Kroppa ei vaan kestä hoitajan hommia. Mitä tilalle?
Ikääkin jo 41 vuotta. Olen tehnyt lähihoitajan töitä eri paikoissa n. 15 vuoden ajan. Ranteet ja selkä naksuu ja kipuilee. Työpäivän jälkeen olo on kuin turpaan olisi saanut kunnolla. Molemmista ranteista on leikattu hermopinteet mutta eipä se näytä auttavan. Olen kokeillut osa-aikatyötä ja ollut sairaslomilla, ei auta.
Kommentit (34)
Onko kunnassasi kiertäviä perhehoitajia, itse kierrän toimeksiantosopimuksella perheissä. Teen pääasiassa omaishoidon vapaita eli tuurailen kotona omaishoitajaa. Myös ikääntyneiden päivätoiminnassa pääsee helpommalla.
41-vuotias ei työllisty enää mihinkään jos alaa vaihtaa. Jää varhaiselle eläkkeelle?
Opiskele terveydenhoitajaksi tai farmaseutuksi.
Entä lisäkouluttautuminen kouluterkkariksi tms, tai johonkin muuhun kevyempään alan hommaan?
Oletteko te ihan tosissanne?! 41v on kyllä suht nuori. Pitäisi ihan kuosissakin olla.
Labran näytteenottoon? Työpaikkakoulutuksen verinäytteenottoon tarvitset, mutta et uutta tutkintoa.
Hyviä ideoita, kiitos. Voisin tietysti kokeilla päästä opiskelemaan.
Ap
Voisit olla oikeutettu varhaiseläkkeelle. Kylmä tosiasia on se että kukaan ei huoli kehäraakkia puoliksi vammautunutta lähäriä minnekään.
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta kysyn vaan, että miksei terveydenhuoltoalalla löydy juurikaan normaalipainoisia naisia?! Yhden tutun anoppi on terkkari ja oli menossa junassa alan tapahtumaan, kuulemma tunnisti välittömästi omaa porukkaa junavaunuissa, emäntiä hehtaaripyllyineen! On jotenkin kornia mm. kun kehottavat asiakasta laihduttamaan, mutta itsellä on jotain 30-40 kg ylipainoa! Siksi monelle työ käy aika raskaaksi kun se pelkkä oman painon kantaminen on jo rasite! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta kysyn vaan, että miksei terveydenhuoltoalalla löydy juurikaan normaalipainoisia naisia?! Yhden tutun anoppi on terkkari ja oli menossa junassa alan tapahtumaan, kuulemma tunnisti välittömästi omaa porukkaa junavaunuissa, emäntiä hehtaaripyllyineen! On jotenkin kornia mm. kun kehottavat asiakasta laihduttamaan, mutta itsellä on jotain 30-40 kg ylipainoa! Siksi monelle työ käy aika raskaaksi kun se pelkkä oman painon kantaminen on jo rasite! :)
Ne lähärit/ muut sote alalla työskentelevät, joita tunnen, omaavat jokaikinen jonkun traumatarinan ja ovat monella tavalla tunnevammaisia- koskee tietysti myös toista ääripäätä, josta löytyy jos jonkinlaista besserwisseriä ja ylimielistä pätemisen tarpeella kyllästettyä tyyppiä. Lohtusyöminen psyykkisiin ongelmiin ja kuormittava työ- taitaa useimpia kutsua kahvitauolla sokerimunkki ja kotiintullessa viinipullo enemmän kuin dieettiruoka ja lenkkipolku.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen ja harrastan päivittäin liikuntaa. Totta on kyllä, että terveydenhoitoalalla on lihavia lähäristä lääkäriin. Sellaista se on tässä yltäkylläisessä yhteiskunnassa, harmi kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisit olla oikeutettu varhaiseläkkeelle. Kylmä tosiasia on se että kukaan ei huoli kehäraakkia puoliksi vammautunutta lähäriä minnekään.
41-vuotiaana ei voi päästä kuin työkyvyttömyyseläkkeelle ja sillekin on todella vaikea päästä.
Tuossa iässä ehtii kouluttautua miksi tahansa. Toisaalta hoitajakin on todella erilaisia työnkuvia, myös hallinnollisia hommia, ajanvarausta tai muita hoitotöitä jotka eivät ole fyysisesti yhtä raskaita
Varmasti on sellaisiakin lähihoitajan koulutuksen tehtäviä, jotka eivät ole fyysisesti niin raskaita, tässähän jo joitain mainittiin. Lisää varmasti sitten tosiaan jos jatkokouluttautuminen kiinnostaa. Eikun etsimään mitä omalta alueeltasi löytyisi, terveyttä ei kannata (tuon enempää) työlleen menettää!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ihan tosissanne?! 41v on kyllä suht nuori. Pitäisi ihan kuosissakin olla.
Samaa ajattelin. Olen itse vanhempi ja olen oikein hyvässä kuosissa. Treenaan itseäni monipuolisesti ja töitä riittää. Vähän ihmetyttää miten hippusen päälle neljäkymppinen voi olla niin kehnossa kunnossa. Tietenkin jos painoa on liikaa, elintavat päin perzettä ja motivaatio miinuksella, niin eihän siinä auta muu kuin valittaa.
No mikä kiinnostaisi, siitähän se on kiinni.