Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän opiskella kaikkea mikä kuulostaa hienolta mutta en jaksaisi mitä jos menisin vaan siivoojaksi...

Vierailija
28.12.2020 |

Silti on kauheat paineet että juuri minusta pitäisi tulla jotain, mikä kuulostaa hienolta. En yhtään jaksaisi sitä kaikkea opiskelua ja pänttäystä ja harjoittelua mitä tämä vaatisi, vaan ihan mieluusti vaan moppaisin jotain lattioita ja eläisin sillä. En jaksa pyrkyrielämää ja oravanpyörää enkä tätä ikuista opiskelua ja toistuvaa työttömäksi valmistumista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on tärkeää työtä.

Vierailija
2/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin parhaaksi näet. Sinun elämäsi, ei kenenkään muun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana ei nyky päivänä enää noin vaan mennä siihenkin pitäisi olla koulutus tai ainakin kokemusta.

Vierailija
4/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä odotat lupia?

Vierailija
5/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä joku ammatti johon pyrkiä, sillä että opiskelee kaikkea hienoa ei ole helppoa saada töitä.

Vierailija
6/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä odotat lupia?

Itseltäni. Opiskelen nyt vielä tämän turhan "hienon" tutkinnon loppuun ja sit alan katselemaan jos sairaaloilla olisi oppisopimuksia.

Vierailija
7/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenkin kannattaa käydä koulut. Julkisella laitoshuoltajan peruspalkka on pari tonnia. Privaattia ei kannata juuri harkita.

Vierailija
8/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kunnon ammatti ja moppaa sitten niin kukaan ei enää natise, itse olen nuoruudestani merikapteeni ja filosofian maisteri kemian alalta ja nykyisin opiskelen luonnontieteitä tohtoritasolla, olen myös töissä autokorjaamolla asentajana. Sama juttu upseereilla, tunnen kaksi merivoimien jermua, evp majurin ja yhden virkaheiton kapteenin mutta eipä heidänkään asiantuntemusta ja koulutusta voi turhana pitää.

Aina kun asiakkaat kysyy että voikohan auton vikoja korjata niin hiljentelen itseäni että kyllä varmaan (en kerro että koko auto on osa oppimistani ja kokonaisvaltaista tutkimustani- jälki ON hyvää)

Vierailija
9/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kunnon ammatti ja moppaa sitten niin kukaan ei enää natise, itse olen nuoruudestani merikapteeni ja filosofian maisteri kemian alalta ja nykyisin opiskelen luonnontieteitä tohtoritasolla, olen myös töissä autokorjaamolla asentajana. Sama juttu upseereilla, tunnen kaksi merivoimien jermua, evp majurin ja yhden virkaheiton kapteenin mutta eipä heidänkään asiantuntemusta ja koulutusta voi turhana pitää.

Aina kun asiakkaat kysyy että voikohan auton vikoja korjata niin hiljentelen itseäni että kyllä varmaan (en kerro että koko auto on osa oppimistani ja kokonaisvaltaista tutkimustani- jälki ON hyvää)

Mikä on mielestäsi kunnon ammatti? Eikö siivous ole?

Vierailija
10/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä odotat lupia?

Itseltäni. Opiskelen nyt vielä tämän turhan "hienon" tutkinnon loppuun ja sit alan katselemaan jos sairaaloilla olisi oppisopimuksia.

Sairaala-ala on hyvä! Mitä jos menisit sairaala-alalle ja vaikka hoitamaan ihmisiä vaikka ruotsiin tai Norjaan vähäksi aikaa.

Saisit itseluottamusta ja tietty hienous huokuisi sinusta kun olisit ollut rohkeasti töissä muualla ja työkaverit odottaisi että osaat ihmeellistä salaisuuksia joita olet oppinut kaukomailla.

On paljon asioita miten voi voimaantua ja kehittää ylpeyttä itsessään, opiskelu on yksi tapa, urheilu voi olla yksi tapa tai harrastus voi olla sellainen tapa ja keino.

Olen tuo Kemisti kun en lukenut aloitusta kunnolla ehkä mutta yleensä jos tuolta tuntuu niin on myös totta ettei se kunnianhimo sammu kuin opiskelemalla (ja se palkitsee ja kannattaa)

Vierailija
11/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaativassa asiantuntijatyössä valtionhallinnossa ja elämä olisi ehkä mielekkäämpää ja stressittömämpää siivoustöissä, kaupan kassana jne.

Vierailija
12/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nimikirjaimesi m.k.?

Vierailija
13/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on eri tavalla raskasta jos meinaat kokoaikaisesti tehdä. Pitää olla fyysisesti hyvässä kunnossa ettei paikat kipeydy (jos esim. imuroit monta tuntia päivässä huonossa asennossa niin äkkiä tarviikin olla salilla ja/tai hieronnassa kun menee paikat jumiin) ja että jaksaa vauhdikkaita päiviä. Sosiaalisia taitoja tarvitsee myös ainakin kotisiivouksissa, kun monet varsinkin vanhukset tuntuvat kaipaavan samalla myös seuraa/terapeuttia. Että en nyt sanoisi että se olisi kelle tahansa mikään turvallinen ”varavaihtoehto” vaan siinäkin on omat haasteensa. Aivan asia erikseen vielä sitten työn merkityksellisyys; ihminen masentuu jos tekee päivästä toiseen työtä joka ei sovi luonteelle yhtään. Esim. ekstrovertti tylsistyy yksin siivotessa helpommin tai luova ihminen kaipaa ajattelua vaativaa vastapainoa. Toki jos keksit elämääsi myös muuta niin siivous on oikein hyvä työ kun siihen asennoituu oikein!

Vierailija
14/14 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne opiskelleetkaan niitä oppimiaan kauaa muista. Pääasia on ne paperit, millä sitten pääsee hyvään hommaan ja tienaa rutosti rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi