei ymmärrä yhtään sarkasmia. 

Vierailija
15/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mun eksältä, ei ymmärtänyt TODELLA selkeää sarkasmiakaan, juuri tuollaisia esimerkkiesi kaltaisia tapauksia että itsekin hämmentyy täysin.

Esim. räntää tulee vaakatasossa ja myrskytuuli kun lähden koiran kanssa ulos ja totean erittäin sarkastisesti kuinka ihana ilma onkaan. Saattoi katsoa minua järkyttyneenä, että "niinkö sinun mielestä, minä tykkään enemmän kun aurinko paistaa"....

Ei ollut muutoinkaan kovin nokkela. Äitini esim. kerran sanoi hänelle joulupöydässä että kinkku alkaa tulla kohta jo korvista ulos, taas sama järkyttnyt katse ja monta minuuttia yritti selkeästi yhdistellä piuhoja päässään ennenkuin tajusi.. :D

Jotain autismia/aspergeria veikkaisin.

No voisin kuvitella juuri tuollaiset esimerkit tälle tyypille. Nauratti tuo kinkku-juttu :D

Ap

Vierailija
16/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ymmärtää sarkasmia.

Vierailija
17/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi tällainen tapailemani mies -provo.

Opettele mieluummin oikeinkirjoitusta kuin tämän tason provojen suoltamista.

P.S. Lyhenne "ks." ei ole sama kuin "ko.".

.

Vierailija
18/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ajattelunsa näyttää olevan hyvin konkreettista. Hän ei ymmärrä sanoilla leikittelyä. Hänellä saattaa olla joko kielellistä pulmaa tai sitten on tosiaan aspergertyyppistä pulmaa.

Vierailija
19/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten yrittää opettaa sinua vähemmän hienovaraisesti miettimään omia puheitasi.

Vierailija
20/40 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi tällä palstalla, miksi kaikki huutelee tälle provoa? Mikä tässä on sellaista ettei voisi olla totta?

Ihan elävästä elämästä nuo minunkin esimerkit oli :D

T. 7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän